» بررسی خودرو های ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومانی

۲۳ اسفند ۱۳۸۸ / مقایسه خودرو های داخلی، مطالب ویژه / ۹,۶۹۲ بیننده /

در بازه 30 تا 35 میلیون بر خلاف آنچه انتظار می رود تنوع محصولات کم بوده و مشتری در انتخاب خودرو از این بازه کمی با مشکل مواجه می شود.اما به لطف توان رقابتی خودروهای موجود در این رنج قیمتی ،انتخاب خودرو ، مورد چندان دشواری نیست. در ادامه با بررسی خودرو های حاضر در رقابت کم تعداد این محدوده قیمتی ضمن آشنایی با آن ها ، شما را در انتخاب گزینه ای مناسب کمک خواهیم کرد :

مزدا 3
مزدا 3 را میتوان به نوعی به روز ترین خودروی ساخت داخل دانست که طی مدت حضور تقریبا ده سالش در بازار با 4 مدل گوناگون در نسلهای مختلف روانه بازار شده.هر چند که نسل جدید این خودرو روانه بازار جهانی شده اما باز هم زمزمه هایی از ورود این نسل نیز به بازار کشور به گوش میرسد که نشان توجه در به روز رسانی محصولات در گروه خودرو سازی بهمن دارد .
مزدا 3 خودرویی با طراحی نسبتا به روز در کشور است که شاخصه های اسپرت و جوان پسند بودن را در خود به نمایش می گذارد . این خودرو هر چند دیر و با قیمتی فراتر از اعلام اولیه (حدود 25 میلیون تومان) روانه بازار شد اما توانست سهم خوبی را به خود اختصاص دهد .
مزدا 3 در ایران با سه تیپ عرضه می شود که هر سه از یک پیشرانه به حجم 2000 سی سی و توان تولید 147 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه بهره می برند اما در بحث امکانات از یکدیگر تفکیک می شوند .مصرف این پیشرانه در صد کیلومتر سیکل شهری 8.7 لیتر (که برای چنین خود رویی چندان مناسب نیست) و در بزرگراه 6.1 لیتر است که در سیکل ترکیبی چیزی حدود 7.2 لیتر میشود ومزدا 3 را در گروه خودرو های کم مصرف قرار میدهد.
در بحث ایمنی مزدا3 برای پاس کردن استاندارد های اروپایی و امریکایی از 6 کیسه ایمنی هوا بهره می برد و ترمز آن به سیستم های ABS و EBD مجهز است. گیربکس در نظر گرفته شده برای این خودرو از نوع 4 سرعته اتوماتیک است که این امکان را به شما می دهد تا در مواقع نیاز ان را در حالت دستی قرار دهید(تیپ ترونیک). مزدا3 با توجه به تجهیزات در نظر گرفته شده برای آن ، تیپ بندی می شود که تجهیزات تیپ 1 آن شامل :
سیستم تهویه مطبوع خود کار ، فرمان با قابلیت تنظیم زاویه وعمق ،آیینه جانبی برقی مجهز به گرم کن ، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، کنترل پخش صوت بر روی فرمان،ریموت کنترل درها، سیستم قفل دوبله درها ، چراغ های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع ، پخش سی دی ورینگ های آلیاژی 16 اینچی، علاوه بر این امکانات که در تمامی تیپ های مزدا 3 یافت می شود . تیپ 2 آن مجهز به پوشش دسته دنده وغربیلک فرمان ، سانروف ، سی دی چنجر 6عددی در خود کنسول وگرم کن صندلی های جلو است . که در تیپ 3 برف پاک کن خود کار ، چراغهای جلو با قابلیت روشن وخاموش شدن خودکار و روکش چرمی صندلی ها نیز به آن اضافه شده.
نکته جالبی که در مزدا 3 به چشم می خورد زاپاس موقت آن است . که ضمن کم حجم تر بودن و سهولت در تعویض با عث می شود تا راننده در اولین فرصت تایر اصلی را روی خودرو گذاشته و از پوسیدگی لاستیک زاپاس جلو گیری شود.
معایب: فضای کم سر نشینان و دید کم عقب آن ، کیفیت پایین رنگ بدنه ، ضربه پذیری اجزای بدنه در مقابل تصادفات
مزایا : استهلاک کم - قدرت ، شتاب و هندلینگ بالا
در کل مزدا3 خودرویی است جوان پسند که توانسته تا کنون رضایت دارند گان خود را جلب کند.

