» وقتی دلالان خودرو، متخصص می شوند

۶ اسفند ۱۳۹۰ / مطالب ویژه، مطالب عمومی، حقوق مصرف کننده ؟!، عجایب صنعت خودرو ایران / 1,029 بیننده /

در وضعیت کنونی کشور بر همگان روشن است که دلالان و نمایشگاه داران سهم عمده ای در فروش یا عدم فروش یک خودرو دارا می باشند. به طور مثال فردی را تصور کنید که با زحمات فراوان توانسته 30 میلیون تومان پس انداز کند و قصد دارد تا سمندش را بفروشد و یک خودروی 40 میلیونی خریداری کند.قطعا یک فرد خودروشناس قبل از اقدام به خرید ، تحقیقات خود را انجام داده و به سراغ خودروی مورد نظر خود رفته و آن را خریداری می کند اما این قشر در جامعه ما بسیار کم هستند و متاسفانه اکثر افراد با مراجعه به قشر زحمت کش نمایشگاه داران از آنها طلب پیشنهادی علمی می نمایند.نمایشگاه دار عزیز که به تازگی از پاتایا بازگشته با نگاهی به خودروهای موجود در نمایشگاه خود ، خودرویی را به شخص معرفی می کند و اینقدر از آن تعریف می کند که گویی پلت فرم آن با نیسان جی تی آر یکی است.خلاصه فرد مورد نظر داستان ما با پرس و جوی فراوان در نمایشگاه های مختلف سرانجام به گزینه مزدا 3 می رسد و به دلیل اطلاعات کم درمورد خودرو تصور می کند که این گزینه بهترین گزینه ممکن است.و این مسئله در کل جامعه نشر پیدا کرده و تصور می شود این مسئله از یک منبع علمی ریشه می گیرد.غافل از اینکه این منبع علمی همان نمایشگاه داران عزیز خودروشناس می باشند که با زحمات فراوان خود توانستند خودروهای ارزشمندی همچون ام جی 550 ، تویوتا رو4 ، تویوتا اوریون ، کیا اوپتیما و ... را به گونه ای حذف کنند که گویی هیچ گاه وارد ایران نشده اند.به طور مثال کیا اوپتیما با وجود دارا بودن موتوری به مراتب قوی تر از هیوندای سوناتای 4 سیلندر و آپشن های بیشتر و تریم داخلی بسیار برتر هم اکنون در بازار با قیمتی کمتر از سوناتا به فروش می رسد.

این یک امر طبیعی است که پس از ورود یک خودرو به بازار، میزان علاقمندی مردم بر روی قیمت آن تاثیر خواهد گذاشت اما متاسفانه در کشور ما همواره این هدف گذاری جهت به عرش بردن یک خودرو تنها در راستای منافع افراد بدون دانش خودرو و یا در دید کلان تر یک کارخانه خودرو سازی بوده است.یک سم برای جامعه خودرویی کشور همین مسئله است که در سالهای متمادی خودروهایی همچون زانیا ، پرشیا ، ماکسیما با وجود تکنولوژی بسیار قدیمی و رقبای مدرن خود همچنان با فروش بسیار زیاد به کار خود ادامه می دهند.

در پایان ذکر چند نکته خالی از لطف نیست :

1-حتی الامکان خودروی صفر کیلومتر بخرید.(اگر پولتان کافی نیست ، ارزش صبر کردن دارد.)

2-بدون واسطه خودرو را خریداری کنید.

3-از دیگران مشورت بگیرید.

4-اگر در مورد یک خودرو مطمئن هستید به هیچ وجه نگذارید کسی نظر شما را عوض کند چون در نهایت این شما هستید که قصد استفاده از آن را دارید.

5-زیاد به ظاهر خودرو اهمیت ندهید چون بعد از 1 ماه این تریم داخلی است که برای شما اهمیت دارد.(البته این نکته برای افراد مجرد منتفی است.)

6-حتما برای انتخاب خود دلیل و منطق داشته باشید زیرا عشق به یک خودرو کافی نسیت.

7-تحقیق ، تحقیق ، تحقیق

بد نیست بخوانید:
  • a-x1

    اسفند ۷, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۴ ق.ظ
    tnX
    beza be poolesh ke residim bad fekre oonjasham mikonim :D
  • Yasaman

    اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۲ ساعت ۶:۲۰ ب.ظ
    مطلب بسيار جالب و خوبى بود


    بسيار متشكرم
ضروری
ضروری - نمایش داده نمیشود


ضروری

اشتراک از طریق پست الکترونیک
با ثبت آدرس پست الکترونیک خود در لیست مشترکین میتوانید آخرین به روزرسانی های پایگاه را از طریق صندوق الکترونیکی خود دریافت کنید.
اشتراک از طریق خوراک خروجی rss پایگاه را میتوانید از طریق مرورگر خود و یا دیگر ابزارهای کار با خوراک (فید) دریافت کرده و از آخرین به روزرسانی مطالب مطلع شوید.

اجرا و پشتیبانی:

کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی این پایگاه برای کادر نویسندگان و اعضای تیم طراحی و توسعه محفوظ میباشد. در صورت نقل مطلب از این پایگاه، لازم است پیوند به صفحه‌ی منبع ارجاع شود.