» مزدا ۳ ، بهترین خودرو تولید داخل سال ۸۸ به انتخاب شما

۲۲ اسفند ۱۳۸۸ / مطالب ویژه، روی خط خودرو / ۳,۰۷۰ بیننده /

اولین و جدی ترین نظرسنجی وب سایت تخصصی cariran به پایان رسید . ما پایان سال را فرصتی مناسب دیدیم تا با استفاده از نظرات شما بازدید کنندگان گرامی سایت اتومبیل ایران ، بهترین خودرو سال را انتخاب کنیم . ابتدا در نظر داشتیم تا در چندین نظر سنجی بهترین خودرو هر بازه قیمتی را انتخاب کنیم اما این طرح نیاز به فرصت زیاد داشت و در برخی بازه های قیمتی رقابت آن چنان که باید داغ نبود و هیچ خودرویی برای مثال در بازه زیر 10 میلیون تومان ارزش قرار گرفتن در لیست نظرسنجی بهترین خودرو سال را نداشت . لذا نظرسنجی ها را به دو بخش خودرو های ساخت داخل و خودرو های وارداتی تقسیم کردیم تا از این دو گروه خودرو موجود در بازار ، دو خودرو برتر سال را انتخاب کنیم .

شاید برای شما بازدید کنندگان این سوال پیش آمده باشد که برای مثال در نظرسنجی قبل آیا مزدا 3 با تندر 90 قابل مقایسه است ؟

در پاسخ به این سوال باید این نکته را متذکر شویم که بازار ایران ، معادله ای متفاوت و عجیب دارد و آن هم نسبت ارزش خودرو در برابر امکانات و مشخصات کلی آن خودرو است که یک نسبت معین به ما می دهد ، اگر برای هر خودرو یک امتیاز از 10 در نظر بگیریم ، آن وقت همه ی خودرو ها از 5 میلیون تومانی تا 500 میلیون تومانی در یک رده بندی منظم قرار می گیرند و می توان ارزش یک خودرو را در بازار به درستی سنجید .

در نظرسنجی اول که با سوال " انتخاب بهترین خودرو تولید داخل سال 88 " برگزار شد ، 11 گزینه منتخب از خودرو های تولید داخل قرار داشتند که از بین همه آن ها ، همانطور که از ابتدا می توانستیم حدس بزنیم ، خودرو مزدا 3 ، محصول گروه خودروسازی بهمن با اختلافی فاحش در رتبه اول قرار گرفت و لقب بهترین خودرو سال را از آن خود کرد. 41 درصد از آراء سهم مزدا 3 از انتخاب شما بازدیدکنندگان گرامی بود که مهر تاییدی بر این خودرو بی همتا در ایران زدید ، جای بحث روی گزینه ها و انتخاب شما عزیزان بسیار است ، اما در این مطلب به همیپن موضوع بسنده می کنیم که با انتخاب شما بازدیدکنندگان سایت CARIRAN، مزدا 3 به عنوان بهترین خودرو تولید داخل سال 88 از نگاه سایت CARIRAN انتخاب شد.

تا حدود 2 روز پیش تندر 90 با اختلاف حدود 25 درصدی در مکان دوم قرار داشت تا اینکه به یک باره ورق برگشت و رنو مگان خود را به تندر 90 دوست داشتنی رساند و در روز آخر نظرسنجی با تنها یک رای اختلاف و درصد برابر مقام دوم را در سال 88 از آن خود کرد . ایران خودرویی ها در سال 88 نسبتا رو سفید بودند ، زیرا در این نظرسنجی خودرو های پژو 206 صندوق دار ، سورن و خانواده سمند به ترتیب در رتبه های 4تا 6 قرار گرفتند و به ترتیب 7، 5 و 4 درصد آرا را به خود اختصاص دادند .

در رده های بعدی نیز خودرو های هیوندای ورنا ، چری A15 ، پژو پارس و کیا ریو قرار گرفته اند و هر کدام 3 درصد از کل آراء را در اختیار دارند .