رنو مگان 2000 :
رنو مگانی که در ابتدا به کشور وارد می شد و هم اکنون توسط پارس خودرو به تولید می رسد ، دومین نسل رنو مگان است که تولید آن از سال 2002 تا 2008 در رنو فرانسه ادامه داشته و هم اکنون پس از معرفی نسل جدیدش تنها در پارس خودرو و در یک سایت دیگر در تایوان به تولید می رسد .
این خودرو که تا سال گذشته از ترکیه وارد ایران می شد و توسط پارس خودرو به عنوان یک خودرو وارداتی به فروش می رسید هم اکنون در خط تولید های پارس خودرو تولید و عرضه می شود . تفاوت های عمده مدل های مگان تولیدی اعم از 1600 و 2000 با نمونه های وارداتی در حذف کيسه هوا جانبى ، کيسه هوا پرده اى جانبى است .
این خودرو از پیشرانه 2 لیتری با توان 136 اسب بخار بهره می برد . وظیفه انتقال قدرت به چرخ های جلو نیز در مگان 2000 بر عهده یک گیربکس 4 دنده اتوماتیک است . حداکثر سرعت این خودرو 195 و شتاب صفر تا صد آن 11.1 ثانیه اعلام شده است .
ترمز های جلو و عقب خودرو از نوع دیسکی هستند.مگان 2000 به سیستم های امنیتی ترمز ضد قفل ABS و سیستم پایداری الکتریکی ESP مجهز است .لازم به ذکر است که نوع 1.6 لیتری به ESP مجهز نیست . مدل های 2000 سی سی تولید داخل به دو کیسه هوا مجهز هستند و مدل های وارداتی به 6 کیسه هوا .
4 شیشه خودرو به صورت برقی کنترل می شوند و آینه های جانبی نیز از این قاعده مستثنا نیستند .
سیستم صوتی با قابلیت پخش CD ، کارت سوئیچ رنو قفل مرکزی و کامپیوتر سفری نیز از جمله دیگر تجهیزات داخلی رنو مگان به حساب می آیند .
مصرف اعلامیمگان 2000 برای سیکل ترکیبی 7.5 لیتر در 100 کیلومتر است که بیانگر تکنولوژی به روز این خودرو اروپاییست . با داخلی سازی شدن این خودرو این امید به وجود آمد که قیمت خودرو تا اندازه زیادی کاهش پیدا کند اما این امر محقق نشد و مگان همچنان به عنوان یک جنگجوی بازه 30 تا 35 میلیون تومانی شناخته می شود .
معایب : کمبود قطعات و بالا بودن قیمت آن – مشکل در بازار دست دوم برای فروش
مزایا : فضای داخلی نسبتا بزرگ - استهلاک کم – فنربندی نرم – فرمان پذیری قدرتمند - مصرف مناسب

کیا سراتو
سراتو محصول سال 2004 کمپانی کیا است که پس از فیس لیفت روانه بازار ایران شد .از طراحی ساده و به دور از هر گونه ریسکی بهره مند است. این خودرو که یک سدان خانوادگی به حساب می آید از پیشرانه ای به حجم 2000 سی سی بهره مند است که توان تولید 143 اسب بخار را در 6000 دور در دقیقه دارا است و در صد کیلومتر سیکل ترکیبی مصرفی معادل 7.5 لیتر دارد.
سراتو با توجه به پیشرانه 2 لیتری اش توان حرکتی خوبی دارد و ظرف مدت 9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر می رسد. ولی این رویه فقط در حالت نرمال است و در سرعتهای بالا حس از کنترل خارج بودن خودرو بر شما غلبه می کند .اما باید توجه داشت که سراتو یک سدان خانوادگی است و نباید از آن انتظار یک خودروی با قابلیت های اسپرتی را داشت.
دربحث ایمنی ،سراتو دارای دو کیسه هوا ( که کمبود ایربگ های جانبی و سقفی در آن احساس میشود) است و از سیستم ترمز ضد قفل ABS بهره می برد .همچنین سراتو مجهز به امکاناتی همچون گیر بکس 4 سرعته تیپ ترونیک ، آینه های جانبی برقی ، پرژکتور جلو وعقب، در صندوق بار برقی ، پخش صوت سی دی با خشاب 6عددی و قابلیت پخش mp3 همراه با 4 باند و دو تیونر با تهویه مطبوع خودکار است.
سانروف برقی 2 حالته ، چراغهای اتوماتیک جلو ،زیر آرنجی جلو و عقب ، رینگ های آلیاژی و صندلی های 2 تکه عقب با قابلیت باز شدن از صندوق بار خود را برای رقابتی سر سختانه با مزدا 3 آماده می کند.
معایب : نفوذ صدا به اتاق- حجم کم صندوق بار به عنوان یک خودرو خانوادگی (381 لیتر) - عدم پایداری مناسب در سرعت های بالا
مزایا : قدرت بالا ، مصرف مناسب و تجهیزات جانبی خوب
در کل اگر به دنبال یک رانندگی آرام و به دور از قابلیت های اسپرتی هستید سراتو گزینه مناسبی می تواند باشد.

