» مقایسه خودرو های نو و دست دوم ، ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی در بازار ایران

۱۷ مهر ۱۳۸۸ / مقایسه خودرو های داخلی / ۱۳,۵۶۲ بیننده /

نوشته : امیررضا
اسماعیلی – پدرام خاکساری

ریو LS

این خودرو در بازار کشور با قیمت
حدود ۱۴ میلیون تومان در بازار کشور عرضه میشود و با توجه به شباهت های فراوان فنی
و ظاهری به هیوندای ورنا با توجه به قیمت بسیار پایین ترش در بازار وضعیت مناسبی حتی در مدل های دست دوم
دارد.

مزایا و معایب ریو LS :

این خودرو که نسل جدید آن به محبوب ترین خودرو در امریکا تبدیل شده است
مزایا و همچنین معایب زیادی دارد. کولر مناسب ، طراحی نسبتآ بروز نسبت به رقبا ،
فضای کابین و صندوق عقب جادار ، مصرف سوخت پایین ، کمک فنر های نرم و کیفیت ساخت
نسبتآ بالا که مزایای این خودرو اند و معایب قابل ذکر آن طرح قدیمی داشبورد ، چرخ
ها و رینگ های کوچک نسبت به بدنه ،لاستیک های نا مناسب، اشکال در ترمز برخی مدل ها
، موتور ضعیف
; درب
صندوق عقب نافرم و وجود صدای آزار دهنده در درون کابین هستند.

کیفیت بالا و وضعیت مناسب در بازار دست دوم ها :

کیا ریو نسبت به ۴۰۵ و پارس از بازار دست دوم بهتری برخوردار بوده و فروش
مدل های دست دوم با توجه به افت قیمت کمتر راحت است درحالیکه این مدل طرفداران خاص
خود را دارد ضمن اینکه این خودرو درصد ساخت داخلی
کمتری نسبت به رقبای ایران خودرویی خود دارد و خیلی از
قطعات آن خارجی است و مسلمآ فعلآ کیفیت بهتری دارد.البته سازنده می توانست با حذف
نکردن برخی آپشنها مانند ایربگ و
ABS ترمز و سیستم کنترل پایداری و خیلی از تجهیزات رفاهی و ضروری و همچنین زه روی درب ها ، مه شکن های سپر جلو ،
نمد زیر کاپوت … در بازار موقعیت بهتری را با این مدل به دست بیاورد و مشتریان
بیشتری را جذب کند! هرچند که به تازگی
قرار است مدل اتوماتیک آن عرضه شود که در صورت عدم سیاست گذاری مناسب در قیمت ریو
هم به سرنوشت ورنا ۱۶۰۰ دچار خواهد شد!
موتور چهارسیلندر ریو در دو مدل ۸ و ۱۶ سوپاپ طراحی شده است، مدل ۸ سوپاپ ۳/۱
لیتری
آن دارای
توان ۸۱ اسب بخار و گشتاور ۱۱٫۸ کیلوگرم متر و مدل ۱۶ سوپاپ ۱٫۵ لیتری آن
دارای توان ۹۷ اسب بخار با گشتاور ۱۳٫۵ کیلوگرم متر است.
اتصال دسته موتور سه
نقطه‏ای موتور به بدنه، صدای موتور را بین ۲ تا ۳ دسی بل کاهش می‏دهد.ریو با دو نوع
گیربکس ۵ دنده دستی و ۴ سرعته اتوماتیک بصورت آپشنال عرضه می شود.

۲۰۶ اس دی

مدل sd در بدو ورود بر خلاف مدل هاچ بک با استقبال خیلی
کمی مواجه گردید، و این شوک بزرگ در ایران خودرو باعث شد تا این شرکت با
سیاستگذاری های خاص خودش میزان تولید و تنوع مدلهای هاچ بک را کم نموده و تنوع تیپ
های اس دی را رفته رفته افزایش دهد به طوریکه تولید مدل پرطرفدار ۲۰۶ تیپ ۵ را
متوقف کرد و تنها تولید تیپ ۲ و ۳ و ۶ اتومات ادامه یافت و موتور ۱۶۰۰ با گیربکس
دنده ای تنها در مدل های ناچبک وجود دارد و همین امر باعث افزایش فروش
SD گردیده است و مشتریان ۲۰۶ به اجبار و ناچارآ مدل صندوق دار آن را
خریداری می نمایند تا از شتاب موتور ۱٫۶ لیتری بهره ببرند!در نهایت پیش بینی می
شود که سرانجام ۲۰۶پژو در بازار
کشورمانند پراید یشود یعنی تقاضا برای مدلهای هاچ بک زیاد و تولید و تنوع آن کم شود
و رفته رفته مدل سدان یا صندوق دار در بازار کشور به اصطلاح جا بیافتد!

تفاوت مدل SD با هاچ بک :

کمک فنر های عقب اس دی که توسط پورشه طراحی شده است نسبت به هاچ بک یک
مزیت حیاتی محسوب می شود و مشکل عدم تعادل و حتی واژگونی خودرو به حداقل رسیده است
موردی که در مدلهای هاچ بک یکی از نقاط ضعف ۲۰۶ محسوب می شود.

داخل کابین هم تنها در قسمت عقب کمی جای پا بیشتر شده است ولی بیشترین
تغییر در اندازه صندوق عقب است که کاملآ جادار به نظر می رسد.

۲۰۶ تیپ دو

قیمت این تیپ در بازار ۱۳۵۵۰۰۰۰ تومان است و در بازه قیمتی زیر ۱۵ میلیون
تومان تنها مدل اسپورت و جوان پسند واقعی است که قیمت آن در ابتدا ۱۰
میلیون تومان بود و به یکباره قیمتش
افزایش یافته است. با این حال بازار خرید و فروش مدلهای دست دوم آن خوب بوده و افت قیمت نسبت به مدلهای صفر کیلومتر در
مدلهای یکی – دو سال کارکرده متعادل بوده
و همواره بازار فروش خوبی داشته است.

ویژگی ها و نکات مثبت :

در مورد مزایا و ویژگی های این خودرو باید گفت که مصرف سوختش که در حال
حاضر اولویت اول برای خرید خودرو در کشور شده است نسبتآ پایین بوده و با مدلهای
۱٫۶ لیتر تفاوت زیادی ندارد! اگرشما خواهان رانندگی با شتاب و سرعت بالا و هیجان و لذت رانندگی
بیشتر هستید بهتر است با این بودجه گونه ی دست دوم تیپ ۵ را بگیرید در غیر اینصورت همین
تیپ دو بهترین هاچ بک شهری و مناسب داخل شهر است. موارد قابل ذکر درمورد ویژگیهای
این مدل طراحی بسیار زیبا و بروز، ابعاد جمع و جور، ترمزهای خوب، سیستم تهویه، کولر و بخاری قوی، رانندگی نرم و
لذت بخش، صندوق عقب جادار نسبت به سایر هاچ بک ها، ارگونومی بالا در کابین،و مهم
تر از همه کیفیت بالای ساخت و مونتاژ که باز هم بخاطر وجود قطعات زیاد با تکنولوژی
ساخت فرانسه است!