اما ، ظاهرا خودرویی که با کلی هیاهو و جنجال به ایران آمد ، در ایران تولیدش آغاز شد و امیدهای زیادی را زنده نگاه داشت ، از نگاه بازدید کنندگان سایت cariran بازنده 88 محسوب می شود و در رده 11ام قرار گرفته است . البته این عدم محبوبیت را می توان در عدم شناخت از این خودرو تازه وارد جستجو کرد و به نظر می رسد در صورت برنامه ریزی دقیق ، سی ینا ، سال آینده حرف هایی برای گفتن داشته باشد.

پس از اتمام نظرسنجی نخست ، هم اکنون نظر سنجی انتخاب بهترین خودرو وارداتی سال 88 روی سایت قرار گرفته ، لذا از شما عزیزان که از آغاز این نظرسنجی با ما همکاری کرده اید دعوت می کنیم تا با شرکت در مرحله دوم نظرسنجی و انتخاب بهترین خودرو وارداتی سال 88 ، بهترین های سال 88 در بازار ایران را انتخاب کنید .

تصمیم گیرنده و انتخاب کننده اصلی شمایید ، با ما همراه باشید ...

بد نیست بخوانید:
  • arash

    اسفند ۲۲, ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۱۴ ق.ظ
    dostane gerami,entekhab khodroye saal??inha ke har kodomeshun marbote be 20 ta 3 sale ghablan........behtar nabud az khodrohaye sal entekhab ro
    beshan?,,,kojaye donya khodroye sal to listesh khodroye az rade khareji mese pars ya xantiaya samand,,,mizaran???
  • امیرحسین برخورداری

    اسفند ۲۲, ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۴۹ ق.ظ
    Arash@ سلام
    اولا این نظرسنجی انتخاب خودرو سال نیست بلکه انتخاب بهترین خودرو تولید داخل سال 88 است ، که همه این خودرو ها هم در سال 88 به تولید رسیده اند . بازار ایران وروردی زیادی در سال 88 نداشته که بتوان ورودی های جدید را مانند بازار هند یا اروپا برای آن در نظر گرفت و تولیدات داخلی جدید هم نداشتیم که آن ها را در این نظرسنجی منظور کنیم . علی القاعده این 11 خودرو در سال 88 پر طرفدار ترین خودرو های تولید داخل بودند ، حال مردم از بین این خودرو ها ، بهترین خودرو بازار سال 88 را انتخاب کرده اند . با توجه به بازار کنونی خودرو ایران نباید جوانب آن را نیز با نظرسنجی های انتخاب بهترین خودرو سال در جهان مقایسه کنید. ورود به بازار 6 خودرو از این لیست در سال 88 اتفاق افتاده و دیگر محصولات نیز مشتریان زیادی را به خود جذب کرده اند ، نکته مهم ، انتخاب مردم از بازار 88 است که کدام خودرو بهترین در بازار بوده است .
  • مجتبی

    اسفند ۲۲, ۱۳۸۸ ساعت ۳:۳۱ ب.ظ
    سلام دراین نظر سنجی جای خودروهایی ازقبیل اوانته .گل .لیفان خالی بود
  • علی

    اسفند ۲۲, ۱۳۸۸ ساعت ۴:۴۱ ب.ظ
    با عرض سلام این نظرسنجی کامل نیست چون خودرو های خوبی مانند ماکسیما وزانتیا و محصولات زاگرس خودرو دران نیامده است
  • امیرحسین برخورداری

    اسفند ۲۲, ۱۳۸۸ ساعت ۷:۳۱ ب.ظ
    مجتبی@ دوست عزیز ، قرار نبود در این نظرسنجی همه خودرو های موجود در بازار را قرار دهیم با کارشناسی خودرو هایی که نقش اساسی در بازار سال 88 داشتند را وارد لیست کردیم ، گل دیگر عرضه نمی شود و عرضه آوانته نیز کم است ، لیفان نیز از نظر کاشناسی خودرویی در خور توجه برای شرکت در رقابت نیست مگر با اصلاح اشکالات اساسی اش در سال 89 وارد بازار شود .