نیسان رونیز
اوایل دهه 80 شمسی شرکت پارس خود رو یک مدل SUV از محصولات نیسان را معرفی و روانه بازار کرد و برای نزدیک کردن آن با فرهنگ ایران نام یکی از روستا های کشور (رونیز) را برای آن برگزید.
رونیز هر چند در دنیا خودرویی قدیمی محسوب می شد اما طراحی آن برای ایرانیان تازگی داشت و حتی می توان گفت رونیز از طراحی قوی و خوبی برخوردار بود به گونه ای که کپی ها و قطعه برداری های فراوانی از این خود در شرکت های چینی و مالزیایی به چشم می خورد.
رونیز به عنوان اولین خودرو شاسی بلندی که بعد از پاترول به صورت عمده عرضه شد توانست نگاه کلی مردم را نسبت به SUV تغییر دهد .هر چند که از امکانات جانبی چندانی بر خوردار نبود .
رونیز با بهره گیری از پیشرانه ای به حجم 2400سی سی توان تولید 160 اسب بخار را دارا بوده و توانایی رسیدن به سرعت 100 کیلومتر را ظرف مدت 15.2 ثانیه داراست این خودرو همچنین قابلیت رسیدن به حداکثر سرعت 161 کیلو متر بر ساعت را دارد .در مورد مصرف سوخت رونیز اطلاع دقیقی در دست نیست اما طبق گفته های دارندگان این خودرو به طور میانگین مصرفی حدود 16 لیتر در صد کیلومتر دارد و طبق اعلام سایت رسمی پارس خودرو این رقم به 11.35 لیتر در صد کیلومتر می رسد که چندان قابل اعتماد نیست و مصرف 16 لیتر عاقلانه تر به نظر می رسد.
رونیز به پشتوانه فرمان هیدرولیک دارای هندلینگ نرم و سواری متوسطی است اما با توجه نداشتن ABS برای ترمز ها و کیسه های ایمنی هوا نمی توان نمره بالایی را در بحث ایمنی برای آن در نظر گرفت .
رونیز دارای دید خوب ، موتور پر قدرت اما شتاب کمی است.همچنین با توجه به قدیمی بودن این خودرو نباید انتظار تجهیزاتی بیش از شیشه ها و آیینه های برقی را داشت.
معایب : نفوذ صدا به داخل کابین- مصرف بالا و تجهیزات ابتدایی ، عدم تجهیز به ABS
مزایا : قدرت مناسب ،استهلاک پایین،هزینه نگهداری پایین و هندلینگ نرم

تویوتا یاریس
تویوتا یاریس خودرو کوچک تویوتا در دو گونه هاچ بک و سدان در بازار داخل عرضه می شود.این خودرو علی رغم نکات مثبت و قابلیت پوشش دهی نیاز های یک خانواده ی ایرانی که در خود دارد ، به خاطر قیمت بالا (نسبت به سایز و تجهیزات و توانش) تمام شده برای مشتری نتوانست آن طور که انتظار می رفت فروش داشته باشد.
تویوتا یاریس از طراحی خاصی بهره مند است که مورد پسند هر سلیقه ای قرار نمی گیرد.هرچند که از طراحی تازه ای نسبت به سایر رقبایش برخوردار است.این موضوع در مورد طراحی بدنه و طراحی داخلی این خودرو صادق است.نکته جالبی که در طراحی داخلی یاریس به چشم می خورد قرار گرفتن نمایشگر های آن در وسط کنسول است که مدتی زمان برای عادت کردن چشم به آن لازم است.کیفیت متریال استفاده شده در این بخش مطلوب و رضایت بخش بوده همچنین دید خوبی که این خودرو در اختیار می گذارد باعث میشود تا تسلط کافی روی خودروی خود داشته باشید.