معایب و نکات منفی :

فضای خفه و جای پای بسیار کم در عقب ،قیمت واقعآ بالای لوازم یدکی ، محل
قرارگیری لاستیک زاپاس و مشکل در استفاده از آن بخصوص برای خانم ها، کلاچ بیش از
حد نرم ، مشکل در سیستم برق رسانی و
ECU در مدلهای اولیه، خاموش کردن نابجای خودرو در اکثر مدلها ، سفت
بودن بیش از اندازه کمک ها و وارد کردن ضربات روی دست اندازها، تعادل و پایداری کم
و احتمال واژگونی و چپ کردن در سرعت های بالا و مانورهای ناگهانی .

در کل با چشم پوشی از برخی نقاط ضعف ۲۰۶ که برخی از آن ها قابل رفع هستد
این اتومبیل فرانسوی متفاوت با سایر هموطنانش بوده و از جایگاه متفاوتی در کشور
نسبت به سایر رقبا و هم کلاسانش برخوردار است و بهترین گزینه برای جوانان و
خانواده های کم جمعیت و مخصوصآ خانم ها ضمن دارا بودن قیمت مناسب میباشد.

پژو ۴۰۵

این خودرو نزدیک به ده سال است که در بازار کشور حضور دارد و با وجود
رقبای زیاد فروش مطلوبی دارد. مهمترین عیب این خودرو که چند سالی است که تقریبآ
رفع شده است آتش گرفتن خودرو به دلیل اشکال در سیستم سوخت رسانی بود که در مدل های
با موتور انژکتوری ۱۸۰۰ سی سی وجود داشت و در مدل های ۲۰۰۰ کاربراتوری هرگز چنین
موردی دیده نشده است. همین موتور۱٫۸ لیتری که در سمند هم دیده می شود در حالیکه
سمند به دلیل سنگینی بیشتر شتاب کند تری نسبت به پژو دارد و ضمنآ شتاب منفی ۴۰۵ هم
بهتر است و آن هم بدلیل ایراد در ترمزهای سمند است که جدیدا رفع شده است.

عرضه ۴۰۵ در سه مدل :

یکی از موفق ترین اتومبیلهای کلاس متوسط پژو که در سال ۱۹۸۸ توسط بسیاری
از مجلات معتبر اتومبیل به عنوان اتومبیل سال انتخاب گشت ، اتومبیل پژو ۴۰۵ است.
۴۰۵ در بازار کشور در مدل های
GL و GLX عرضه شده است و مدل استیشن آن هم تا
چند سال پیش تولید می شد و در حال حاضر ۳ مدل
GLX معمولی یا تک سوز و دوگانه سوز و نیز مدل SLX عرضه میشوند. در یک کلام می توان گفت
که پژو ۴۰۵ خودرویی ساده و معمولی است که تکنولوژی ساخت قدیمی دارد .

تندر ۹۰

ارزان ترین
محصول رنوی فرانسه در کشور ما با فراز و نشیب های زیادی روبرو شده و می شود
. اگرچه این خودرو نتوانست به تیراژی که برای آن در نظر گرفته شده بود
برسد ولی از اقبال عمومی مناسبی برخوردار است . در حال حاضر تندر
۹۰ در سه تیپ به فروش می رسد تا مانند گذشته خریداران دچار سردرگمی
نگردند . در مورد تیپ اول که همان
E0
بود در شماره ی گذشته به صحبت پرداختیم و در این شماره به بررسی دو تیپ دیگر این
خودرو می پردازیم .

نکات مثبت و امکانات :

یکی از مهم ترین ویژگی های
مثبت تندر دارا بودن موتوری پرقدرت است . موتور ۱٫۶ لیتری که می تواند ۱۰۵ اسب
بخار قدرت تولید کند تندر را به یکی از قوی ترین خودروهای موجود در این کلاس تبدیل
کرده است . فضای داخلی تندر با توجه به ارتفاع زیاد سقف در حد قابل قبولی است و
حجم زیاد صندوق نیز مسافرت ها را با این خودرو آسان می سازد . در تیپ میانی که
DLX +CP
نامیده می شود شما تجهیزاتی نظیر : فرمان هیدرولیک ; کیسه هوای راننده ; بالابر
برقی جلو ; سیستم پخش
CD و شیشه گرم کن عقب را خواهید یافت که
با توجه به قیمت ۱۲٫۵ میلیونی این خودرو قابل قبول است . در تیپ فول یا
SLX + LP شما علاوه بر تجهیزات ذکر شده مواردی نظیر : ترمز ABS ; ;
کیسه هوای سرنشین کناری ; بالابر برقی عقب ; مه شکن جلو ; آینه های برقی و
نمایشگر اطلاعات سفر را نیز دریافت می کنید . تجهیزات تندر نسبت به سایر خودروهای
هم قیمت یک سر و گردن بالاتر است ولی جاداشت که شرکت سازنده موردی مثل ترمز
ABS را
در تیپ میانی نیز به صورت استاندارد در می آورد . از لحاظ ظاهری تفاوت هایی میان
مدل
E1 و E2 وجود دارد : در E2 مواردی مثل مه
شکن های جلو ; رینگ های ۱۵ اینچی آلومینیومی ( با طرح اسپرت ) و پشت سری صندلی های
عقب به چشم می خورد که آن را از
E1 متمایز می سازد
ضمن این که جلوپنجره ی فلزی
E2 با طرح کلی
بدنه هماهنگی بیشتری دارد .

کمبود و گرانی قطعات یدکی
و معایب دیگر تندر ۹۰ :

بزرگ ترین عیب تندر ۹۰
کمبود و گرانی قطعات یدکی آن است که بسیاری از خریداران این خودرو را دچار مشکل
کرده . یکی دیگر از معایب این خودرو عدم قطع پمپ هیدرولیک در سرعت های بالاست که
با توجه به ارتفاع زیاد خودرو می تواند حادثه ساز باشد. ! قیمت تندر ۹۰
E2 در
حال حاضر ۱۴٫۷ میلیون تومان است . اگر اهل اسپرت کردن و تیونینگ بدنه هستید تندر ۹۰ پتانسیل بسیار
مناسبی را برای این کار دارد و با انجام تغییراتی نه چندان پیچیده ( نظیر کاهش منطقی ارتفاع
; استفاده از رینگ های اسپرت ; تعویض چراغ های جلو با نمونه های جذاب تر و … ) می توان از تندر
یک خودروی زیبا ساخت.