    علی@ ابتدا باید متذکر شوم که ماکسیما و زانتیا محصولات خاک خورده بازار هستند و به هیچ وجه برای خرید توصیه نمی شوند چون همرده هایی به مراتب بهتر دارند و تکنولوژی های آن ها بسیار قدیمی است . شاید بگویید پارس و سمند هم تکنولوژی به روزی ندارند ، اما در پاسخ به این سوال باید بگوییم که استقبال از پارس و سمند باعث شد تا این خودرو ها را در لیست قرار دهیم . زاگرس خودرو هم در سال 88 سال نا موفقی در عرضه خودر داشت و به زیر مجموعه پارس خودرو تبدیل شد و عرضه محصولات آن در تیراژ پایین بود ، به همین دلیل محصولات این شرکت در بازار 88 نقش اساسی ای نداشتند .
  • saman

    اسفند ۲۳, ۱۳۸۸ ساعت ۵:۰۶ ب.ظ
    100% اشتباه یا اینکه 1 جور سیاست مال گروه بهمن تا ازین طریق خودرو مزدا3 تولید داخل به بهترین خودرو سال ایران معروف بشه و فروش بره اخه مزدا 3 کارکرده جز بدفروشترین خودروها به حساب میاد از نمای خیابونم میشه فهمید که خودروهایی مانند ماکسیما زانتیاو... بسیار محبوبتر از این خودرو هستند که به به قول شما خاک خورده های بازار هستن ولی در کل وقتی نظرسنجی مربوط به بهترین خودرو تولید داخل است پس نمیشه بعضی خودروهای پرطرفدار بازار حذف کرد بهتر بود اسم ای نظر سنجیرو یکی از اینا انتخاب میکردین:1(کی میگه مزدا3 بده؟) 2(من چنتا ماشین میگم شما بگین کدوم بهتره!!؟) 3(به جز ماکسیما زانتیا و...از 12میلیون تا 35 میلیون که مزدا3 باشه کدومشون بهتره؟) 4(نظرسنجی بهترین خودرو تولید داخل-با پشتیبانی گروه بهمن-)
  • امیرحسین برخورداری

    اسفند ۲۳, ۱۳۸۸ ساعت ۶:۰۹ ب.ظ
    Saman@ دوست عزیز ، از شما چه پنهون رای خود من تندر 90 بود و به هیچ وجه انتظار نداشتم مزدا 3 رتبه نخست رو از آن خودش کنه ، اما وصله هایی که شما به ما میچسبونید هم جای تفکر داره که اگه از این نظرسنجی ناراحت هستید ، چرا ما رو به بهمن وصل می کنید ؟ خدا شاهده ما هر جا اومدیم صادقانه کار کنیم یکی مثل شما ما رو به یه جریانی یا جایی وصل کرده !
    این که نظر شما مزدا 3 نیست ، دلیل نمیشه این خودرو نظر مردم دیگه هم نباشه ...

    دوما : عنوان این نظرسنجی هم از نگاه مردم است نه از نگاه کارشناسی ، پس به رای و نظرات دیگران احترام بگذارید .

    سوما ، بله ، تکنولوژی گیربکس و تجهیزات فنی ماکسیما به هیچ وجه مناسب اون بازه قیمتی نیست ، طراحی این خودرو بار ها مورد دگرگونی واقع شده اما خبری از آن در ایران نبوده و در کل این خودرو در جایگاه مناسبی در بازار عرضه نمی شود ، زانتیا نیز خودرویی با قیمت حدود 27 میلیون تومان با گیربکس دستی (؟) است که ترمز ABS و بقیه تجهیزات فنی آن متعلق به دهه 90 هستند و با کارشناسی ما از لیست خودرو ها حذف شده .

    چهارما : تمامی خودرو های این لیست محصولاتی هستند که در سال 88 یا مدلی جدید از آن ها ارئه شد یا با تغییراتی جدید وارد بازار شدند ، زانتیا تنها با نمونه نا موفق فیس لیفتش به بازار عرضه شد و ماکسیما هم که همچنان نقش پژو پرشیا را در بازه 30 تا 40 میلیون تومان بازی می کند .

