» فیات سی ینا ، بخریم یا نخریم ؟

۳۰ فروردین ۱۳۹۰ / مطالب ویژه، بخریم یا نخریم ؟ / ۱۱,۰۳۲ بیننده /

فیات سی ینا ، محصولی است که با حواشی و امید های بسیاری وارد بازار ایران شد اما تنها پس از گذشت مدتی کوتاه به دلیل مشکلات شرکت صنعت خودروسازی پارس(تاپکو) از تولید بازماند و بسیار یاز افرادی که در نوبت تحویل این خودرو با کیفیت بودند به معترضانی بی چاره تبدیل شدند . سی ینا ، حاصل تفکر طراح مطرح ، جیوجیارو ایتالیایی است اما سلیقه زیبایی پسند ایرانی هیچ گاه به نام ها نهفته پشت یه محصول نگاه نمی کند و سلیقه شخصی را ملاک قرار می دهد ، سی ینا نیز علی رغم بهره گیری از طراحی جیوجیارو ، در نگاه اکثریت مردم همانند تندر 90 دوست داشتنی نیست .

سی ینا در کلاس خودرو های کوچک شهری ارزان قیمت قرار می گیرد و در ایران با قیمت حدود 15.5 میلیون تومان وارد شد . این خودرو رویلت فرم 178 فیات طراحی شده و مشترکات فراوانی با فیات پالیو ، هاچ بک پر طرفدار شرکت فیات دارد .

مشکلات :

سی ینا در بازه قیمتی بالای 15 میلیون تومان ابعاد کوچکی دارد و در رقابت با محصولات گروه ایران خودرو و به ویژه تندر 90 از این نظر حرفی برای گفتن ندارد . خودرو با کیفیت بسیار خوبی در ایران مونتاژ می شود . طریقه عرضه این خودرو به صورت CKD است و قطعات از توفاس ترکیه به ایران وارد می شوند.تاپکو به عنوان نماینده رسمی محصولات سواری فیات در ایران تا کنون نتوانسته تامین قطعات مناسبی را برای این خودرو صورت بدهد . قطعاتی همچون فیلتر روغن ، فیلتر هوا و لینت از جمله قطعاتیاست که مالکان این خودرو در تهران برای یافتن آن در نوع اصلی به مشکل بر می خورند و بعضا دست به دامن وارد کننده های متفرقه می شوند . یکی دیگر از مشکلات قطعات فیات سی ینا در صورت پیدا کردن ، قیمت نسبتا بالای آن ها در مقایسه با محصولات هم کلاسشان است ، البته این نقیصه تا حدی با کیفیت خوبخودرو جبران می شود اما در کل زمانی که خودرو نیازمند تعویض قطعه باشد مالکش را از وضعیت خودروسازی در ایران آگاه میکند و خرج سنگینی روی دستش می گذارد .

یکی دیگر از اصلی ترین مشکلات این خودرو که از روز اول هم با آن دست به گریبان بود ، قیمت گذاری کاملا اشتباه و بیش از حد فیات سی ینا بود به گونه ای که سی ینا در رقابت با خودرو هایی همچون سمند ال ایکس ، تندر 90 E2 فول لیفان 520 ، پژو 405 و ... با قیمت بسیار بالاتری عرضه می شد به گونه ای که این قیمت بالا در بازار دست دوم این خودرو نیز تاثیر گذار است .

مشخصات فنی :

این خودرو با فیان سی ینا اصلی تفاوت های بسیاری دارد و در ترکیه و روسیه با نام Albea به فروش میرسد . فیات تنوع سه پیشرانه 1.2 ، 1.6 و 1.4 لیتری را برای سی ینا در نظر گرفته . این پیشرانه ها در انواع دوگانه سوز و بنزینی با قدرت های 54 تا 110 اسب بخارطراحی شده اند . فیات سی ینا موجود در ایران از نوع تیپ داینامیک است و با پیشرانه 1.4 لیتری 77 اسب بخاری به بازار عرضه می گردد . این پیشرانه به صورت 4 سیلندر و 8 سوپاپ طراحی شده و از این نظر با توجه به قیمت بالای فیات سی ینا کارآیی کلی خودرو را از دیگر محصولات موجود در این بازه قیمتی عقبمی اندازد . سی ینا حدود یک تن وزن دارد و از گیربکس 5 دنده دستی برای انتقال قدرت به چرخ های جلو بهره می برد . مصرف سوخت سی ینا در سیکلترکیبی 6.2 لیتر است و از نظر آلایندگی استاندارد Euro4 را در کارنامه دارد . سیستم تعلیق سی ینا در جلو از نوع مستقل مک فرسون و در عقب از نوع فنر پیچشی است . چنین ترکیبی در سیستم تعلیق می تواند بیانگر قدرت در فرمان پذیری ، آرامش در اتاق و کاهش ضربات وارده باشد اما بر اساس گفته دارندگان این خودرو ضربات وارده به بخش انتهای خودرو محسوس هستند .