سمند

اولین خودروی ملی ایران پس
از گذشت حدود هشت سال از تولیدش همچنان در بازار حضور دارد . چهره ی این خودرو -
که حالا دیگر برای ما خسته کننده شده – بارها دچار تغییر شد ولی هنوز به آن
میزان که باید مطلوب و دلخواه نشده است . موتور ۱٫۸ لیتری پرمصرف و قدیمی
سمند توانایی تولید ۱۰۰ اسب بخار را داراست که با توجه به حجم موتور به هیچ وجه
مناسب نیست و این نشان دهنده ی تکنولوژی قدیمی طراحی آن است .

معایبی که به مزایای سمند
میچربند :

سنگینی اتاق سمند موجب شده
تا درها و قطعات کابین زود به سر و صدا بیافتند و خیلی زود فرم مناسب خود را از
دست بدهند . کیفیت متغیر تولید این خودرو هم موجب شده که در مواردی اشکالاتی
به چشم بخورد که مختص همان خودرو است ! و در دیگر مدل ها دیده نمی شود ! که این
موضوع با توجه به تعداد زیاد سمندهای فروخته شده نارضایتی اغلب مالکان آن را به
دنبال دارد . البته مواردی مثل ضعف سیستم تعلیق و کیفیت غیر قابل قبول گیربکس جزو
این موارد نیست ; بلکه جزو مواردی است که در تمامی سمندهای تولیدی ( چه
LX و
چه معمولی ) به چشم می خورد . مصرف سوخت این خودرو در حالت ترکیبی ۸٫۵ لیتر عنوان
شده ولی مطمئنا این رقم به بالای ۱۰ لیتر می رسد .

در سمند LX
اضافه شدن ترمز
ABS و سنسور هشدار دهنده ی عقب به رضایت خریداران کمک کرده ولی همچنان
عدم وجود کیسه های هوا سوال برانگیز است . واقعا معلوم نیست که چرا خودرویی با
قیمتی در حدود ۱۶ میلیون نباید ساده ترین مورد ایمنی را که در تمام دنیا به عنوان
یک استاندارد پذیرفته شده داشته باشد ؟

در کل سمند ، خودرویی که
حدود ۱۳٫۵ تا ۱۴٫۵ میلیون قیمت دارد ، می تواند نیازهای یک خانواده را تا حدی
برطرف سازد و با دارا بودن تجهیزات رفاهی در حد قابل قبول و فضای مناسب به بخشی از
نیاز خریداران پاسخ دهد ولی مطمئنا معایبی که برای آن ذکر شد می تواند خرید رقبای
این خودرو را قابل توجیه تر نماید .

لیفان ( دست دوم )

تازه وارد
چینی ای که چند ماهی است به بازارهای کشورمان راه پیدا کرده در ابتدای عرضه
اش قیمتی در حدود ۱۷ میلیون تومان داشت اما اکنون می توان نمونه های دست دوم آن را
حتی با قیمت ۱۳ میلیون تومان نیز پیدا کرد .

چینی ها که با MVM به
ایران وارد شدند این بار لیفان را روانه ی کشورمان نموده اند تا بتوانند در آینده
بخش قابل توجهی از بازار کشورمان را در دست بگیرند . این خودروی سدان از یک موتور۱٫۶
لیتری که ۱۰۶ اسب بخار قدرت تولید می کند استفاده می نماید . مصرف سوخت این موتور
قابل قبول است ولی صدایی که در هنگام روشن کردن آن به گوش می رسد بی شباهت به صدای
کامیون های قدیمی دیزلی نیست !

طراحی کابین لیفان چندان
جالب نیست و کیفیت مواد به کار رفته در آن نیزچچنگی به دل نمیزند! یکی دیگر از
معایب لیفان سفتی بیش از حد صندلی هاست که سرنشینان را در وضع ناراحتی قرار می دهد
. لیفان از لحاظ طراحی خارجی نمره ی قابل قبولی را می گیرد ولی شکل چراغ های
عقب آن چندان جالب نیست .

از مزایای لیفان می توان
به دارابودن ترمز
ABS ; دو عدد کیسه ی هوا و مصرف کم سوخت اشاره کرد . معایب این خودرو
نیز تقریبا همان هایی است که در اغلب خودروهای چینی دیده می شود : کیفیت پایین
قطعات و مونتاژ – ضعف گیربکس – عدم عایق بندی مناسب .

برای خرید لیفان ، نمونه
های دست دوم را انتخاب کنید ! :

در کل باید گفت اگرچه این
خودرو جز یکی از بهترین محصولات چینی ها محسوب می شود و حداقل از لحاظ ایمنی
مشکلات حاد ندارد ولی همچنان از کیفیت پایین مونتاژ رنج می برد . ضمن این که باید
به این نکته توجه داشت که افت قیمت این خودرو زیاد است و در صورتی که قصد
خرید آن را دارید بهتر است نمونه های دست دوم را انتخاب کنید .

پژو پارس ( دست دوم )

پژو پارس یا پرشیا دست دوم اختلاف قیمت زیادی یا نمونه های صفر کیلومتر
دارد در رنج قیمتی ۱۲ میلیون تا ۱۵ میلیون تومان قرار دارد.


معایب این خودرو همانند پژو ۲۰۶ در سیستم برق رسانی و ECU و نیز در تایمر گیربکس بوده که در
بسیاری از مدل ها دیده می شود و البته به سادگی قابل رفع شدن است. این اتومبیل که
در واقع فیس لیفت ۴۰۵ با الهام گیری از طرح پژو ۴۰۶ است به حق یکی از موفق ترین
فیس لیفت های انجام شده در ایران است چرا که اکثر فیس لیفت ها و تغییرات انجام گرفته در ایران مانند زانتیا چهره ی
خودرو را بدتر نیز می کند . به هر حال این خودرو هر قدر هم که از نظر برخی زیبا و
با کلاس باشد دیگر آن جذابیت سابق را ندارد و باید جایگزینی برای آن ( نه با قیمت
بیشتر!!!) در نظر گرفته شود. یکی از مزایای این اتومبیل نسبت به ۴۰۵ و سمند علاوه
بر طراحی خارجی شتاب کمی بالاتر است که به دلیل استفاده از گیربکس هماهنگ تر با
پیشرانه بوده است. این پیشرانه ۹۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور دارد و
مصرف ترکیبی سوخت آن حدود ۸٫۶ لیتر در هر صد کیلومتر است.در نهایت این مدل با توجه
ظاهر زیبا و به اصطلاح خوش اسپرت بودن و کلاس متفاوتش می تواند انتخاب خوبی باشد
ولی افت قیمت آن هم مسئله ای نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد .

پایان سخن :

انتخاب هر یک از این
خودروها به سلیقه ی شخصی شما و توقعاتتان از یک خودرو باز می گردد . اما پیشنهاد
ما این است که اگر بیشتر خواهان راندن در شهر هستید و به امکانات مناسب و در عین
حال قدرت مناسب اهمیت می دهید ( ضمن این که کیفیت را فراموش نکرده اید ) تندر ۹۰ ،
علی الخصوص گونه ی فول آپشن آن را انتخاب کنید . اگر رانندگی با یک خودروی کوچک و
جمع و جور که از موتور کم مصرف و طراحی زیبا بهره می برد را می پسندید ۲۰۶ را
انتخاب کنید ( البته به شرط آن که خانواده ی پرجمعیتی نداشته باشید ! ) .

ریو هم قدیمی شده و هم
نقطه ی قوت خاصی ندارد که خرید آن را توجیه کند . ۴۰۵ و پارس نیز خودروهایی هستند
متعلق به دهه ی ۸۰ و زیبایی نسبی ( پارس ) و فضای مناسبشان نمی تواند موتور پرمصرف
( و البته قدیمی ) و امکانات کمشان را توجیه کند . در انتها لیفان باقی می ماند که آن هم با توجه به کیفیت پایین ساخت و قدرت نه چندان بالای موتور نمی
تواند انتخاب مناسبی باشد .

توجه : منتشر شده در ضمیمه راهنمای خرید شماره مهر ۸۸ نشریه خودرو امروز .
هر گونه کپی برداری از این مطلب تنها با ذکر نام نویسنده ( امیررضا اسماعیلی+پدرام خاکساری ) و منبع ( نشریه خودرو امروز – مهر ۸۸ ) امکان پذیر است .

بد نیست بخوانید:
  • navid

    اسفند ۱۲, ۱۳۸۷ ساعت ۱:۰۳ ب.ظ
    موتور ریو ضعیفه؟!! خیلی جالب بود واقعا !
  • mamushy

    اسفند ۱۳, ۱۳۸۷ ساعت ۵:۱۱ ق.ظ
    در انتها لیفان باقی می ماند که آن هم با توجه به کیفیت پایین ساخت و قدرت نه چندان بالای موتور نمی تواند انتخاب مناسبی باشد .

    جالبه موتور1600 با 106 اسب بخار هنوز ضعیفه ؟؟؟یا منظورش هماهنگی گیربکس با موتور بوده؟
  • mak2mak

    اسفند ۱۴, ۱۳۸۷ ساعت ۹:۵۳ ب.ظ
    فقط 405 هم رو می ارز
  • mohsen

    اسفند ۱۵, ۱۳۸۷ ساعت ۹:۵۹ ق.ظ
    salam ba tashakor



    in moghayese kamelan gheyre herfeie bood

    va moshakhas ast ke azmayeshee soorat nagerefte va bar asas zehnyat neveshte shode ast
  • shahab

    اسفند ۱۶, ۱۳۸۷ ساعت ۷:۴۳ ق.ظ
    سلام بهتریم ماشین در این رنج قیمت فقط ریو می باشد.ال 90 هم که آتش گرفته و 206 هم که کوچک است و پژو هم که تکلیفش معلوم است. با تشکر
  • mohsen

    اسفند ۱۸, ۱۳۸۷ ساعت ۱:۲۸ ق.ظ
    سلام آقای شهاب

    به به هردم از این باغ بری می رسد



    واقعا عجب نظر تکنیکی و مهندسی دادید!!!!!!!!
  • امیررضا اسماعیلی

    اسفند ۱۹, ۱۳۸۷ ساعت ۸:۵۹ ق.ظ
    از نظراتی که بابت این مطلب دادید متشکرم .

    در پاسخ دوستمان آقا محسن باید بگویم که رویه ی متداول مجلات خودرویی جهان نظیر موتور ترند و کارانددرایور در چاپ راهنماهای خرید به گونه ای است که تنها به معرفی مشخصات و ذکر برخی از مزایا و معایب آن می پردازد . ما نیز برای چاپ راهنمای خرید نیازی به تست خودرو نمی بینیم ( زیرا این خودروها در بسیاری از سایت ها و مجلات مفصلا تست شده اند ) بلکه بازخوردهای خریداران و معایب و مزایایی را که تنها گذر زمان آن ها را مشخص می کند نه یک تست چند ساعته بررسی می کنیم .

    هدف ما دادن اطلاعات کلی از یک خودرو و راهنمایی خریداران برای انتخاب خودروی مناسبشان است و اگرچه مدعی چاپ بهترین مطلب ممکن در این رابطه نیستیم اما تمام سعی و تلاشمان این است که نواقص روز به روز کاهش پیدا کند .



    موفق باشید .
  • میثم ابراهیمی

    اسفند ۲۰, ۱۳۸۷ ساعت ۴:۲۸ ب.ظ
    درود

    بسیار عالی بود...

    متشکر ...
  • میثم ابراهیمی

    اسفند ۲۱, ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۰۰ ق.ظ
    خواهشنا برخی دوستان اگر فلان ماشین را دارند از روی تعصبات نظر ندهند ... موتور 1300 ریو بسیار بسیار قدرتمند است !!!! حالا چطور است ؟



    خوب معلوم است روی این بدنه با این وزن و این شرایط خودرو ؛ حالا کولر هم بگیری از ماشین 1300موتور دیگر جواب نمی دهد ...



    ریو پرایدی در قالبی جدید است ...



    در مورد لیفان ... مهم کارایی موتور است نه قدرت اسمی آن .... شاید قدرت اسمی موتور لیفان 1600 است اما کارایی یک موتور 1300 را هم ندارد .. چیزی که چین بسازد معلوم است چیست !



    ال 90 هم که به عنوان زیبا ترین خودرو جهان انتخاب شد .. خصوصا به خاطر چراغ عقب های زیبایش که انسان را به یاد مینی بوس های IVECO می اندازد !!! هه هه هه
  • رضا

    اسفند ۲۱, ۱۳۸۷ ساعت ۹:۳۲ ق.ظ
    عجب؟؟؟؟؟

    ریو ضعیفه؟

    من مگان دارم پس تعصبی روی خودرو های ذکر شده ندارم

    ولی در مورد شتاب و سرعت و نرمی ریو روی سرعتگیر ها بحثی نیست در حقش اجهاف نکنید

    البته صدای داخل کابین (فقط در دنده 4) شکی نیست 
  • مجتبی

    اسفند ۲۳, ۱۳۸۷ ساعت ۶:۱۱ ق.ظ
    خودرویچری a15 وپروتن ویرا لیفتبک صفر وخودروهای دست دو سی یلو و فیات سینا وسورن و... ننوشته اید
  • کورش

    اسفند ۲۴, ۱۳۸۷ ساعت ۶:۱۷ ب.ظ
    1-موتوروگیربکس و سیتم انتقال قدرت پزو 405،سمند(مدلهای فعلی و موجود)وپارس معمولی عینا شبیه هم بوده و کوچکترین تفاوتی با هم ندارندبنابراین ذکرمعایب مطرح شده جهت قوای محرکه سمند با اغراق بیان شده و جهت 405 و پارس در این مورد صحبتی نشده است.