    به هر حال امیدوارم ، اگر رای شما جز نتیجه نهایی است ، در آینده نه برای ما بلکه در هر نظرسنجی دیگربه جای چسباندن آن ها به یک جریان و متهم کردنشان ، به رای دیگران احترام بگذارید .
    موفق باشید
  • علی

    فروردین ۴, ۱۳۸۹ ساعت ۱:۲۲ ق.ظ
    به نام خدا
    با توجه به قیمت وامکانات انتخاب من تندر 90 ( لوگان ) است.
    با امتنان
  • تیرداد

    فروردین ۴, ۱۳۸۹ ساعت ۴:۳۶ ب.ظ
    اقای سامان اگه مدل جدید ماکسیما رو می دیدن حتما نظرشون عوض میشد
  • محمدرضا

    فروردین ۱۵, ۱۳۸۹ ساعت ۶:۵۹ ب.ظ
    آقای امیرحسین خان باتوجه به حرفاتون معلومه شما بهتراز l90 سوارنشدین.خانم بنده آزرا2008 داره-پدر خانمم ماکسیما-من تاامسال 3تا ببهترینای ایران خودرو را داشتم و راضی نبودم تا امسال که دنبال خودروی لوکس رفتم.باور کنید بعد از نشستن پشت رول آزرا & ماکسیما بدون شک ماکسیمارو انتخاب کردم و دنده ایشو خریدم.بهتر بود شما نظر شخصیتونو کنار بذارید و این ماکسیمای خاک خورده رو ب رقابت بیارید تا این کاره هاش نظر بدن نه شما
  • امیرحسین برخورداری

    فروردین ۱۵, ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۱ ب.ظ
    محمدرضا@ شما اگر در صنعت خودرو رفت و آمد داشتید اینکاره به حساب می اومدید ، فقط مسائل فنی تعیین کننده شخصیت یک خودرو در بازار نیستند. در ضمن هر خودرو با توجه به قیمتش بررسی میشه ، نسبت ارزش خودرو به قیمت آن .
  • امیرحسین برخورداری

    فروردین ۱۵, ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۱۵ ب.ظ
    یک پیشرانه 6 سیلندر V شکل با مصرفی نا معقول ، قدرتی نا متناسب با تکنولوژی موتور که توسط کمپانی مادر تنها یک سال تولید شده و از آن پس هم در اینفینیتی و هم در نیسان جایش را به پیشرانه های3.5 لیتری نیسان داده ؟ خودرویی که در کمپانی مادر به جای گذراندن عمر 8 ساله ی تولید تنها 4 سال به تولید رسیده و عرضه اش متوقف شده ؟ خودرویی که شرکت اینفینی در سال 2001 برای راضی نگه داشتن مشتریانش ترمز های قدرتمند تر و امن تر ، سیستم تعلیق جدید و پیشرانه 255 اسب بخاری جدیدی را برایش وعده داد ؟
    آقای محمدرضا ، اینکاره بودن در زمینه خودرو تنها نشستن پشت فرمان خودرو و لذت بردن از رانندگی آن نیست ، بله ، کوراندو 3.2 لیتری هم در کوا های شمال تهران و در بدترین شرایط عاااالی عمل می کند ، اما نمی توان آن را در بررسی کارشناسانه خودرو خوبی دانست ، صرفا به این دلیل که خوب راه می رود دلیل بر عالی بودن آن نیست .
  • محمدرضا

    فروردین ۱۶, ۱۳۸۹ ساعت ۱:۰۷ ب.ظ
    ماکسیما ازجمله خودروهای گرند سدان سفارش امریکاست.خودرویی ک ب کشورهای زیادی سفر کرد وموجب خوشنامیه برند نیسان شد.این خودرو ازنظر پیشرانه که زبانزد همه.ازنظر سوخت 10.5 ترکیبی بنظر من عالیه(تجربه خودم). ازنظر بدنه فوق العاده محکم. ازنظر ایمنی 2ایربگ وABS وخنک کننده ترمز. ازنظر آپشن معقول(تحویه اتومات/گرمکن آینه بقل/صندلی برقی/دزدگیر/کنترل پخش روفرمان/پخش حرفه ای/چنجر&... شتاب باتوجه به وزن عالی. دارای بیمه بدنه 1ساله. عدم پرداخت مالیات ارزش افزوده. و ازنظر من زیباتراز سوناتا & کمری.
    ازینا که بگذریم برای انتخاب خودروی داخلی شما (با تاکید)باید به نظر همه احترام بگذارید نه سلیقه شخصی ودر نظرسنجی ازهمه خودروها نام ببرید.
    درضمن ایرادات شما به ماکسیما مقبول نیست:
    1-اکثر خودروهای سدان بزرگ با2_3 حجم موتور به بازار عرضه میشن.
    2-آیا همه خودروها باید8سال تولید بشن تا خوب تلقی بشن؟پس پیکان درایران فوق العاده بوده.
    3-اضافه کردن اینهمه آپشن و امکانات به خودروهای جدید واسه چیه؟خب رضایت مشتری
    4-...
    حالا یه خودرو باید اسمش جدید باشه تا خاک نخوره یا... خودت قضاوت کن.یاحق
  • امیرحسین برخورداری

