» کره ای های وارداتی “خیلی گران” شدند ! (آخرین قیمت ، ۱۷ مهر )

۱۷ مهر ۱۳۹۰ / محصولات هیوندای در ایران، محصولات بهمن خودرو، مطالب ویژه، آخرین قیمت خودرو، اطلس خودرو / ۹,۷۵۹ بیننده /

خودرو های کره ای بالاخره در تیراژ گسترده وارد ایران شدند و شرکت های واردکننده فهرست جدید قیمت های این محصولات را به صورت غیر رسمی اعلام کرد . محصولات اطلس خودرو و آسان موتور که به ترتیب عرضه کننده محصولات کیا موتورز و هیوندای کره جنوبی هستند شامل افزایش قیمت 5 تا 20 میلیون تومانی شده اند . رکورددار این افزایش قیمت ها ، کیا اسپورتیج است . نسل جدید اسپورتیج در یک مرحله وارد کشور شد و واردات آن تا مدتی قبل قطع بود و قیمت شرکتی تعیین شده برای آن نیز حدود 56 میلیون تومان تعیین شده بود . قیمت این خودرو در بازار در زمان کمبودش تا مرز 80 میلیون تومان و حتی بالاتر ( چیزی حدود کیا موهاوی که دو سایز بزرگتر از اسپورتیج است ) نیز رفت و همه تصور می کردند با عرضه مجدد این خودرو قیمت ها به حالت عادی باز گردند اما در کمال ناباوری ، اسپورتیج رکورددار افزایش قیمت های شرکتی اطلس خودرو بود به گونه ای که قیمت جدید تعیین شده برای این خودرو 74.7 میلیون تومان تعیین شده است .

خودرو های وارداتی تا پیش از این با مشکل عدم ثبت سفارش و عدم توانایی در عرضه مناسب خودرو ها به بازار دست و پنجه نرم می کردند و فهرست قیمت هایشان را از اردیبهشت ماه دستکاری نکرده بودند . حتی بهمن خودرو که محصولاتش را به صورت CKD به تولید می رساند هر از چند گاهی افزایش قیمت های نجومی را برای خودرو هایش در نظر می گرفت . بهانه ها بسیار بودند : از سونامی ژاپن گرفته تا افزایش قیمت ین ، افزایش تقاضا ، افزایش قیمت موارد اولیه فلزی صنعت خودرو و هزاران هزار دلیل دیگر . از آن طرح وارد کنندگان و حتی تولید کنندگان شکایت دارند که از طریق بانک ها نمی توانند هزینه ای به خارج از کشور منتقل کنند و به دلیل افزایش تحریم ها به قطعه یا خودرو مورد نظرشان برسند که یکی از این شاکی ها همین سایپای خودمان است !

در ادامه به بررسی جدیدترین فهرست قیمت خودرو های وارداتی کره ای در ایران خواهیم پرداخت :

محصولات کیا در ایران ( اطلس خودرو )

کیا سراتو کوپ : 49.8 میلیون تومان ( 4.3 میلیون تومان افزایش قیمت )

کیا سراتو : 46.7 میلیون تومان ( 4.5 میلیون تومان افزایش قیمت )

کیا کارنز(فیس لیفت) : 49.7 میلیون تومان ( 5.5 میلیون تومان افزایش قیمت )

کیا اسپورتیج : 74.7 ( 18.3 میلیون تومان افزایش قیمت )

کیا موهاوی : 85.1 میلیون تومان ( 7 میلیون تومان افزایش قیمت )

کیا سورنتو : 74.7 میلیون تومان ( 9.7 میلیون تومان افزایش قیمت )

کیا کادنزا : 76.6 میلیون تومان ( 10.3 میلیون تومان افزایش نسبت به قیمت اولیه اعلام شده )

محصولات هیوندای در ایران (آسان موتور )

هیوندای سوناتا YF : 65.3 میلیون تومان

هیوندای آی ایکس 55 : 82 میلیون تومان

هیوندای آی ایکس 35 : 72 میلیون تومان

هیوندای آزرا 2012 ( نسل جدید ) : 89-90 میلیون تومان

هیوندای سانتافه : 73 میلیون تومان

هیوندای آی30 : 48 میلیون تومان

هیوندای آی20 : 40 میلیون تومان

ون اچ1 : 64 میلیون تومان

هیوندای جنسیس سدان : 99.9 میلیون تومان

هیوندای جنسیس کوپه : 74.3 میلیون تومان

محصولات مزدا در ایران ( بهمن خودرو)