    2-موردی که در خصوص سنگینی سمند ذکر شده باز هم بزرگ جلوه داده شده در صورتیکه با مراجعه به کاتالوگ(اگه قبول نداری برو روی باسکول) سمند حدود 90 کیلوگرم از 405 سنگینتر و تقریبا هم وزن پارس میباشد.

    3-سیستم تعلیق خودروهای این گروه در 98 درصد قطعات مشابه بوده و تفاوت فقط درسیبک ارتباط موجگیر سمند ( که مشابه 206 میباشد و به ارتقا آن کمک نموده است) با 405 و پارس وجود دارد بنابراین ضعف سیستم تعلیق سمند در صورت وجود در دو محصول دیگر هم بایست وجود داشته باشد.

    4-سیستم abs در خودروهای 405 و پارس بصورت استاندارد وجود نداشته و هیچکدام از این سه خودرو کیسه هوا ندارند . مصرف سوخت این خودرو ها هم تقریبا شبیه هم و حدود 7.8 تا 10 درصد (بسته به نحوه استفاده از خودرو) میباشد بنابراین نگارنده باز هم موضوع را در خصوص سمند به نحو اغراق آمیزی از معایب مهم بیان نموده است



    جمعبندی:اینجانب هر سه خودرو ذکر شده را داشته ام بنابراین قضاوت بنده بدور از تعصب میباشد.کیفیت ساخت سمند و امکانات موجود آن در مقابل رقم پرداختی نسبت به 405 و پارس در موقعیت بهتری قرار دارد.بازار دست دوم آن با توجه به اینکه امتحان خود را پس داده از رونق خوبی برخوردار است.تنها ضعف سمند دید روبروی آن بدلیل انحنای ستون کمی محدود تر میباشد که آنهم پس از مدت کوتاهی عادی میشود.
  • فرهاد

    اسفند ۲۵, ۱۳۸۷ ساعت ۲:۲۵ ب.ظ
    سلام. با توجه به اینکه همه این خودرو ها را در طول 10 سال اخیر یا داشته ام یا طولانی مدت راده ام (به غیر از لیفان که به خاطر قیافه اش و چینی بودنش حاضر به تستش هم نیستم) به نظرم مطلب کاملا حق را ادا کرده و تندر 90 (E2/LP) واقعا بهترین خودرو قابل تهیه در ایران در این رده است. ممنون
  • sepehr

    اسفند ۲۶, ۱۳۸۷ ساعت ۴:۳۶ ق.ظ
    سلام با تشکر از مطابتون



    به نظر من رقابت اصلی بین ریو و ال90 فوله . من خودم کمری دارم و تعصب خاصی روی هیچکدوم از ماشینا ندارم ولی خود من تو شتاب ال90 رو که موتور قویتری داره جلو زدم . کل 405 رو هم خوابوندم . تنها ایراد ریو صدای موتور تو دنده 4 که بعد از یه مدت عادی میشه
  • رضا

    اسفند ۲۸, ۱۳۸۷ ساعت ۳:۲۵ ق.ظ
    در سربالایی های جاده های شمال هیچ یک از این خودرو ها ( 206 حتی SD -پارس-سمند-ریو و 405) توانایی تندر رو ندارند و به راحتی زوزه کشان عقب می مانند.
  • سعید

    اسفند ۲۸, ۱۳۸۷ ساعت ۹:۰۵ ب.ظ
    من فقط به سوپر اسپرتهایی مثل مورسیه و فراری و پورشه و... فکر میکنم وازاین بازار احمقانه وتحمیل کننده ی خودرو ایران متنفرم
  • کامران

    اسفند ۲۹, ۱۳۸۷ ساعت ۹:۲۸ ق.ظ
    ریو موتورش ضعیف است؟!!!

    در سر بالایی کم می آورد؟!!!

    دوستان هنوز نمی دانند که موتور 1300 ریو در ایران وجود ندارد و همه 1500 با قدرت 97 است؟!!



    بعضی اظهار نظرها یک راست رفته سمت باقالی ها!
  • shahine

    اسفند ۳۰, ۱۳۸۷ ساعت ۱:۱۹ ب.ظ
    آخه تو رو خدا اقا شهاب ریو هم ماشینه.حیف نیست 14 میلیون پول بی زبونو بدی به ریو. به نظر من ریو باید 9میلیون باشه نه 14 میلیون چون هم زشته هم ضعیف
  • رضا

    اسفند ۳۰, ۱۳۸۷ ساعت ۱۱:۲۵ ب.ظ
    دوستان به نظر من تو این بازار خودرو تحمیل شده نمیشه چیزایی مثل قیافه رو در نظر داشت البته تو این رنج قیمتی چون اکثر طراحی ها قدیمی و خسته کننده هستند تنها گزینه ای که باید در اون مد نظر داشت اقتصادی بودن خودرو هست که به نظر من تو این مجموعه ریو از همه بهتره

    دیگه بازاریه که درون می خوای بخواه نمیخوای بخواه هاکمه
  • رضا

    فروردین ۱, ۱۳۸۸ ساعت ۴:۱۲ ب.ظ
    من می خوام از بین 405 دوگانه سوز یا ریو یکدوم و بگیرم از جهتی ریو تقریبا از تموم شرایطی که اقلب برای خریدارانی تو این رنج مهمه داره مثلا کم مصرفه هزینه نگهداری کمی داره قدرت نسبتا خوبی داره لوازمشم نسبت به بقیه خوبه 405 و من فقط به خاطر دوگانه سوز بودنش شاید بگیرم ولی بعضی ها میگن دوگانه به درد نمی خوره چون موتور ماشین زود به هم میریزه البته منم نتونستم تو اینترنت جایی رو پیدا کنم که در این مورد بحثی باشه اگه کسی بتونه منو راهنمایی کنه خوشحال می شم.
  • امین

    بهمن ۳۰, ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۰۱ ب.ظ
    اطلاعات206sdرااشتباه وارد کرده اید
    چون در داخل کابین هیچگونه تغییر اندازه ای داده نشده
    وجا پای سرنشینان عقب تغییری نکرده چون فواصل محورها تغییرنکرده درنتیجه فضای کابین دقیقا برابر با مدل هاچ بک است
  • امیرحسین برخورداری

