» جنسیس ، آغاز گر تحول و نوگرایی هیوندای

۱۱ شهریور ۱۳۸۸ / محصولات هیوندای در ایران / 2,065 بیننده /



جنسیس را می
توان به نوعی آغاز گ
ر تحول و نوگرایی هیوندای دانست که مدیران این شرکت امید به
موفقیت این خودرو در رده لوکس اسپرت بازار اروپا دارند . جرقه طراحی جنسیس در سال
۲۰۰۳ زده شد و طراحی آن ۳ سال به طول انجامید . این خودرو بعد از مرحله ۳ ماهه
گسترش و اختصاص بودجه ۵۰۰ میلیون دلاری به خود ۸۰۰ هزار مایل مورد تست های گوناگون
قرار گرفت و سر انجام در سال ۲۰۰۷ به عنوان یک خودرو مفهومی در معرض نمایش قرار
گرفت و در سال ۲۰۰۹ روانه بازار های جهانی شد که بازار ایرانی هم از آن مستثنی
نبود.

شاید اثبات
این موضوع نیاز به زمان داشته باشد اما تصور این موضوع که جنسیس در آینده ای نه
چندان دور بازیگر نقش اینفینیتی و لکسوس برای هیوندای باشد چندان دور از ذهن به
نظر نمیرسد . با این تفاوت که هیوندای سعی بر حفظ قیمت ها در حدود محصولات خود را
دارد.

طراحی
خارجی :

جنسیس ادعای
هیوندای به عنوان یک محصول نوگراست . اما اولین مشخصه یک محصول نوگرا که آن را از
دیگر محصولات متمایز می کند طراحی خاص آن است که در جنسیس کمتر به چشم می
خورد.طراحی جنسیس بوی غریبگی نمی دهد به همین دلیل احتمال اشتباه گرفتن آن با سایر
رقبایش کم نیست .جنسیس در رده بندی اتاق در سگمنت
F قرار می
گیرد که می توان آن را رقیبی برای کلاس
E مرسدس ، سری ۵ ب ام و و لکسوس GS دانست که البته در ایران باید خود را برای رقابت با محصولات لوکسی چون E class و لکسوس LS نیز آماده کند.

در نمای عقب
، جنسیس از چراغ های دوتکه با فرمی نسبتا تازه
برخوردار است که می توان آن را به شبیه بودن با هر چیزی محکوم کرد. این خصلت به
درب صندوق نیز سرایت کرده و خطوط این بخش بیش از هر چیز تداعی گر سری ۵ محصولات ب
ام و می باشد . کمی پایین تر استفاده از دو لوله اگزوز بیضی شکل به پیروی از سایر
محصولات هیوندای در طرفین خودرو حس اسپرت بودن را در خودرو زنده نگه می دارد.

از قسمت پشتی
خودرو گذشته و قضاوت در مورد باقی خطوط را به خودتان می سپاریم و به بررسی طراحی
جلوی خودرو می پردازیم.در این قسمت نیز ظاهرا همه چیز تازه اما همچنان بوی تازگی
نمی دهد .چراغ های یکپارچه جنسیس که قابلیت تطبیق پذیری خودکار با توجه به گردش
فرمان دارند در ترکیب با جلوپنجره محصولات لوکس هیوندای نمایی زیبا و تا حدودی
جذاب به وجود آورده اند .اما باز هم تداعی گر محصولات لوکس دیگر خودرو سازان است.

در کل می
توان جنسیس را طرحی عجیب خواند که نوگرایی هیوندای را با ترکیب چند طرح به نمایش
می گذارد . شاید بتوان بزرگترین اشتباه در طراحی جنسیس را نگاه بیش از اندازه ی
طراحان به محصولات لوکس سایر خودرو سازان عنوان کرد.