    فروردین ۱۶, ۱۳۸۹ ساعت ۱:۵۷ ب.ظ
    محمدرضا@
    مدرک شما مبنی بر خوشنامی ماکسیما یا همان اینفینیتی سری L در جهان چیست ؟
    مصرف سوخت این خودرو بر اساس اعلام شرکت در سیکل ترکیبی 12 هست ، معمولا خودرو در واقعیت بالاتر از این عدد میسوزونه ، شما احتمالا مصرف در جاده رو میفرمایید
    تنها 2 کیسه هوا و مجهز نبودن به ESP ؟ نمره ی تجهیزات امینی با توجه به قیمت و کلاس خودرو رو شدیدا کاهش میده
    بیمه بدنه یک ساله برای خودرویی در این کلاس کافی و رضایت بخش نیست.
    ما خودرو سال را با نظر کارشناسان سایت انتخاب می کنیم ، همانطور که بسیاری از مجلات معتبر جهانی ، همه ی خودرو های بازار را برای انتخاب خودرو سال وارد رقابت نمی کنند و برخی از آن ها را حذف می کنند .

    ایراداتی که مورد قبول شما واقع نشدند :
    مشکلحجم موتور نیست ، مشکل تکنولوژی این موتور 3 لیتری است که تنها یک سال روی ماکسیما در جهان قرار گرفت و جایش را به موتور 3.5 لیتری داد ، شاهد قضیه ، نیسان تینا .
    استاندارد کمپانی های بزرگ جهانی روی 8 سال است و در صورت نا موفق بودن این خودرو ها بر اساس تجربه شرکت ها به نصف عمر تولید بسنده می کنند و سریع مدلی جدید برای در دست گرفتن دوباره بازار عرضه می کنند . پیکان در رده بندی کمپانی هایی چون نیسان قرار نمی گیرد و کشور ما هم صاحب سبک و تولید کننده حرفه ای نیست پس در این رفتار حرفه ای کارخانه ها جایی ندارد .
    این ها آپشن نیستند ، این ها تجهیزات فنی ارتقاء یافته ای هستند که ماکسیما به آن ها نیاز داشت و به آن اضافه شدند ، البته نه در مدل ایرانی . ارتقاء سیستم ترمز و قدرت موتور ، این ها آپشن نیستند ، رفع مشکلات اساسی خودرو برای رضایت مشتریان جهانی هستند ، مشکل اینجاست که در ایران رفتار مشتریان ، به هیچ وجه شبیه خودرو سواران دیگر در دنیا نیست ، ما از نظر کلی ماکسیما را رد می کنیم و شما تنها از نظر اینکه تا کنون از خودرو خود راضی بوده اید !
  • تیرداد