    بهمن ۳۰, ۱۳۸۸ ساعت ۱:۰۵ ب.ظ
    امین@ جای پای سرنشینان الزاما با فاصله محور ها رابطه ندارد ، در ضمن اطلاعات ذکر شده توسط کارخانه اعلام شده اند نه نظر شخصی نویسنده
  • امین

    اسفند ۲, ۱۳۸۸ ساعت ۸:۵۶ ب.ظ
    امیرحسین جان حرف من هم نظر شخصی نیست بلکه نظر مجله ها و منابع بی طرف هست از جمله مجله ماشین وخودرو ی روز
    اگر خواستی میتونم شماره مجله رو هم بهت بدم
    بارهامشاهده شده که کارخانه سازنده درمورد اطلاعات 1خودرو غلو کرده است
    اگرسری به سایت ایران خودرو و سایپا بزنی (که مطمئنم زدی )متوجه موارد زیادی میشی
    خوشحال میشم صداتو بشنوم09151580198
  • سعید

    اسفند ۴, ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۰۷ ق.ظ
    خودروی چری A15 نیز که در دسته خودروهای 10-15 میلیونی می باشد از ابتدای سال 88 وارد بازار شده است. و با استقبال نسبتاً خوبی با توجه به امکانات و آپش هایش نسبت به قیمتش مواجه شده است.
    به نظر اینجانبجا داشت این خودرو را نیز در این مقایسه می آوردید. در صورت نیاز می توانم اطلاعات فنی این خودرو را به طور کامل برایتان ارسال کنم.
    با تشکر
  • امیرحسین برخورداری

    اسفند ۴, ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۳۸ ب.ظ
    سعید@ این خودرو هنوز آزمایش خود را به وطر کامل در بازار پس نداده است ، و به دلیل تازه واردی نمی توان آن را عادلانه با دیگر خودرو ها مقایسه کرد ، در ضمن این خودرو زمان نوشته شدن این مطلب هنوز به بازار عرضه نشده بود
  • behnam

    اسفند ۱۴, ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۰۶ ق.ظ
    man khodam rio daram azsh khili razi hastam,kam masraf-besyar narm-nebatan jadar,ham fazay dakhel ham sandogh aghab,-motor ghodrat ghabele ghabol dare.
    afsos ke bazi az emkanate on ro bardashtehand
    seday motor ziyade-kelach amalkarde khobi nadare
  • هومن

    اسفند ۲۳, ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۱۷ ب.ظ
    سلام به همه ی دوستان .مقایسه یک سری از دوستان خنده دار است.اول باید به سال تولید یک خودرو توجه داشت بعد با هم مقایسه کرد. در ضمن اول باید خودروهای هم رده وهم کلاس رو با هم مقایسه کرد بعد با مدل های دیگر، یک مقایسه ی کلی کرد.اول 405و پارس و سمند را مقایسه میکنند.این سه خودرو از نظر موتوری هیچ فرقی ندارند.تنها فرق در ظاهره.اگه کسی ظاهره پارس رو دوست داره یا بالابر های عقب یا داشبورد طرح چوب دوست داره بخره مبارکش باشه.ولی از لحاظ قیمت نمی ارزه گرون تر از 405 پول براش بدی.(خر همان خره ولی پالونش عوض شده).سمند هم به درد دهاتی ها میخوره.اون دوستی که فهمیدیم کمری داره مقایسه خنده داری کرده.معلومه کمری با موتور بالای 200اسب از این ماشین ها سرتره.ولی تو کل گذاشتن تو خیابان اول راننده شرطه بعد ماشین.ولی با همهی اینها قدرت ال90زیاد تراست.ولی ریو شتاب بالایی داره بعد 206.در کل 405خودرویی خانوادگی است.ال90هم همینطور.206جوانپسند.ریو زنانه.در بازار ایران 405امتحان خودشو خوب پس داده.هم سادش قشنگه هم اسپرت خورش عالیه.
  • امیر

    فروردین ۶, ۱۳۸۹ ساعت ۳:۱۷ ق.ظ
    آخه نوکرتم این چه جور مقایسه ای همچین نوشتی گیربکس همهانگ تر پارس که من شاخ در آوردم مگه ما چند مدل گیربکس BE5 داریم!!!!! یکی بگه دیگه!!!
    حتما گیربکس پارس رو با کشتی از فرانسه میارن نه!!!!!! گیر بکس سمند رو هم تو فلان دهات تولید میکنن!!!!

    آخه سمند کجاش سنگینه بابا دست بردارین از خرافات کلا 20 کیلو از پارس سنگینتره!!! به قول دوستمون باور نداری ببر رو باسکول

    یعنی چی نبودن ایر بگ براسمند با 15 میلیون عیب محسوب میشه ولی نبودن ABS و ایر بگ برا پارس 17 میلیونی عیب محسوب نمیشه.

    حالا سمند هر ماشیینی باشه ماله دهاتی ها یا شهری ها کلا تنها لگنیه که اگه بش پول بدی نسبت به لگنای دیگه ایران فرغون می ارزه.

    چرا ایرانی ها اینقدر متعصبن!!!!
    به خدا همشون سروته یه کرباسن ما اتو ایران ماشین سوار نمبشیم که الاغ سوار بشیم از این لگنا بهتره!!!
    پ
  • سینا

    فروردین ۱۸, ۱۳۸۹ ساعت ۵:۲۸ ب.ظ
    با تشکر از نویسنده مطالب(امیررضا اسماعیلی – پدرام خاکساری)
    من بخاطر کارم مجبور هستم که کمتر در ایران باشم و بیشتر به کشورهای اروپایی سفر کنم و به خاطر همین تجربه رانندگی با اکثر خودروهای روز اروپا را دارم.
    نظر شخصی من به دور از هر گونه تعصب ، انتخاب پزو206 هست.چرا که واقعا تفاوت خیلی زیادی بین این خودرو و خودروهای روز اروپایی نمیبینم.طراحی زیبای خارج و بخصوص داخل خودرو حس خوبی به راننده میده
    پژو405 و پرشیا دارای داشبورد و کنسول جلوی قدیمی هستند که راننده مجبور به تحملش هست.
    ریو و سمند وL90 و 405 قیافه عام پسندی ندارند(اکثریت مردم قیافه آنها را دوست ندارند)
    تکلف لیفان هم که مشخصه.مردم اطمینان داشتن و مسافرت کردن با خودروی چینی را ندارند.
    این نظر شخصی من بود و از اینکه نظرم با نظر شما شاید متفاوت باشه عذر خواهی میکنم.
  • amir sam