طراحی
داخلی و امکانات :

کنسول خودرو
در پیروی از سبک تازه طراحی اتاق شکل گرفته به گونه ای که با جلو آمدگی کنسول وسط کلید
ها به شما نشان می دهند که با توجه به کیفیت ساخت و مواد به کار رفته نظیر چرم
طبیعی ،چوب و الومینیوم در رنگهای مختلف علاوه بر ایجاد حق انتخاب مشتری برای رنگ کنسول
نظم و ارامش خاصی به وجود آورده است.

نکته ای که جنسیس
را بیش از هر چیز به یک خودرو لوکس نزدیک می کند امکاناتی است که هیوندای برای این
خودرو در نظر گرفته از جمله آن می توان به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک شیفت ترونیک
اشاره کرد و در کنار این گیربکس سیستم (
DIS) خودرو قرار دارد که تنها با یک کلید دایره ای شکل کنترل کامپیوتر
مرکزی و تمامی اجزا الکترونیکی خودرو از جمله ،کامپیوتر اطلاعات، تلفن و سیستم
صوتی را در اختیار راننده قرار می دهد.

سیستم صوتی
جنسیس در سه تیپ قابل سفارش است . مدل اول سیستم صوتی ۹ کاناله مجهز به آمپلی فایر
و ۷ بلند گوست .مدل دوم سیستم صوتی
Lexicon است که ۱۱ کاناله و مجهز به ۱۴ بلندگو ،
امپلی فایر و پخش،
Audio و اخرین مدل نیز
با مارک لکسیکون و ۱۱ کاناله است که با ۱۷ بلندگو و امپلی فایر تجهیز شده این
سیستم توسط
DIS کنترل می شود.از
دیگر امکانات جنسیس می توان می توان کامپیوتر سفری آن اشاره کرد که تمامی اطلاعات
از جمله کارکرد میزان سوخت خودرو و مسائل دیگر را در اختیار راننده قرار می دهد.

شیشه های
مورد استفاده در جنسیس از نوع آکوستیک است که فضایی آرام و به دور از هر گونه صدای
خارج را به ارمغان می اورد. هر ۴ شیشه جنسسیس برقی و دارای تکنولوژی
Anti-trap می باشند این تکنولوژی به گونه ای است که زمانی که جسمی ناخواسته
در مسیرشان قرار بگیرد می ایستند و مانع از رخ دادن ناخواسته می شوند.

امکانات جنسسیس
به همین جا ختم نمی شود و به آینه ها نیز نفوذ می کند. آینه های جنسیس به سیستم
ESM مجهز است که اجسام را با وضوح بیشتر نمایش
می دهد و این آینه همچنین به تکنولوژی تضعیف نور تابیده شده به چشم راننده
مجهزند.شما در جنسیس می توانید با فشردن تنها یک دکمه مشکل پارک خود را حل
کنید.سیستم پارک خودکار جنسیس با دوربین های عقب و جلو و سنسورهای هشدار دهنده
پارک خودرو را آسان می کند.

مشخصات
فنی

جنسیس عرضه
شده توسط آسان موتور در ایران از پیشرانه ۳٫۸ لیتری لامبدا سود می برد.این پیشرانه
دارای ۶ سیلندر با چینش
V
شکل مجهز به سیستم
VVCT است و توان تولید ۲۹۰ اسب بخار در ۶۲۰۰ می
باشد. حداکثر گشتادر این موتور ۳۶۵ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه است .شتاب
اعلام شده برای جنسیس ۶۰۲ ثانیه است که مجلات معتبر جهانی آن را ۷٫۵ ثانیه اعلام
کرده اند. جنسیس از چرخهای عقب قدرت می گیرد.

سیستم
پایداری الکبرونیکی(
ESP)
روی ۴ چرخ، سیستم تعلیق باری ، سنسورهای جلو وعقب، صندلی های گرم و خنک شونده ،۸
کیسه هوا دوربین نصب شده در عقب خودرو برای کنترل موانع، چراغ های زنون، سیستم
ناوبری، هارد ۴۰ گیگا بایتی برای موسیقی و نقشه های ناوبری به اضافه امکاناتی که
بیشتر ذکر شده بود .