سیستم ترمز سی ینا در جلو از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه ای است که با توجه به کیفیت خوب ترمز گیری ، وزن و ابعاد خودرو نمی توان خرده ای به ترمز های کاسه ای عقب آن هم با این قیمت فیات سی ینا گرفت .

ابعاد و ظرفیت ها :

سی ینا با طول 4166 ، عرض 1703 و ارتفاع 1490 میلیمتر ابعادی بین پراید 3950 میلیمتری و تندر 90 4250 میلیمتری قرار می گیرد. سی ینا با دارا بودن ارتفاع1.5 متری همانند تندر 90 در رعایت حال سرنشینان و سهولت در سوار و پیاده شدن خوب ظاهر می شود و در داخل خودرو نیز برای 4 سرنشین فضای قابل قبولی از همه نظر وجود دارد . ظرفیت صندوق بار که در نوع خودرو استثنایی است 515 لیتر اعلام شده . رقیب اصلی سی ینا در این زمینه لیفان 520 با بهره گیری از صندوق بار حجیم تر است . ظرفیت باک این خودرو کم مصرف 48 لیتر است که در مقایسه با رقبای هم قیمت بسیار کمتر است اما در مقایسه با خودرو های هم کلاسش عددی قابل قبول است . طراحی ظرفیت چنین ، از سی ینا یک خودرو شهری واقعی می سازد .

امنیت :

سی ینا از سیستم ترمز ABS و EBD بهره میبرد . این خودرو به دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو مجهز است و علاوه بر این امکانات درب ها پس از گذر از سرعت 20 کیلومتر در ساعت قفل می شوند . بدنه کوچک سی ینا با میله های محافظ داخل درب ها در تصادف های جانبی حداقل ضربه را به اتاق وارد می کنند . علاوه بر این موارد کمربند سه نقطه ای در جلو و عقب ، سیستم ضد سرقت immobilizer ، چراغ مه شکن جلو و عقب ، اخطار باز بودن در ، خرابی موتور و دمای آب و همچنین سیستم خودکار قطع سوخت در هنگام تصادف از دیگر تجهیزات ایمنی موجود روی فیات سی ینا تیپ داینامیک هستند .

امکانات رفاهی :

شیشه و آینه های جانبی برقی ، تنظیم ارتفاع صندلی راننده و فرمان ، Trip Computer ، تنظیم ارتفاع نورچراغ های جلو ، سیستم صوتی با قابلیت پخش CD ، ریموت کنترل و رینگ آلومینیومی 14 اینچی از جمله تجهیزات قابل توجه فیات سی ینا هستند .

رقبا :

اصلی ترین رقیبان سی ینا در بازار شامل تندر 90 E2 فول ، پژو 206 صندوق دار می شود . تندر 90 E2 با بهره گیری از پیشرانه 105 اسب بخاری 16 سوپاپه از نظر فنی نسبت به سی ینا برتری کاملی دارد . ابعاد تندر 90 E2 برای یک خانواده فضای بهتری را فراهم می کنند و امکانات رفاهی و امنیتی خودرو نیز نه تنها از سی ینا کمتر نیست بلکه برتری هایی از نظر طراحی بدنه نسبت به این خودرو کوچک شهری دارد . پژو 206 صندوق دار در نوع V20 نزدیک ترین رقیب سی ینا است که از پیشرانه 1.4 لیتری 75 اسب بخاری بهره می برد . این خودرو از نظر فنی در شرایط مشابهی با سی ینا قرار دارد اما از نظر کیفیت تولید و امکانات رفاهی می تواند رقیب سر سختی برای سی ینا باشد ، وقتی نوبت به قیمت گذاری می رسد این خودرو با اختلاف حدود 1 میلیون تومان نسبت به سی ینا برتری می یابد هر چند عرضه این تیپ در زمان نوشته شدن این مقاله متوقف است اما در بازار دست دوم ها می تواند گزینه خوبی باشد . گزینه های دیگر خانواده SD ، مدل های V2 و V8 با قیمت حدود 16.5 میلیون تومان هستند که از پیشرانه 1. لیتری 110 اسب بخاری و امکانات بهتری نسبت به سی ینا بهره می برند .