مزدا 3 : 53 میلیون تومان

مزدا 2 : 37 میلیون تومان

هنوز اطلاعاتی از قیمت های نهایی دیگر واردکنندگان و تولید کنندگان در دست نیست اما به نظر می رسد با این روند افزایش قیمت مسئولان بار دیگر به فکر کاهش اورژانسی تعرفه واردات و هزاران مالیات و هزینه دیگر که به واردکنندگان تحمیل می شود بیفتند.شرکت های عرضه کننده این محصولات نحوه استقبال مردم از سری جدید خودرو های وارداتی بسیار خوب ارزیابی کرده اند و در کمال تعجب از تقاضای بالا برای خرید این محصولات خبر می دهند . هم اکنون تمامی محصولات به تعداد کافی در نمایندگی های اطلس خودرو و آسان موتور موجود هستند و با طول دوره 15 روزه به مشتریان تحویل داده می شوند.

بد نیست بخوانید:
  • Hesam

    مهر ۱۷, ۱۳۹۰ ساعت ۵:۳۰ ب.ظ
    چرا اینقدر دیر به دیر به روز میشه سایت ؟
  • امیرحسین برخورداری

    مهر ۱۷, ۱۳۹۰ ساعت ۶:۲۲ ب.ظ
    متاسفانه سایت فعلا در حالت نیمه تعطیل به سر می بره و به جهت مشغولیت های تیم سایت امکان آپدیت منظم وجود ندارد و در صورت شروع مجدد با برنامه های ویزه ای باز خواهیم گشت اما فعلا چراغ خاموش و با اتکا به آرشیو و برخی اخبار مهم پیش می رویم .
  • [...] منبع [...]
  • محسن 18 مهر 1390

    مهر ۱۸, ۱۳۹۰ ساعت ۳:۲۷ ب.ظ
    سلام
    خودروهای کره ای دربازار ایران ازاعتبار و شهرت بسیار بالایی برخوردار هستن و
    هر چقدر که در قیمت محصولات این کمپانی ها افزایش قیمت اتفاق بیفتد من فکر می کنم عادلانه است .


    البته بنده شخصا علاقه بسیار بالای به خودروی

    موهاوی - کیا

    سوناتا SE - هیوندای دارم .
  • amirhossein

    مهر ۱۸, ۱۳۹۰ ساعت ۳:۳۴ ب.ظ
    سلام ممنونم از اطلاع رسانی ولی می فرمایید منبع خبر کجاست ؟
    اگر قیمت شرکتی باشه دقیق اعلام میشه نه حدودی به فرض مثال آزرا 89 تا 90 !
    تو سایت اطلس و اسان قسمت قیمت حذف شده؟
    سپاس
  • amirhossein

    مهر ۱۸, ۱۳۹۰ ساعت ۳:۳۶ ب.ظ
    اعلام فرمودید شرکت ثبت نام داره برای کادنزا تماس گرفتم با دفتر مرکزی چیزی نگفت که تحویل فوری 15 روزه دارم !( تو نوبت هستند هنوز خبری نیست و از این حرفها ...)
  • سجاد

    مهر ۱۸, ۱۳۹۰ ساعت ۶:۴۷ ب.ظ
    هر مطلب که از سایت شما نوشه میشود در پایین خبر حتما لینک سایت شما گذاشته میشود
  • امیرحسین برخورداری

    مهر ۱۹, ۱۳۹۰ ساعت ۶:۲۰ ب.ظ
    بله ُ کادنزا قیمت گذاری شده و خبر عرضه 15 روزه از نمایشگاه مرکزی اطلس خودرو گرفته شده است ... احتمالا به علت درخواست بالا امکان عرضه وجود ندارد
  • امیرحسین برخورداری

