» چرا ASX شاسی بلند با کیفیت تری از توسان و اسپورتیج است ؟

۷ بهمن ۱۳۹۲ / محصولات میتسوبیشی در ایران ( آرین موتور پویا)، مطالب ویژه / 1,510 بیننده /


یکی از مهم‌ترین نکاتی که مشتریان در هنگام خرید ASX و مقایسه آن با رقبای کره‌ای مورد توجه قرار نمی‌دهند کیفیت بالای تولید این خودرو است . اگر سیستم فنی و قطعات ASX را یک‌به‌بک باز کنید متوجه عبارت MADE in Japan روی همه آن‌ها خواهید شد این در حالی است که حتی لوکس‌ترین خودرو کره‌ای حاضر در بازار ایران نیز از تعداد زیادی قطعات بی‌کیفیت چینی استفاده می‌کند. تمامی تجهیزات و قطعات الکترونیکی این خودرو توسط شرکت Mitsubishi Electronics ساخته شده‌اند و شاید تنها قطعه غیر ژاپنی آن واحد کنترل الکتریکی سیستم هندزفری بلوتوث باشد که توسط شرکتی فرانسوی به تولید می‌رسد ! ASX خودرویی است که با تمرکز ویژه روی رانندگی شهری طراحی شده است اما این بدان معنا نیست که مهندسان میتسوبیشی در الهام گیری از پاجرو و Outlander، موارد ایمنی در آفرود را فراموش کرده باشند . یکی دیگر از ریزنکات قابل توجه در ساخت Asx استفاده از روکش‌های فلزی برای سیم‌کشی‌های زیر موتور و تجهیزات الکترونیکی خودرو است که به ندرت حتی در رقبای ژاپنی این خودرو هم دیده می‌شود . اگر باز هم به دنبال یک نکته کیفی برای تمایز Asx با رقبای کره‌ای اش می‌گردید بهتر است به سراغ سیستم‌های ایمنی این خودرو برویم . معمولا در خودرو‌هایی که از سیستم‌های ABS ، کنترل پایداری ، کشش و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز بهره می‌برند از سنسوری با عنوان Wheel Speed یا سنسور سرعت‌سنج چرخ استفاده می‌شود تا در صورت لزوم خبر لغزش ، ترمز گیری روی سطوح لغزنده و .. را به سیستم‌های ایمنی بدهد و این سیستم‌ها را در عملکردی بی نقش یاری کند . در برخی محصولات کره‌ای این سنسور به صورت چرخ‌دنده‌ای طراحی شده است که بعد از مدتی کارکرد با نفوذ گرد و خاک موجب بروز مشکلاتی می‌شود و عملکرد سیستم‌های ایمنی دچار اختلال می‌شود . میتسوبیشی برای رفع این مشکل چرخ‌دنده‌ها را کنار گذاشته است و از صفحه‌ای مگنتی در ASX استفاده کرده که حتی گرد و خاک هم نمی‌تواند در عملکرد آن اختلالی ایجاد کند .

بد نیست بخوانید:

  • علی آقا

    بهمن ۱۲, ۱۳۹۲ ساعت ۴:۱۶ ب.ظ
    طراحی بیرونیش زیباست اما داخلیش نه. تعجب من از اینه که چرا خودروهای سوبارو ژاپن وارد بازار ایران نمیشن.
  • امير

    اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۷ ب.ظ
    به نظر من ميتسوبيشى هرچى اراده كنه بدست مياره.يكى مثل گالانت vr-4كه دهه نود توليد كرد كه در دهه نود ماشين توربويى به ندرت وجود داشت.من خودم پاجرو دارم و به همه خودروهاى كيا و هيوندا ترجيحش ميدم.
    وقتيكه ژاپنى دوره جنگ به اسم ميگ زمينى معروف بود اين بچه ها خورده ها اصلا وجود نداشتن.(toyota 2f)
    هميشه به جنس ژاپنى جماعت اعتماد كنيد.
  • محمد حسن مهرابی

    مرداد ۱۸, ۱۳۹۳ ساعت ۳:۵۱ ب.ظ
    هر قدر هم مقالات سفارشی در مورد میتسوبیشی چاپ کنید این ماشین قدیمی در بازار جا نمی افتد

    طراحی خارجی مال 5 سال پیش است و طراحی داخلی مربوط به خودروهای سال 2000 مثل ماکسیما است.از لحاظ طراحی داخلی و متریال و امکانات کاملا با خودرو های 15 سال پیش برابری می کند.

    در ضمن میتسوبیشی آن میتسویی که می شناختیم نیست.دیگر از گالانت ها و لنسر های زیبا خبری نیست.لنسر کاملا مشخص است از روی مزدا 3 ساخته شده است ولی با این تفاوت که از مزدا خیلی قدیمی تر به نظر می رسد

    میتسوبیشی الان نه خودروی اسپرت فاخری ندارد و نه سدان معتبری.فقط لنسر های سری evo هستند که قیمتشان بیش از دو برابر لنسر های وارداتی فعلی است.در ضمن سری evo مثل amg تولید محدود است و نمی توان هندلینگ و شتاب آن را به کل محصولات کمپانی تعمیم داد.

    جای خودروهای فاخر ژاپنی را به حق کره ای ها گرفته اند .جنسیس کوپه خودروی اسپرتی است که پا به پای آلمانی ها و آمریکایی ها حرکت می کند.البته قبول دارم همیشه پشت سر آنها بوده ولی قیمت بسیار رقابتی دارد.
    سدان های فاخر و معتبری چون کادنزا و گرنجور و جنسیس ال حق در زمینه سواری ، قدرت موتور ، طراحی و راحتی و ارگونومی اگر از آلمانی ها و امریکایی ها سر تر نباشند کمتر هم نیستند.
    به عنوان مثال کیفیت سواری بنز e کلاس 2013 از کادنزا خیلی پایین تر است.سواری کادنزا متین تر و نرم تر و با وقار تر از بنز E است و سرنشین آرامش بیشتری در کادنزا دارد
  • امینی

    آبان ۱, ۱۳۹۳ ساعت ۶:۱۶ ب.ظ
    با سلام با توجه به خدمات بعد ازفروش قطعات یدکی فراوان افت قیمت دست دوم قطعا برند هایی مثل هیوندا در رده بالاتری قرار میگیرند این را حتما در خریدتان در نظربگیرید!
ضروری
ضروری - نمایش داده نمیشود


ضروری

اشتراک از طریق پست الکترونیک
با ثبت آدرس پست الکترونیک خود در لیست مشترکین میتوانید آخرین به روزرسانی های پایگاه را از طریق صندوق الکترونیکی خود دریافت کنید.
اشتراک از طریق خوراک خروجی rss پایگاه را میتوانید از طریق مرورگر خود و یا دیگر ابزارهای کار با خوراک (فید) دریافت کرده و از آخرین به روزرسانی مطالب مطلع شوید.

اجرا و پشتیبانی:

کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی این پایگاه برای کادر نویسندگان و اعضای تیم طراحی و توسعه محفوظ میباشد. در صورت نقل مطلب از این پایگاه، لازم است پیوند به صفحه‌ی منبع ارجاع شود.