یاریس در قسمت جلوی خودرو جای پای کافی و در قسمت عقبی فضای متوسط در اختیار سرنشینان قرار می دهد. برای این که با ابعاد یاریس بیشتر آشنا شوید گفتن این جمله کافی است که یاریس تنها 10 سانتی متر در طول از 405 کوچک تر است و باقی ابعاد به 405 بسیار نزدیک است.
پیشرانه ی در نظر گرفته شده برای این خودرو از نوع 4 سیلندر و به حجم 1300 cc است که توان تولید 84 اسب بخار را داراست این پیشرانه باعث شده تا یاریس اولین و تنها خودروی وارداتی دارای سهمیه ی سوخت ( تا کنون) باشد. این سدان کوچک برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر تنها به مدت 11.5 ثانیه نیاز دارد.
گیربکس اتوماتیک ، تعلیق و فنربندی نرم ، هندلینگ خوب و سیستم های ABS و EBD به اضافه ی ترمز کمکی این خودرو یک رانندگی آرام را در اختیار قرار می دهد.
یاریس در بازار ایران در سه تیپ عرضه میشود که به بررسی تیپ های مختلف آن می پردازیم.
تیپ A :
سیستم تهویه مطبوع ،فرمان هیدرولیک بشکن ،سیستم ضد سرقت ،ABS و EBD و ترمز کمکی ،سیستم رادیو کاست با دو بلند گو ، برف پاک کن تناوبی ، آینه وسط از نوع شب و روز ،آنتن داخل شیشه عقب
و در تیپ B علاوه بر امکانات تیپ A دارای امکاناتی چون:
ریموت کنترل ، آینه های جانبی برقی ، قفل مرکزی ، شیشه بالابر برقی
تیپC علاوه بر امکانات دو تیپ قبلی به رینگ آلیاژی سایز 15 ، صندلی دو تکه عقب با قابلیت خواباندن(40-60) ، با سیستتم صوتی رادیوCD با 4 بلندگو ، مه شکن و اسپویلر مجهز است.
معایب : قیمت بالا – امکانات متوسط
مزایا : ایمنی بالا(کسب 5 ستاره از Euro Ncap)، مصرف کم سوخت و راحتی ، استهلاک کم

درخواست : اگر مالک یکی از خودرو های لیست بالا هستید در صورتی که در مورد مزایا و معایب خودرو های ذکر شده نظری دارید ، لطفا در بخش نظرات اعلام کنید تا به مطلب افزوده یا از آن حذف شوند .

بد نیست بخوانید:
  • hamed

    اسفند ۲۳, ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۵۵ ب.ظ
    سلام لطفا برای قیمت 35 تا 45 هم این مدلی بزنید
    فکر کنم بهترین بازه قیمتی با تنوعی عالی در داخل یاشه

    مرسی عالی بود
  • تیرداد

    اسفند ۲۶, ۱۳۸۸ ساعت ۶:۴۳ ب.ظ
    @ حامد
    توی فکرش هستم ولی باید تا سال جدید و قیمت های جدید صبر کرد
  • محمد رضا

    فروردین ۷, ۱۳۸۹ ساعت ۱:۴۹ ب.ظ
    منم میگم باید صبر کرد
    ببینیم این 20 % کاهش تعرفه چه قدر روی قیمت ها تاثیر میزاره
    من خودم دنبال آزرا هستم که شرکت بهم sms داد 3.9 میلیون قیمتش کاهش پیدا میکنه
    خواهشن توو رنج تا 50 میلیون یه توضیحات بدین (هم suv و هم سواری)
    مرسی
  • سینا

    فروردین ۱۸, ۱۳۸۹ ساعت ۴:۵۰ ب.ظ
    سلام،
    خودروی رونیز عیب بسیار زیادی که داره این هست که خیلی تکان میخوره و اصلا برای مسافرت مناسب نیست.حتی باعث کمردرد شدیدی خصوصا برای سرنشینان عقب خودرو میشه.
  • علیرضا

    شهریور ۱۰, ۱۳۸۹ ساعت ۹:۵۹ ق.ظ
    سلام
    به نظر مدیران کدوم یک از ماشین های بالا یه ماشین خانوادگی مناسبه؟
    چون من خودم با خوندن مزایا و معایب مزدا 3 نظرم در رابطه با اون به کلی عوض شد.
  • نوید

    اسفند ۲۸, ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۴ ق.ظ
    لطفا دو شاسی بلند جیپ صحرا با تویوتا 2f کالیسکه ای را با هم مقاسه کنید.