    مهر ۱۹, ۱۳۹۰ ساعت ۶:۲۱ ب.ظ
    منبع خبر شرکت اطلس خودرو و آسان موتور هستند ُ این قیمت ها روی سایت خود شرکت نیز قرار گرفته اند و همه شرکتی هستند . دلیل عدم قطعیت قیمت آزرا هم به دلیل تاخیر در عرضه این خودرو نسبت به دیگر خودروهاست .
  • مشتری

    مهر ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۸:۰۸ ق.ظ
    نظارت که نباشه همینه فقط اسمش نظارته اما همه دل بخواهی کار میکنن تو این مملکت خاک بر سر ما که نمیتونیم این خودروها رو باقیمت واقعی بخریم چون ایران خودرو و سایپا میخوان خودکفا بشن اما با چه قیمتی
    بابا ما خودرو ساز نمیشیم و نخواهیم شد
    ما فقط مونتاژ کاریم . همش در حال آزمون و خطا متاسفانه
  • محمدی

    مهر ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۸:۰۶ ب.ظ
    خوشبختانه نتیجه تصمیمات مردان نصمیم گیرنده در نهایت به سود مصرف کنندگان میشود! خوشحالم که این افزایش قیمت موجب میشود که بنده مجبور شوم به زور به صنایع داخلی توجه بیشتری کنم!
  • علی

    مهر ۲۹, ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۱ ب.ظ
    من اسپورتیج 2008 دارم و ازش راضیم ولی اگه بخوام عوض کنم دیگه هیچوقت با این تفاوت قیمت نمیرم سراغ اسپورتیج 2011 . افزایش قیمت سرسام آور اسپورتیج بهترین فرصت برای گروه سایپا بشمار میاد تا با مونتاژ اسپورتیج 2010 با امکانات کامل ولی با موتور 4 سیلندر بنزینی در صورت امکان ترجیحا دیزلی سهم خودش رو در گروه اس یو وی های کوچک از بازار داخلی بدست بیاره . با امکاناتی که سایپا داره میتونه قالبهای اتاق از رده خارج اسپورتیج 2010 رو به قیمت بسیار ارزان بخره و با توجه به اینکه اکثر قطعات یدکی این ماشین در چین هم تولید میشه ( البته استاندارد ) اون رو در ایران مونتاژ کنه و با برآوردی که من کردم قیمت تمام شده با تمام عوارض متعلقه و مالیات های کوچک و بزرگ چیزی بین 38 تا 41 میلیون تومان میشه . کاش من مدیر سایپا بودم .....
  • گلشن

    آبان ۳, ۱۳۹۰ ساعت ۸:۳۲ ق.ظ
    سلام اقای مهندس. من همین امروز با سایت شما اشنا شده ام. اطلاعاتم از ماشین صفر. فقط میخوام از اطلاعات شما استفاده کنم اگر بخوام یک ماشین توی رنج قیمت 20 تومن بخرم شما چه پیشنهادی دارید؟ ایتمهای مورد نظرم اینه که ظاهرش هم شیک باشه و زیاد اذیتم نکنه. لطفا اگر وقت دارید منو راهنمایی کنید
  • صدراا

    آبان ۱۳, ۱۳۹۰ ساعت ۱:۴۳ ب.ظ
    با سلام و تشکر از زحماتتون

    چرا در مورد خودروهای سانگ یانگ کره که توسط رامک خودرو وارد میشه مطلبی تو سایت شما نیست

    خودروهای سانگ یانگ در سه مدل اکتیون.کایرون و رکستون وارد شده

    بنده چند روز پیش یک اکتیون به قیمت 52 م خریداری کردم که البته نزدیک به یک ماه برای تحویل در انتظار بودم از لحاظ قیمت نسبت به هیوندا و کیا که قیمتهای سرسام آوری پیدا کردن واقعا ارزنده هست چون هم آبشنهای بالاتر وبیشتری دارن هم به نظر من کیفیت ودوام بیشتری نسبت به آنها دارن

    لطفا در صورت امکان بیشتر در مورد کیفیت و قیمت این ماشین بنویسید دوستانی هم که این خودرو را دارن تجربیاتشون و در اختیار بقیه قرار بدن
    ممنون
  • ایمان