جنسیس در
بازار ایران با قیمتی معادل ۸۰ میلیون تومان عرضه می شود که دراین رده قبمتی و با
توجه به امکانات موجود تقریبا بی رقیب است.



صفحات مرتبط اینترنتی :

وبسایت رسمی جنسیس ( انگلیسی )

صفحه مربوط به جنسیس در وبسایت رسمی آسان موتور ( فارسی )

جنسیس در ویکی پدیا

مطلب
اختصاصی پایگاه تحلیلی – خبری
CARIRAN

کپی از کل یا بخشی از مطلب تنها با ذکر نام نویسنده و منبع (cariran.ir ) امکان پذیر است .

بد نیست بخوانید:
  • علیرضا کباری

    آبان ۲۸, ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۰۰ ب.ظ
    استفاده از طراحی های مختلف و ایجاد خودرویی جدید به هیچ عنوان ضعف به حساب نمی آید.فقط می تواند اصالت برند خودرو را زیر سوال برد. درست است که این خودرو از طراحی اغواگرانه ای برخوردار است واز نظر تجهیزات از رقیبان خود جلو تر است اما مردم در ایران برای برند هیوندای که فاقد تجربه در عرضه خودرو های لوکس است حاضر نیستند 80میلیون پول بدهند.همان طور که برای اپیروس چنین اتفاقی افتاد.
  • alireza

    آبان ۲۹, ۱۳۸۷ ساعت ۱۱:۲۷ ب.ظ
    merci az negareshe fogholadeye shuma movafagh bashid
  • ساسان

    آذر ۱, ۱۳۸۷ ساعت ۵:۵۳ ب.ظ
    به نظر من كه شبيه نظر نويسنده مقاله است طراحي و ساخت جنسيس گام بلند هيوندايي بود براي قرار گرفتن در بين خودروسازهاي سازنده خودروهاي لوكس.

    اين خودرو آينده درخشاني خواهد داشت و بزودي0در صورت حفظ قيمت مناسب) صحنه رقابت را بررقباي سرسخت خود تنگ خواهد كرد زيرا خودروهاي كره اي نشان داده اند كه علاوه بر داشتن كيفيت از قيمت مناسبي نيز برخوردارند براي نمونه مي توان به سوناتاو ازرا اشاره كرد كه اگرچه در ابتدا از رقباي خود بخصوص كمري عقب بودند وليكن در حال حاضر اكثريت تقاضا ها را پوشش مي دهند.

    عليرضا عزيز فرمودند اين خودرو اسم معروفي براي يك خودرو لوكس نيست از اينرو آينده روشني ندارد وليكن من اعتقاد دارم بزودي اين بازار نيز در اختيار كره اي ها قرار خواهد گرفت.
  • علی

    فروردین ۱۵, ۱۳۸۹ ساعت ۲:۲۲ ب.ظ
    پارک خودکار جنسیس یعنی چه؟ من چنین چیزی را ندیدم حتی در کتابچه آن .
    منظور دوربین عقب و جلو است ؟
ضروری
ضروری - نمایش داده نمیشود


ضروری

اشتراک از طریق پست الکترونیک
با ثبت آدرس پست الکترونیک خود در لیست مشترکین میتوانید آخرین به روزرسانی های پایگاه را از طریق صندوق الکترونیکی خود دریافت کنید.
اشتراک از طریق خوراک خروجی rss پایگاه را میتوانید از طریق مرورگر خود و یا دیگر ابزارهای کار با خوراک (فید) دریافت کرده و از آخرین به روزرسانی مطالب مطلع شوید.

اجرا و پشتیبانی:

کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی این پایگاه برای کادر نویسندگان و اعضای تیم طراحی و توسعه محفوظ میباشد. در صورت نقل مطلب از این پایگاه، لازم است پیوند به صفحه‌ی منبع ارجاع شود.