    اگه شما باشید کدوم رو میخرید؟
  • مجید

    اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۰۷ ب.ظ
    لطفا"دوخودرو سوزکی گراند ویتارا وام وی ام 33 x که ظاهرا"هردو شاسی بلند هستند را باهم مقایسه کنید.ایا هردو دودیفرانسیله هستند؟
    خرید کدام یک با توجه به قیمت ان راضی کننده تر است؟
    خواهشمندم راهنمایی کنید.
  • فرامرز خسروی

    خرداد ۳۰, ۱۳۹۰ ساعت ۲:۲۰ ب.ظ
    سلام
    به نظر من مگان برای خانواده مناسب تره، چون سیستم تعلیق و مصرف مناسبتری داره و خودرویی هستش که میشه 10 تا 20 سال استفاده کرد (البته این تو خانواده های ما عادی شده). عیب بزرگش گران بودن نسبت به کارایی و کمبود قطعات هست.
  • حسام

    تیر ۳۰, ۱۳۹۰ ساعت ۴:۵۵ ب.ظ
    با سلام :
    من یک پارس ELX دارم ؛ به تازگی هم 1 ماشین ( پژو405 ) هم از بانک برنده شدم , میخوام با فروش این 2 تا یه مزدا 3 بخرم ؟! نظر شما چیه ؟! این کار رو بکنم یا پیشنهاد بهتری دارید ؟
  • میثم

    بهمن ۲۹, ۱۳۹۰ ساعت ۲:۰۱ ب.ظ
    سلام ؛
    بنده تو خودروهای بالا تجربه 3 تاشون رو دارم که یکیش فقط برای مدت چندساعته به عنوان سرنشین و دو تاشون به عنوان مالک که برای مدتی خودروهای من بودن.
    واقعا مقایسه هاتون قریب به واقعیت بود. فقط جندتا نکته با اجازه اضافه می کنم.
    بنده هم مگان 2.0 اتو و هم مزدا 3 نیو رو دارم. و تجربه سراتو فامیل رو هم تو مسافرت از شیراز به اصفهان داشتم.
    اول در مورد سراتو (نیو سراتو) باید بگم خودرویی هست بسیار خشک که بر خلاف ظاهر وقتی به مقصد رسیدید بسیار حالت کوفتگی دارید. ترمزهاش متوسط هست نفوذ صدا توش به نسبت خوب نیست و صدا زیاده. نکات مثبتش گیربکس 6 حالته و امکانات نسبتا خوب راستی از داخل هم خیلی دید برای سرنشین ها نداره. اما داخلش تقریبا قشنگه.
    اما در مقایسه مزدا و مگان.
    متاسفانه مزدا 3 علی رغم اشتیاقی که من داشتم برای خریدش من رو خیلی نا امید کرد خصوصا با این قیمت بی ربط و تندش! اگر کسی قبلا مگان داشته باشه خیلی خوب تر این قضیه رو متوجه میشه. به عنوان نمونه ترمز گیری در مگان واقعا اقتدار آمیز و کاملا ایمنی بخشه. ترمزهای مگان رو من تو هیچ خودرویی در این رنج و کلاس ندیدم واقعا محشره. در مقابل ترمز های مزدا در برابر مگان کاملا نا امید کننده هست. البته عرض می کنم به نسبت مگان. فضای داخلی در مگان علاوه بر اینکه بسیار بهتر از مزدا هست طراحی یه سری مکان ها واقعا تصور اینکه رنو و خودروسازای اروپایی از یه سانتی متر هم چشم پوشی نکردن بهترین فضاسازی رو برای رفاه مسافر آماده کردن القا میکنه. در مقابل مزدا 3 خیلی محیط خفه ای داره و خصوصا تو مسافرت های طولانی با خانواده واقعا خسته کننده هست! همینطور مگان بسیار نرم تر و بی صدا تر از مزدا 3 هست! متاسفانه بنده از روز اول خرید مزدا با اون همه ذوق و شوق در راه منزل مدام صدای چرخ های مزدا روحم رو آزار می داد . البته صدا از نظر بلندی زیاد نیست مزدا دارها می دونن مدام حتی تو سرعت 30 تا صدای هور هور چرخ ها به گوش میرسه که اصلا جواب اون همه پول رو به صاحب خودش نمیده حتی با رجوع به نمایندگی و ... تعویض لاستیک و ... هم این مشکل ذاتی مزدا حل نشد که نشد. در مقابل مگان واقعا هیچ صدایی از چرخهاش شنیده نمیشه و حس راه رفتن روی هوا رو داره. همچنین مزدا با وجود وزن سبکتر گیربکس به روز تر و کلا طراحی جدید تر متاسفانه سوخت بالاتری هم نسبت به مگان داره! من با مگان در سرعت 110 سوخت 5 لیتر رو تجربه می کنم در صورتی که مزدا در این سرعت 6.4 تا 6.5 لیتر مصرف داره! دید سرنشین و راننده در مگان بسیار دلباز تر و همینطور ایمنی بخش تره که در مزدا اصلا اینطور نیست. فرمون مگان هم یکی دیگه از مزایای غیر قابل چشم پوشی در برابر مزدا هست که علاوه بر عملکرد بسیار خوبش در سرعت بسیار نرم تر هست. همینطور دسته کنترل سیستم صوتی زیر فرمون واقعا از قرار گیری کلید ها روی خود فرمون بهتر هست.
    از معایب بزرگ و بسیار بزرگ مزدا که شما بهش اشاره نکردین نا خوانی با جاده های ایران هست. کلا قرار گیری پایین سپر خیلی تا به حال اذیتم کرده و واقعا گاهی دیگه اعصابم رو خورد میکنه. و این برای من تیر خلاصی بوده که مزدا رو بفروشم و تو این رنج به ماشینی که به پولش بیارزه فکر کنم.
    در ضمن مزدا 3 جدید متاسفانه با این همه به روز رسانی و ... و اینکه معمولا در معرفی ها به عنوان خودرو پرشتاب و اسپرت معرفی شده و میشه هیچ برتری محسوسی در شتاب گیری نسب به مگان نداره. البته باید اقرار کنم که در شتاب اولیه بسیار عالیه. اما من حسی رو که در سبقت گیری ها در اتوبان با مگان داشتم هیچ وقت با مزدا نداشتم. کلا حس ایمنی و پایداری در مگان تو سرعت های بالا خیلی برتره. که اینها همه تفاوت های آشکار یه خودروی اروپایی و آسیایی هست.
    من به عنوان کسی که زیاد ماشین رو نگه نمی دارم و طعم هر ماشینی رو می چشم عرض می کنم که مگان تنها ماشینی بوده که هیچ وقت دلم نیومده عوضش کنم و همینطور به همه کسایی که بین این انتخاب این دو خودرو می مونن عرض می کنم که مگان هم از لحاظ خصوصیات خانوادگی و مسافرتی، هم از لحاظ کم خرج تر بودن، هم ایمنی، هم ترمز و ... بسیار بالاتر از انواع مزدا حتی نوع جدیدش هست. این چیزی هست که من با تجربه خودم به دست اوردم و امیدوارم تونسته باشم در حد خودم راهنماییتون کرده باشم.
    در کل من به معیب مزدا این نکات رو اضافه می کنم: ترمزهای ضعیف نسبت به مگان، صدای هور هور چرخ ها، خشک تر نسبت به مگان، عدم وجود دوراندیشی و قابلیت رقابت در طول زمان با خودرو ها. قیمت بسیار بالا.
  • امیر