    آبان ۱۴, ۱۳۹۰ ساعت ۹:۳۹ ب.ظ
    سلام
    علت فقط و فقط نبود نمایندگی رسمیه
    مثلا مدیا نمایندگی رسمی ام جی در ایرانه و سایتش در سایت ام جی ثبت شده اما هیوندای و کیا کلا ایران رو تحریم کردن و نمایندگی هاشون تو ایران هیچ گونه رسمیتی ندارن بجز قراردادی که کیا برای سراتو با سایپا امضا کردن.واسه همین خودروهاشون تو ایران این قدر گرونه،چون مجبورن از کشورای اطراف وارد کنن تا صدای مردم در نیاد.میشه گفت ام جی جز محدود خودرو های با کیفیت کشوره که با قیمتی حقیقی داره فروخته میشه و خبری از بخور بخور های کلان مثل بنز و بی ام و و تویوتا نیست که یک ماشین 190 میلیونی رو به قیمت 320 میلیون می فروشن.روش محاسبه قیمت خودرو به این صورته قیمت کارخانه اول تبدیل به پول ایران می کنن بعد + 80% مالیات و گمرک و... می کنن به بعدش مبلغی که اضافه میشه پولیه که نمایندگی داره سر مردم رو کلاه میزاره و همه هم مشتاقانه می خرن.
    مثلا قیمت تویوتا اف جی کروزر به پول ایران با توجه به نرخ 1300 تومان دلار میشه 33787000 + 80% = 60816600 حالا نرخ این مدل تو ایران 94 میلیونه حالا اگه این دو عدد رو از هم کم کنیم میبینیم که سهم نمایندگی میشه33183400 تومان.شما اگه ماشینتونو از خارج از کشور بیارین میبینین که واستون خیلی ارزون تر تموم میشه و من این قضیه رو انجام دادم و شده.در صورتی که اگه بخواین ام جی یا هر خودرویی که نمایندگی رسمی داره رو چنین کاری کنین واستون گرونتر تموم میشه.تازه این قضیه وحشتناک ترش تو بنز و بی ام و هستش.
    اگه باور ندارین این سایته کیا و هیوندای، تویوتا، لکسوس.. برین داخلش و سعی کنین وارد سایت آسان موتور یا اطلس خودرو یا ایرتویا بشین یا اینکه اصلا نامی از ایران پیدا کنین یا اینکه تفاوت وحشتناک قیمتت ها رو چک کنین.
    کیا
    http://www.kia.com/international/
    هیوندای
    www.hyundaiusa.com/
    تویوتا
    http://www.toyota.com/
    لکسوس
    http://www.lexus.com/
    بنز
    http://www3.mercedes-benz.com/mbcom_v4/us/en.html
    بی ام و
    http://www.bmw.com/
    در کل باید بگم که الکی بقیه رو متحم نکنیم مشکل از خود ماست که هرچی گرونتر بدن ما می خریم اگه نخریم مثل مردم دیگر کشورها اونوقت همه چیز خودش درست میشه.
  • دامون

    آبان ۱۹, ۱۳۹۰ ساعت ۴:۲۶ ق.ظ
    دوست عزیز روش محاسبه ماشین وارداتی به شکل زیر است
    1 ) خرید خودرو : این مبلغ شامل خرید خودرو از کشورهای منطقه ، هزینه های صادرات مجدد مطابق با قوانین کشورها ، هزینه های حمل تا بنادر جهت بارگیری بر روی کشتی و سایر هزینه هایی که مربوط به خرید و سوار کردن خودرو برروی کشتی های مخصوص حمل خودرو میباشد.

    2) ترخیص از گمرک : مبالغی که در گمرک مقصد پرداخت میگردد تا خودرو اجازه ترخیص را پیدا کرده و از گمرک خارج گردد شامل موارد ذیل میباشد : حقوق گمرکی و سود بازرگانی مطابق با مقررات قانون واردات(90%) ، هزینه های بازرسی و استاندارد ، مالیات ارزش افزوده و عوارض کالا و خدمات (4%) ، انبارداری و سایر هزینه های خرد

    3) شماره گذاری : مبالغی که نیروی انتظامی دریافت مینماید تا اولین شماره گذاری خودروهای وارداتی را انجام دهد بدین شرح میباشد : مالیات ، عوارض شماره گذاری ، عوارض شهرداری ، عوارض درآمدی دولت (10% ) و هزینه پلاک