    فروردین ۱۶, ۱۳۸۹ ساعت ۴:۵۲ ب.ظ
    @محمد رضا
    آقای محمد رضا ما در مورد یه تیکه آهن حرف میزنیم نه در مورد مسائل ناموسی که اینطوری به شما بر می خوره. من هم از نویسندگان این سایت هستم و اتفاقا خودروی شخصیم که از اون خیلی راضی هستم هم در این نظر سنجی نیامده ولی به خودم اجازه نمی دم روی تجربه تیم مدیریتی سایت اعمال نفوذ بکنم .
    با اجازتون من هم تجربه رانندگی با ماکسیمای تولید داخل رو دارم و هم آزرا و هم ماکسیمای 2010 و از تعصب شما روی ماکسیمای داخلی در عجبم . ایشا الله تا چند وقت دیگه ترتیبی اتخاذ میکنم تا آزرا را با مدل 2010 ماکسیما تست کنم مطمئنم خودتون اگر این تعصب کور رو کنار بزارید با مقایسه اپشن های مدل 2010 و آزرا به قدیمی بودن مدل داخلی خودرو معترف می شید
    متاسفانه در کشور ما بعضی از مدل ها و برند ها به بت تبدیل شدن و قابل نقد نیستن پیشنهاد می کنم اگه زبانتون خوبه چند قسمت از برنامه تاپ گیر که پر بیننده ترین شو جهان هم هست را نگاه کنید ببینید چه طوری همین بی ام و سری 1 یا ایکس 5 قدیمی یا پورشه کاین یا سری 7 قدیم یا حتی فراری کالیفرنیا را مسخره می کنن و از آن ایراد می گیرن ولی ما اینجا اگه از یک خودروی لوکس که در سال 2010 فقط 2 تا ایربگ داره ایراد بگیریم به قاموس دوستان بر می خوره
  • محمدرضا

    فروردین ۱۷, ۱۳۸۹ ساعت ۳:۱۸ ق.ظ
    آقای امیرحسین
    1-مصرف سوخت ماشین من ترکیبی و حتی بیشتر درون شهری بوده(و به استناد پارس خودرو)
    2-من در آپشن کجا صحبت از موتور کردم؟
    3-اکر قراربود ماکسیما همه آپشن هارا داشت بااین قیمت عرضه نمیشد.
    4-درکشورهای دیگر مثل ایران فقط 10مدل خودرو نیست(که تازه ازین 10تا 8تاش اسم خودرو را یدک میکشه).
    5-پیکان کنایه بود"آن هم در ایران
    6-من واسم کارشناسی شما جالبه:ماکسیمای پرطرفدار خاکخوردس ولی مگان نه؟؟؟؟حتما سمند و ال90 هم لوکس!!!!
    آقای تیرداد
    1-شما بهتره به خودتون اجازه ندین با دیگران بد صحبت کنید این واسه شخصیتتون هم بهتره
    2-تیم مدیریتی بهتر بود به 3دلیل حتما ازماکسیما اسم میبرد 1)گرونترین خودروی داخلی 2)تنها سدان بزرگ داخلی 3)محبوبیت. مگربا غرض شخصی.
    3-میشه بفرمایید تیم مدیریتی سایت از کدام سازمان تاییدیه گرفتن که قابل نقد نیستن؟
    4-یادت باشه خودروی لوکس با2 ایربگ رو داری با سمند قیاس میکنی نه با BMW 740
    5-بهتره یه نگاه به اختلاف قیمت ماکسیما با آزرا 2010 بندازی بعد قیاس کنی
    6-شماکه مسئله واست ناموسی نیست پس اشتباهتو قبول کن و دیگم حرف نزن.
    نتیجه بحث رو میسپرم به خواننده ها.تااینجام زیادی وقت گذاشتم.
    آقای امیرحسین مرسی از از احترام کلامیت.اگر دوست داشتی و از اطلاعاتت هم مطمئن بودی لطف کن واسم از تینا بگو و یه قیاس اجمالی بکن با خودروهای لوکس بازار (موتور ضعیف نسبی و قیمت بالاشم درنظر بگیر)
    هردو موفق و موید باشید.
  • تیرداد

    فروردین ۱۷, ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۲۴ ب.ظ
    @ محمد رضا
    1. اتفاقا درست حرف زدم برخوردن به شما نشان دهنده همون تعصب بیجاتون

    2.

