» غول کیا در راه ایران ، کیا موهاوی‏

۲ آبان ۱۳۸۷ / اطلس خودرو / 2,529 بیننده /

http://picbite.com/tempimages/o5628mjlby.jpg اگر
به روبرو نگاه کنی غول فلزی را پیدا نمی کنی ، برای دیدن چهره ی دوست داشتنی او فقط
کافی کمی بالاتر نگاه کنی تا عظمت از نوع کیا در چشمانت نقش ببندد . موهاوی که در
آمریکا با نام بورگو شناخته می شود جدیدترین

SUV
کیا است که در سال ۲۰۰۵ بر پایه خودروی مفهومی مسا بنا گذارده شد و در سال ۲۰۰۸
برای نخستین بار به بازار آمریکا صادر شد .

موهاوی
نخستین خودرو غول پیکر

۴WD
با ۷ نفر ظرفیت از کیا است که به عنوان تکمیل کننده نسل

SUVهای
کیا و در راستای جانشینی لقب سلطانی سورنتو طراحی و تولید شده .

کیا ۲۹ ماه
روی طراحی موهاوی وقت گذاشته و هزینه ای معادل ۲۴۵ میلیون دلار را در راستای پیکره
بندی این غول آهنی خرج کرده است .

به ظاهر سر
سخت می رسید ! اگر اندام موهاوی شما را وادار به تحسین و تمجید نکرده اند بهتر است
نگاهی به داخل کاپوت موهاوی بیاندازید . موهاوی با دو نوع موتور

V6
۲۴۸ اسب بخاری و

V8از
هیوندای پذیرای کیاسواران خواهد بود . موتور ۳٫۸ لیتری

V6
و ۴٫۶ لیتری هیوندای تائو ( موتور هیوندای جنسیس ) پمپاژ کننده خون در رگ های
موهاوی خواهند بود ، ظاهرا اطلس خودرو قصد دارد موهاوی را تا تنور داغ است وارد
ایران کند ! شاید در فاز دوم واردات محصولات کیا به ایران .

گیربکس های
۶ و ۵  دنده اتوماتیک آلمانی وظیفه ی انتقال قدرت را در موهاوی عهده دار خواهند بود
. شاید موهاوی به نظر بزرگتر و در ظاهر پر مصرف تر از نسل های قبلی

SUVها
باشد اما کیا با تولید موهاوی قصد طراحی خودرویی با مصرف کمتر و تکنولوژی به روز تر
را داشته . موهاوی در مقایسه با سورنتو از چرخ هایی با تمایل بیش تر به خارج خودرو
بهره می برد که امنیت بیش تر رانندگی را در کنار ایربگ های هوشمند کناری تضمین می
کنند . ۸٫۵ ثانیه کافی است تا هیکل ۲ تنی موهاوی با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از
حال سکون روی جاده شناور شود ، همچنین موهاوی با سوزاندن هر ۱ لیتر بنزین ۱۱
کیلومتر را طی می کند که در مقایسه با جثه ی عظیمش مصرف خوبی به نظر می رسد .
http://picbite.com/tempimages/o5636mpzje.jpg

۸ رنگ خارجی
و سه تنوع رنگ داخل اتاق خودرو قدرت تطابق موهاوی با سلیقه ی هر کسی را بالا می برد
، ۷۵ درصد بدنه ی موهاوی از استیل مقاوم ساخته شده و این خودرو از سیستم ها ی امنیت
الکتریکی بهره می برد . کیا همچنین برای نخستین بار در موهاوی از سیستم ناوبری خودش
استفاده می کند .

طراحی خودرو
آن چنان با پیچ و تاب به سبک فرانسوی طراحی نشده اما کلاس کره ای ها را در خود
گنجانده است ، موهاوی هر چند بسیار جوان است اما شرافت و بزرگی نام کیا را در چهره
آرام و دوست

داشتنی اش و زیر عضلاتش پوشانده است .

مدل ۴٫۶
لیتری موهاوی با توان تولید حداکثر ۳۷۵ اسب بخار با قیمت پایه ۲۵ هزار دلار در
بازار آمریکا موجود می باشد که با نصب آپشن ها به نظر می رسد تا ۳۰ هزار دلار و یا
بیش تر هم عرضه شود .

از رقبای
موهاوی که در ایران نیز حضور دارند می توان به پاجرو و لندکروزر اشاره کرد اما به
نظر می رسد در ایران همه چیز چهره ی دیگری به خود می گیرد ، موهاوی در ایران از سد
پرادو ، سانتافه و مورانو نیز باید بگذرد .

 

http://picbite.com/tempimages/o5631qbdbx.jpg

http://picbite.com/tempimages/o5632otjpc.jpg

http://picbite.com/tempimages/o5638tfukk.jpg

http://picbite.com/tempimages/o5637juklg.jpg

http://picbite.com/tempimages/o5634btrce.jpg 

http://picbite.com/tempimages/o5630ipjzx.jpg

 

 

 

بد نیست بخوانید:
  • امیررضا

    شهریور ۲۲, ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۴۱ ب.ظ
    سلام
    مطلب خیلی کاملی بود .
    به نظر من این کیا و هیوندای واقعا دارن پیشرفت می کنن . کیا و اس یو وی 370 اسب بخاری !! خیلی جالبه .