    4) خودروی فرسوده : طبق مصوبه جدید دولت از تاریخ1/7/87 به بعد به ازای واردات یک دستگاه خودروی خارجی وارداتی بین یک تا سه دستگاه خودروی فرسوده میبایست اسقاط و از رده خارج گردد. طبق قانون برای خودروهای با مصرف بنزین زیر 6 لیتر در 100 کیلومتر یک دستگاه و برای خودروهای با مصرف بنزین بین 6 تا 10 لیتر در 100 کیلومتر ، دو دستگاه و برای خودروهای با مصرف بیش از 10 لیتر در 100 کیلومتر سه دستگاه خودروی فرسوده میبایست اسقاط و از رده خارج گردد . ضمنا دولت به ازای گواهی اسقاط هر دستگاه خودروی فرسوده مبلغ 15،000،000 ریال دریافت مینماید.

    5) سایر هزینه ها : سایر هزینه ها شامل : حمل و نقل دریایی و زمینی تا گمرک تهران ، هزینه های ثبت سفارش ، هزینه های بازرگانی و گمرکی ، بیمه نامه شخص ثالث ، مالیات ارزش افزوده خدمات، هزینه کارت بازرگانی و هزینه انتقال از کارت بازرگانی به نام خریدار می باشد.
  • iman

    آبان ۲۱, ۱۳۹۰ ساعت ۳:۲۹ ب.ظ
    سلام دوست عزیز

    1.تا جایی که من اطلاع دارم و ماشینی که وارد کردم شامل موارد ذکر شده شما نمی باشد
    2.گزینه 4 شما مورد قبوله
    3.قیمت گران خودروهای فوق فقط فقط به علت واردات شخصیست و به هیچ وجب قیمت نمایندگی نمی باشد و بماند که شما با دوباره اضافه کردن موارد همان 80% سعی کردید تا پرده ای بر روی قیمت های گران این شرکتها بکشید
  • امیرحسین برخورداری

    آبان ۲۳, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۰ ق.ظ
    این فهرست در روز اول اعلام قیمت های اطلس خودرو توسط نمایشگاه مرکزی برای ما ارسال شده دلیل این شک ها و تردید ها رو متوجه نمیشم
  • amir forouhar

    آذر ۲, ۱۳۹۰ ساعت ۱:۱۱ ق.ظ
    pedare bi pooli besoozi
  • مهراد

    آذر ۱۷, ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۰ ق.ظ
    قیمت ها چرااینقدربالا رفته ودرمورد اپتیمای جدید چه خبر؟؟؟؟
  • امیر

    بهمن ۲۵, ۱۳۹۰ ساعت ۹:۵۰ ب.ظ
    اقا یعنی چه شما یک جا مینویسید 50.90یک جا هم مینویسید 74 میلیون
  • امیرحسین برخورداری

    بهمن ۲۶, ۱۳۹۰ ساعت ۱:۱۲ ق.ظ
    دوست عزیز طبیعتا مقالات در زمان های مختلف نگارش می شوند و قیمت خودرو ها نیز در حال نوسان است . لطفا به تاریخ مقالات دقت کنید .
  • nima

    تیر ۵, ۱۳۹۱ ساعت ۴:۳۰ ب.ظ
    خوب ولی ماشیناتونو یه کم دیر تحویل می دید
ضروری
ضروری - نمایش داده نمیشود


ضروری

اشتراک از طریق پست الکترونیک
با ثبت آدرس پست الکترونیک خود در لیست مشترکین میتوانید آخرین به روزرسانی های پایگاه را از طریق صندوق الکترونیکی خود دریافت کنید.
اشتراک از طریق خوراک
خروجی rss پایگاه را میتوانید از طریق مرورگر خود و یا دیگر ابزارهای کار با خوراک (فید) دریافت کرده و از آخرین به روزرسانی مطالب مطلع شوید.
اجرا و پشتیبانی:
کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی این پایگاه برای کادر نویسندگان و اعضای تیم طراحی و توسعه محفوظ میباشد. در صورت نقل مطلب از این پایگاه، لازم است پیوند به صفحه‌ی منبع ارجاع شود.