    2-1 مگه هر چیز گرونی خوبه؟؟ آیا پورشه کاین خودروی موفق تریه از تویوتا لندکروز ؟؟؟ ایا بی ام و سری 1 از کرولا ماشین بهتریه؟؟ آیا پژو 407 ماشین خوبیه؟؟؟ یا سی 5 قدیم؟؟ بازم مثال می خواین؟؟؟.... راستی اگه حق با شما باشه حتما پاترول بهترین خودروی دهه 90 بوده چون گرون ترین خودروی ایران بود.
    2-2 این تنها بودنی که شما بهش مینازید باعث همون اختلاف قیمت این خودرو با خودروهای همرده ی خودش توی این رنج بازار به دلیل دوپینگ قیمتی به بهانه داخلی بودن چند قطعه ناچیزش و گرنه... (بقیه اش مال بندای پایین)
    3-2 محبوبیت؟؟ بر مبنای کدام آمار؟؟ در سال 86 تولید ماکسیما 16000 دستگاه بود که در سال 87 با ورود کمری جدید به 8000 دستگاه کاهش یافت نکته اول: کمری یک کلاس پایین تر از ماکسیما میباشد نکته دوم: به همان دلایل 2-2 در بهترین شرایط اختلاف قیمتی بیش از 10 میلیون باهم دارند. این چطور خودروی محبوبیه که به یه خودروی رده پایین تر در عرض 12 ماه با وجود ارزان تر بودن و خدمات پس از فروش 50% بازار رو از دست میده؟؟؟. تازه این امار تولید اگه با رویه خودروسازای داخلی آشنایی داشته باشید میدونید که لزوما این به معنای آمار فروش نیست

    3 . از هیچ سازمانی چون اگه می گرفتن من یکی باهاشون کار نمی کردم یه نگاه به توضیحات پروفایل منم برای روشن شدن نقد پذیریه خودم کافیه . در مورد مسئولین هم همین که مدیر ارشد سایت چند بار دارن به شما جواب میدن مبرهن بر تفکرشون. اگه قبول نداری یه سر به چند تا سایت دیگه بزنید بیشتر با من هم نظر میشید.
    4- این خودرو اگه لوکس چرا 2 تا ایربگ داره؟؟ اگه نه چرا شما بهش میگید لوکس چون گندست؟؟ میشه لطف کنید بگید تفاوت سطح امکانات رفاهیه- فقط رفاهیو ایمنی- این خودروی لوکس با مثلا همبن مگان و مزدا 3 توی چیه؟؟؟ تمام چیزهایی که شما در بالا به اون اشاره کردید در مزدا 3 و مگان هست مگه اینکه خبر نداشته باشید مگان فول 6 ایربگ داره

    5. به من چه؟؟؟ این اختلاف قیمت به همون بند 2-2 برمیگرده . اگه به استدلال شما باشه باید کرولا با ماکسیما رودر رو بشه . در ثانی شما گفتید آزرا از ماکسیما بدتره اگه فراموش کردید پستتون رو دوباره بخونید حرفی از قیمت زده نشده.

    6. اگه و بازم اگه اشتباه کنم که نکردم می پذیرم ولی نه شما و نه کسه دیگه و حتی خود خداشم نمیتونه بهم بگه حرف بزنم یا نزنم

    منم منتظر خبرای جدید از تینا هستم متاستفانه اینجا هم گیر نمیاد تستش کنم اگه شد با هماهنگی مدیر سایت حتما
  • فاطمه

    فروردین ۱۸, ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۴۳ ق.ظ
    باسلام وخسته نباشید به دست اندرکاران سایت
    از دیدگاه من هم جای ماکسیما در این نظرسنجی خالی بود و بنده نیز علاقهمندم در مورد تینا بخصوص موتور آن بیشتر بدانم از مدیر سایت خواهشمندم که راهنمایی کنند(در مورد مزایا ومعایب آن وتاریخ عرضه به بازار)
    نکته:
    از مراجعین و مسولین سایت بیش از این توقع میرود که بخواهند بحث فنی و تخصصی را با لج ولجبازی خراب کنند
    من بعنوان 1مخاطب علاقمند به خودروگرچه بانظر جناب آقای محمدرضاکاملا موافق بودم اما با خواندن جمله ی ایشان به جناب آقای تیرداد ناراحت شدم گرچه شروع کننده ی این سخنان مغرضانه از طرف آقای تیرداد بعنوان یکی از اعضا بعید بنظر میرسید
    در آخر یادآور میشوم که قصدنصیحت یا شعار دادن نداشتم و فقط خاستم نظرشخصی ام را داده باشم چراکه مخاطبین شما برای گرفتن اطلاعات وارد این سایت میشوند نه خواندن یکسری حرفهای...
    باسپاس
  • امیرحسین برخورداری