    اردیبهشت ۳, ۱۳۸۹ ساعت ۱:۳۴ ق.ظ
    samand lx ham moghayese konid
  • navid

    تیر ۳, ۱۳۸۹ ساعت ۷:۲۴ ب.ظ
    man 206 tippe 2 88 daram aliye savarish az rio tondaro samand kheyli behtare sedaye motooresham nesbat be rio baghiye kheyli kamtare faghat farmoone rio az 206 hidrolik tare vali rio perayde pishtaftast agar az 206 movazebat konid mashine kheyli narmo khoobiye ye eshkalam ke dare otaghesh ye rize tekoon dare....jalebe bedoonid ke imeniye 206 ziyadam payin nist ino estandardaye oroppayi migan dar soorati ke estandarde imeniye samand aslan baresi nashode...
  • بابک

    مرداد ۱, ۱۳۸۹ ساعت ۷:۱۹ ب.ظ
    من 405 دوگانه دارم راضی نیستم . مصرفش زیاده - هیدرولیک صدا داره واسه دوستامم اینجورین . دوگانه کارخونه هستش . تو گاز واقعاَ افت زیادی داره طوری که پراید راحت ردش میکنه . در کل ماشین به روزی نیستش .
  • میثم

    مرداد ۶, ۱۳۸۹ ساعت ۸:۰۲ ب.ظ
    از دیدگاه من که یک نمایشگاه خودرو دارم بهترین گزینه پژو206 هاچبکه چون کمترین افت قیمت رو داره
  • احمد

    مرداد ۸, ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۲۲ ق.ظ
    لیفان از همه بهتره دوساله دارم و 206 هم درکنار هست ولی لیفان خیلی خیلی رضایت دارم دوستان شما که لیفان ندارید چرا نا آگاهانه نظر می دهید
  • navid

    مرداد ۱۵, ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۵۹ ق.ظ
    azizi ke lifano 206 o ba ham moghayese mikoni nakon in karo mashine tarahiye faransaro ba chini moghayese nakon man tosiye mikonam in moghayesatoono mokool konid bbe 2 3 sal dge bebinid oon moghe kodoom dar sharayete behtariyan :)
  • navid

    مرداد ۱۵, ۱۳۸۹ ساعت ۱:۰۲ ق.ظ
    vali khodayish man ye perayde 81 daram ta hala faghat ye jolo bandi tamir kardam har ettefaghi biofte ba 100 toman az awalesham behtar mishe kooleresh ke harf nadare bara tehran ke in motor sikletao ranande taxiya kheyli rahat miyan too dele adam behtarin gozinast dar soorati ke man tamire ye gelgire 206 hodoode 280 toman baram tamoom shod
  • erfan

    شهریور ۱۵, ۱۳۸۹ ساعت ۳:۳۸ ق.ظ
    سلام
    من اولین ماشینی که داشتم 206 بوده(4سال پیش) الانم 206 دارم
    این سومین 206 که عوض کردم
    ولی الان اس دی دارم
    نمیگم بده ولی خداییش 206 هاچبک یه چیز دیگس
    زیادم پشت 405وپرشیا و ریو و سمند و ال 90 نشستم
    بنظرم 206هاچبک از همشون بهتره البته موتور 1600(همون تیپ5) یه چیز دیگس
    بنظر من بعد 206 ال90 بهترین گزینس
    واقعا قدرت بالایی داره ولی یه خورده ماشین صفتیه
  • بهزاد

    مهر ۲۸, ۱۳۸۹ ساعت ۷:۲۰ ب.ظ
    ممنون بسی ما را خنداندید با این مقایسه آب دوغ خیاریتون ... 
  • حامد

    اسفند ۲, ۱۳۸۹ ساعت ۱:۲۷ ق.ظ
    سلام
    خواستم بگم من یه سمند مدل 83 دارم و شاید باور نکنین اگه بگم تا حالا به اندازه ی مبلغش خرج کردم اما من در کل ماشین داقون کنم
    اما اگه کسی یکم هوای ماشینو داشته باشه و ماشینو ازیت نکنه سمندم بد ماشینی نیست در حالی که تعادله بسیار بالایی داره ته جایی که اگه بجاین چپشم کنین نمیتونین
  • رضا

    اسفند ۲۶, ۱۳۸۹ ساعت ۲:۰۴ ق.ظ
    سلام دوستان ، ممنونم از این مقایسه هایی که انجام دادید ، من تا چند روز پیش 206 SD داشتم ، اون رو فروختم ، حالا قصد داشتم ماشین بخرم ، با کمک شما دوستان از خرید ماشین منصرف شدم.... تازه می فهمم که هیچکدوم از این ماشینهای ایرانی بدرد نمیخورند ، نه 206 نه L90 نه ریو ، و نه .... هیچ کدومشون ، بازم از همه بالایی ها ممنونم....
  • hamid

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۵ ق.ظ
    206sdv8 ro dastesh nis. mahshare in mashin. benevisid rajebesh.
  • احمد

    اردیبهشت ۳, ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۸ ب.ظ
    سلام
    من سه سال پیش 206 هاچبک داشتم الان یک ساله که اس دی دارم . خیلی راضیم. ماشین فقط 206 خصوصا اس دی که خیلی نرم تر از هاچبکه.
  • میلاد

    خرداد ۳۰, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۲ ب.ظ
    خوشم اومد کسی نتونسته تندر و زیر سوال ببره.من 405دارم ولی ماشین فقط ل90 بعدش 206.من نمیدونم حیف اسم اتومبیل نیس که میزارن رو ریو.البته ما رواینقدکم توقع بار اوردن که حاضریم 14میلیون پول بدیمو از ایربگ و ABS به راحتی بگذریم چه برسه گیربکس و قدرت و این حرفا.به قول معروف صلاح مملکت خویش خسروان دانندبلاخره سایپاهم این وسط باید یه درامدی داشته باشه
  • محمد

    تیر ۶, ۱۳۹۰ ساعت ۵:۴۸ ب.ظ
    فکر می کنم ال ۹۰ بهتر از بقیه باشه و ۲۰۶ البته.
  • علی

    تیر ۱۷, ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۲ ق.ظ
    سلام.من ال90 دارم هیچی براش گیر نمیاد به قیمتش هم اصلا نمی ارزه تازه تعمیرش هم واقعا پرهزبنه و سخته درکل خریدش اشتباه محضه....
  • رضا

    تیر ۱۷, ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۶ ق.ظ
    به نظرمن شکل ماشین هم بایستی زیباو با ابهت باشه که سمند و206 اونو دارن ولی تندر90 اصلا. اصولا تندر90از نظر قیافه خیلی نافرمه.
  • علی