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۱ ساعت ۶:۲۸ ب.ظ
    سلام من خودم مگان 1600 وارداتی دارم.از همه جهتم ازش راضی بودم تا روزی که باهاش تصادف کردم.برای یه تصادف معمولی که از پشت زدم به یه رنو 5 و فقط سمت جپ ماشین آسیب دید 4 میلیون تومن پیاده شدم.واقعا لوازمش سرسام آوره و با این هزینه نگهداری ارزششو نداره.من که گذاشتمش واسه فروش.اما کلا با این وضعیت و قیمتا یه 206 تیپ 6 از همه بهتره
ضروری
ضروری - نمایش داده نمیشود


ضروری

اشتراک از طریق پست الکترونیک
با ثبت آدرس پست الکترونیک خود در لیست مشترکین میتوانید آخرین به روزرسانی های پایگاه را از طریق صندوق الکترونیکی خود دریافت کنید.
اشتراک از طریق خوراک
خروجی rss پایگاه را میتوانید از طریق مرورگر خود و یا دیگر ابزارهای کار با خوراک (فید) دریافت کرده و از آخرین به روزرسانی مطالب مطلع شوید.
اجرا و پشتیبانی:
کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی این پایگاه برای کادر نویسندگان و اعضای تیم طراحی و توسعه محفوظ میباشد. در صورت نقل مطلب از این پایگاه، لازم است پیوند به صفحه‌ی منبع ارجاع شود.