    موفق باشی .
  • مسلم

    شهریور ۲۳, ۱۳۸۷ ساعت ۶:۳۷ ق.ظ
    گزارش بسيار توپي بود، حال كرديم! تصوير آخر عظمت طراحي و قدرتش رو به خوبي نشون ميده، بايد موفق باشه، البته اگه قيمتش مناسب در بياد در رقابت با پرادو، پاجرو و يا ويتارا.
  • Ali

    شهریور ۲۳, ۱۳۸۷ ساعت ۱۱:۵۳ ب.ظ
    خیلی خبه اگه ایران هم بیاد قیمت احتمالیش تو ایران چه قدر میشه؟
  • ADMIN

    شهریور ۲۵, ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۲۳ ق.ظ
    تخمین قیمت این خودرو با توجه به قیمت پایه مدل 4.6 لیتری خیلی سخته ولی نمی شه قیمت زیر 73 میلیون رو با توجه به وضع اس یو وی ها در بازار ایران متصور بود !
  • Sadegh

    شهریور ۲۵, ۱۳۸۷ ساعت ۵:۱۲ ق.ظ
    طراحی پشت ماشین خیلی شبیه لندکروزر 2009 هستش. توی مدلهای دیگه کیا هم این تقلید دیده میشه مثلا سورنتو هم در نمای جلو وهم عقب از بنز ام-ال 350 کپی برداری شده! یا مثلا اوپیروش از نمای جلو کاملا شبیه به مرسدس ای-کلاس هستش. ولی با توجه به اختلاف قیمت در بازار امریکا من فکر می کنم تو ایران هم خیلی موفق باشه.
  • kasra

    شهریور ۲۶, ۱۳۸۷ ساعت ۶:۵۴ ق.ظ
    vaghean gozareshe kameli bod mashin az hame nazar kamele vali baz ham mishe shabahataie modelaie digaro daronesh did !
    man yavash yavash daram be in nazar miresam ke vaghean Dge nemishe tarhi dad ke shabih be modele Dgaran nabashe albatte man az dide ye adame maamoli ino migam ! dostane karshenas mosalaman mitonan javabe mano bedan !
    vali VITARA nemitone ba in mashin reghabat kone dostan in Dge kheili vazehe(ghabele tavajohe doste aziz MOSLEM)
    mishe barash gheymate 70 melion be baaro hads zad
  • حامد حسین پور

    شهریور ۲۸, ۱۳۸۷ ساعت ۶:۲۸ ق.ظ
    اومدی جانم بقربانت ولی حالا چرا ؟! حالا که این همه SUV خوش چش و ابرو ریخته بازار چرا؟!
    این يک مدل بی طرفدار در سایر کشورهاست و میرود که به يک پروژه شکست خورده کمپانی کيا تبديل بشه آوردند بما قالب کنند بلکه در کشور عقب مانده ما فروش بره شکی ندارم خیلی زود از چشم می افته و به سرنوشت خودروی SUV موسو که در عین داشتن موتور جانانه بنز به علت زشتی طراحی بدنه و نداشتن زیبایی خیره کننده محکوم به فنا شد،
    دچار میشه.
  • علی سبکبار

    شهریور ۲۸, ۱۳۸۷ ساعت ۴:۱۶ ب.ظ
    سلام

    375 اسب بخار ! ! !

    اوه اوه اوه اوه

    ولی نکته خیلی جالب قیمت این خودرو در امریکا است که اگر به ریال تبدیل بشه
    فقط سی میلیون تومان است

    حالا ما اینجا با نصف این پول گاری به اسم سمند را هم نمی توانیم بخریم
  • ناجی

    شهریور ۲۹, ۱۳۸۷ ساعت ۷:۲۱ ب.ظ
    گزارش خوبی بود در صورت امکان مشخصات خودرو کارنیوال را برایم ایمیل کنید با تشکر از اطلاعات خوب شما
  • علی

    شهریور ۲۹, ۱۳۸۷ ساعت ۸:۴۵ ب.ظ
    به نظر من شکل ظاهریه سورنتو از موهاوی زیبا تره
  • L O W M A N

    شهریور ۳۰, ۱۳۸۷ ساعت ۷:۳۳ ق.ظ
    بد نیست.

    شاید اگه بشه رنج روور و لندکروز و با هم قاطی کنی یه همچین چیزی از آب در بیاد !!

    ولی باز به نظر من سورنتو قشنگتره.
  • فرنوش

    شهریور ۳۰, ۱۳۸۷ ساعت ۵:۴۹ ب.ظ
    سلام .

    شرکت کیا موتورز بعنوان قدیمی ترین خودروساز کشور کره جنوبی برای خودش صاحب سبک و استایل شده ( قابل توجه ایران خودرو و سایپا ) .
ضروری
ضروری - نمایش داده نمیشود


ضروری

اشتراک از طریق پست الکترونیک
با ثبت آدرس پست الکترونیک خود در لیست مشترکین میتوانید آخرین به روزرسانی های پایگاه را از طریق صندوق الکترونیکی خود دریافت کنید.
اشتراک از طریق خوراک خروجی rss پایگاه را میتوانید از طریق مرورگر خود و یا دیگر ابزارهای کار با خوراک (فید) دریافت کرده و از آخرین به روزرسانی مطالب مطلع شوید.

اجرا و پشتیبانی:

کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی این پایگاه برای کادر نویسندگان و اعضای تیم طراحی و توسعه محفوظ میباشد. در صورت نقل مطلب از این پایگاه، لازم است پیوند به صفحه‌ی منبع ارجاع شود.