    فروردین ۱۸, ۱۳۸۹ ساعت ۲:۵۲ ب.ظ
    من اعتقاد ندارم که این وسط دعوایی رخ داده باشد یا رفتار دور از ادبی از طرف آقای تیرداد کیامنش رخ داده باشد . به هر حال نظرسنجی های مراجع مختلف بر اساس نظرات کارشناسان آن مرجع خبری متفاوت است . خودرو هایی که در این نظرسنجی حضور داشتند اکثرا مدل های سال 88 بودند یا در سال 88 بهسازی شده بودند اما ماکسیما تغییری را شاهد نبوده و همچنین زانتیا تنها یک فیس لیفت نا موفق را به بازار ارائه داده است .
    اوضاع رفتار مردم با رسانه های ما همینگونه بوده که برخی خوانندگان مله ماشین به آقای ممقانی تهمت دریافت رشوه برای نوشتن مطالب تبلیغاتی میزنند ! بدون شک حق همیشه با مراجعه کننده است اما شما ببینید چند نفر تا کنون با عدم حضور ماکسیما در این نظرسنجی مخالفت کردند ؟ رسیدگی به این موضوع در همین بخش نظرات به اندازه کافی صورت گرفته و ما هم نظرمان را گفته ایم . ان شاالله این مساله کوچک مشکل بزرگی به وجود نیاورد و شما دوستان گرامی همواره در این سایت همکار و همراه ما باشید .

    مطلب تینا مدت زیادی است که نوشته شده و روی سایت قرار گرفته است و بدون شک امسال وارد بازار می شود و قیمت آن نیز در مطلب اعلام شده است : http://www.cariran.ir/content/219
  • رضا

    اسفند ۲۶, ۱۳۸۹ ساعت ۶:۰۲ ب.ظ
    این نظر سنجی درست نیست هر کسی سروار ماشین شده می فهمه که ماکسیما اول



    فقط ماکسیما
  • امیرحسین برخورداری

    اسفند ۲۶, ۱۳۸۹ ساعت ۹:۲۱ ب.ظ
    استدلال شما هم درست نیست زیرا این نظرسنجی بر اساس ارزش خودرو در برابر قیمت طراحی شده است . ماکسیما شاید پرشتاب باشد اما در بحث مصرف سوخت و امکانات در مقابل قیمتش استاندارد های مناسب بازار را ندارد .
  • علی

    فروردین ۱۷, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۰ ب.ظ
    چقدر خوبه در نظر سنجی ها هم قیمتشان مد نظر باشه این که مسلما مزدا 3 که قیمت بیشتری نسبت به ماشینهای داخلی داره باید هم بهتر باشه.
  • امیرحسین برخورداری

    فروردین ۱۷, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۰ ب.ظ
    دوست عزیز در هر بازاری شما با به دست آوردن نسبت قیمت خودرو به امکانات و ارزش خرید می توانید به عددی از 10 برسید و بدین ترتیب حتی S-class را هم می توانید با مزدا 3 مقایسه کنید .
  • داود

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۲ ق.ظ
    سلام
    من عاشق مزدا 323افم
    چطور میشه سفارش خریدشو بدم
    ممنون میشم راهنمایم کنید
ضروری
ضروری - نمایش داده نمیشود


ضروری

اشتراک از طریق پست الکترونیک
با ثبت آدرس پست الکترونیک خود در لیست مشترکین میتوانید آخرین به روزرسانی های پایگاه را از طریق صندوق الکترونیکی خود دریافت کنید.
اشتراک از طریق خوراک
خروجی rss پایگاه را میتوانید از طریق مرورگر خود و یا دیگر ابزارهای کار با خوراک (فید) دریافت کرده و از آخرین به روزرسانی مطالب مطلع شوید.
اجرا و پشتیبانی:
کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی این پایگاه برای کادر نویسندگان و اعضای تیم طراحی و توسعه محفوظ میباشد. در صورت نقل مطلب از این پایگاه، لازم است پیوند به صفحه‌ی منبع ارجاع شود.