    تیر ۱۹, ۱۳۹۰ ساعت ۸:۵۴ ق.ظ
    منم قبول دارم تندر 90 آن ال 90 یا لوگان فرانسه نیست در ایران خیلی فرق دارد
    اخیرا چون وسایل آن گرانه گیر نمیاد ب چین زحمت کشیده داره قطعات می زنه خوشحال باشید که تندر هم مانند دیگر ماشین های مونتاژ ایران چینی شد.
  • علی

    مرداد ۱۱, ۱۳۹۰ ساعت ۹:۰۱ ق.ظ
    فقط لیفان. به این تبلیغات منفی توجه نکنید. مصرف پایین، ایمنی بالا، خدمات خوب، شتاب و جای زیاد. من بهتر از 206 ، ال 90 و ریو که هیچی نداره می بینمش. کدوم این ماشینها تو جاده 5.5 می سوزونه؟ من 2 ساله دارم و 50000 باش رفتم و راضی هستم.
  • پویا بااختیااااااااااار

    مرداد ۲۶, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۴ ق.ظ
    فقط.فقطططططططططططططططططط ال90
  • vroozbeh

    مرداد ۲۸, ۱۳۹۰ ساعت ۲:۱۶ ب.ظ
    واقعا 206 HB مظلوم واقع شده من هم جی ال ایکس هم 206 داشتم واقعا با 206 میفهمی فرق خودرو سازیه ایران و فرانسه رو الانم ال 90 دارم
  • آرش

    شهریور ۵, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۰ ب.ظ
    405 کیفیت سواریش نسبت به هقیه یه سرو کردن بالاتره
  • saman

    شهریور ۵, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۵ ب.ظ
    faghat peugeot 405
  • مالک

    شهریور ۷, ۱۳۹۰ ساعت ۴:۳۸ ب.ظ
    من امروز رفتم 206 اس دی (وی2) ثبت نام کردم: موتور پایه گاز سوز با ای بی اس و دو تا ایربگ موتور1600 رنگ گیلاسی. به نظرم همه چیز داره قیمت نقدی17500000
    امیدوارم ماشین خوبی باشه.
    قبلا 206 داشتم ماشین خوبیه به نظرم اس دی خیلی قشنگه
  • omid

    مهر ۲۰, ۱۳۹۰ ساعت ۱:۳۴ ب.ظ
    به نظر من ریو از همه این ماشین ها بهتره چون هم مصرفش کمه هم بدنه ایرودینامیک داره و هم از شتاب فوقالعاده ای برخورداره حتی 206 هم به گرد پاش نمیرسه
  • lolo

    اسفند ۱۰, ۱۳۹۰ ساعت ۷:۴۷ ب.ظ
    در کل در ایران ما با دیکتاتوری بازار خودرو و انحصارگری روبرو هستیم که مجبور به خرید محدودیت و عدم کیفیت هستیم.
    واقعا جای تاسف داره
  • سلمان

    تیر ۳۰, ۱۳۹۱ ساعت ۴:۳۸ ب.ظ
    5ساله ریو دارم تا الان اخ نگفته هرچورهم بگی گازش دادم دستی هر کاری که فکر شوکنی با این ماشین انجام دادم با هر ماشینی هم کل انداختم تو همشونم رو سفیدم کرده به خاطر موتورش وشتابی که داره همه ی این ماشینایی که اینجا مقایسه کردین همه خوبن ولی به شتاب ریو نمیرسن کافیه یکم تو تالار های گفتگو بچرخین بچه های زیادی هستن که مقایسه های فنی تری کردن وواقعا نرفتن روی کاغذ مقایسه کنند به نظر من باید در عمل مشخص بشه
  • حمید

    مرداد ۳۰, ۱۳۹۱ ساعت ۵:۳۷ ب.ظ
    اولا ریو موتورش 1500 16سوپاپه از 405 و 206 هم بهتره به قیمتشم می ارزه معرفه به ماکسیمای کوچک
    ورق بدنشم خیلی محکمه
  • amir

    آذر ۷, ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۹ ق.ظ
    من یه سمند دارم خیلی هم ازش راضی هستم سمند یه ماشین ایرانی نسبت به پرشیا و405 هم قشنگ تره وهم امکاناتش بیشتره سواری سمند تو جاده خیلی عالیه ایمنی بالایی هم داره.مصرف سمند در هر 100 کیلومتر 8 لیتر .وقتی نمیدونید الکی نگید.ماشین فقط سمند.
  • feri

    آذر ۱۵, ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۳ ب.ظ
    salam man hame ye in masinaro dashtam vali az moghayese ha khandam migireh khob b jaye harfaye kaghazi behtare amali anjam bedin hich mashini az in mashin haye zekr shodeh b rio nemiresand sokht 1.5 ast 16 sopap va hadeaghal bahash 200 ta sorat raftam ye zareh ham tadolesh b ham neikhoreh ama l90 180 naresidi az jadeh mikhad bendazatat biron kolan dg nemikham dar moredeh baghiye begam chon sage zard baradare shoghaleh faghat mikhastam begam bahs alakiye rio behtar az hamasttttttttttttttttttttttttttttt
  • reza

    آذر ۱۵, ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۶ ب.ظ
    بابا بشینین اینقد زر نزنین ریو بهترینهههههههههههههههههه
  • ماشین باز

    اسفند ۳۰, ۱۳۹۱ ساعت ۱:۲۲ ق.ظ
    405 یک ماشین خانوادگی ساده کم در دسر ( به لحاظ پیدا کردن لوازم ) و هم |ول نقد
    پارس همه 405 + ماشین لوکسی محسوب میشه
    ال 90 خانوادگی و باکیفیت در ضمن طراحی ضعیف
    206 اس دی حرف نداره
    ریو یه چیزی ما بین 206 و 405 . یعنی کیفیت 206 را نداره و مثل 405 کم دردسر نیس
    در مورد هر نوع سمند به هیچ وجه نمی تونم خودمو قانع کنم
  • محمد جواد

    مرداد ۲۰, ۱۳۹۲ ساعت ۲:۲۳ ق.ظ
    توروخدا 405 خوبه یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ضروری
ضروری - نمایش داده نمیشود


ضروری

اشتراک از طریق پست الکترونیک
با ثبت آدرس پست الکترونیک خود در لیست مشترکین میتوانید آخرین به روزرسانی های پایگاه را از طریق صندوق الکترونیکی خود دریافت کنید.
اشتراک از طریق خوراک
خروجی rss پایگاه را میتوانید از طریق مرورگر خود و یا دیگر ابزارهای کار با خوراک (فید) دریافت کرده و از آخرین به روزرسانی مطالب مطلع شوید.
اجرا و پشتیبانی:
کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی این پایگاه برای کادر نویسندگان و اعضای تیم طراحی و توسعه محفوظ میباشد. در صورت نقل مطلب از این پایگاه، لازم است پیوند به صفحه‌ی منبع ارجاع شود.