در کل اگر به دنبال خرید فیات سی ینا هستید ، بهتر است تا دیر نشده به سراغ گزینه های دیگر بروید . شما تنها در صورتی می توانید این خودرو را آن هم از بازار دست دوم بخرید که حس ماجراجویی درونتان بسیار قدرتمند باشد . کمبود قطعات و قیمت بالای آن ها ، قیمت بالای خودرو نسبت به امکانات و مشخصات ، بازار دست دوم بسیار ضعیف ، پیشرانه 8 سوپاپه ، ابعاد کوچک اتاق نسبت به رقبا از جمله مشکلات اصلی و دلایل شما برای نخریدن این خودرو کافی هستند .  اگر به دنبال دلیلی برای خرید فیات سی ینا هستید می توانید روی کیفیت تولید این خودرو حساب کنید .

بد نیست بخوانید:
  • بهزاد

    فروردین ۳۱, ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۴ ق.ظ
    با تمام این اوصاف که فرمودید خرید این خودرو کار خطرناکیه !
    مساله قطعات یدکی و حتی بودن تعمیرگاههای مجاز یا حداقل اینکه تعمیرگاههایی که از یه خودرو سر در بیارن خیی مهمه . که در ایران به نظرم دو شرکت انحصاری خودرو سازی شانس بسیار بالایی در انتخاب خودروهاشون توسط مشتری ها دارن !! ...
  • saeed_alipour

    فروردین ۳۱, ۱۳۹۰ ساعت ۱:۴۱ ب.ظ
    اگه قیمتش حدود 13.5 بود حتما می تونست به یکی از پر فروش ترین ها تبدیل یشه
  • فرشاد

    اردیبهشت ۲, ۱۳۹۰ ساعت ۲:۱۴ ب.ظ
    من دو سال پبش تصمیمم رو برای خرید سی نا گرفته بودم که دقایق آخر نظرم عوض شد و پرشیا خریدم، من هر دوی اونها رو در جاده تست کردم و پرشیا بسیار قوی تر و راحت تر بود، خدمات فیات هم با مشکل رو به روست، قیمتش هم اون زمان 17.5 میلیون بود که با این حسال پرشیا با 18 میلیون تومان به صرفه تر بود
  • علی

    اردیبهشت ۳, ۱۳۹۰ ساعت ۱:۵۵ ب.ظ
    با سلام
    من از این ماشین خوشم آمد ولی وقتی قیمتش را دیدم بی خیالش شدم آخه همه ماشینهایی که دوروبرمان هستند تکراری شدند ولی حیف اگه قیمتش پایین تر بود می شد با مشکلاتش کنار اومد
  • میثم

    اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۷ ق.ظ
    با سلام،
    فکر کردم چند تا نکته لازمه بگم
    دو ساله فیات سوارم، تا اومدم بگیرم هم جونم بالا اومد!
    ولی عالیه، به قیمتش هم می ارزه، یکی از دوستان گفته بود 13.5!!!
    دوست داشتی 10 تومن بود...واقعا اگه همین ماشین رو ایران خودرو یا سایپا میزد چند بود...جفت ایربگ، ای بی اس( واقعی نه ایران خودرویی!)، استحکام بدنه عالی، رینگ آلومینیوم، مصرف جاده 5.5 و ...با توجه به خدماتش که گسترده نیست قیمت قطعاتش از 206 هم کمتره!!
    بد نیست یه کم منصفانه قضاوت کنیم...
    تا بعد...
  • behrouz

    خرداد ۲, ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۶ ق.ظ
    man ba doste azizam Meysam kamelan movafegam be nazare bandeh bazare dakheliye foorooshe khodro Monopole indo brand hast va ejazeye tolid be digaran ra nakhahand dad AMA FIAT YE CHIZE DIGAS  
  • بهزاد

    خرداد ۲۸, ۱۳۹۰ ساعت ۴:۴۰ ب.ظ
    کیفیت تولید رو هم در نظر بگیرین من یه سمند صفر خریدم بعد از 3 الی4 سال از بس هر روز خراب بود دیوونم کرد رفتم یه پی کی خریدم با ور کنین رازی ترم کیفیت تولید خیلی مهمه ادم که نمیتونه هر روز بره تمر گاه خرج ماشین کنه
  • حمیدرضا .م

    آبان ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۳:۵۸ ب.ظ
    یا سلام دوستان عزیز دو ساله این خودرو رو دارم الحمدالله هیچونه مشکلی نداره. استحکام بسیار خوب بدنه-کیفیت قطعات بالا- امکانات خوب در برابر قیمت-ترمزگیری عالی و مصرف سوخت پایین و.....
    قیمت لنت تو شیراز28000 تومان لنت gen2 هم بهش میخوره! فیلتر روغن با سانتافه یکی هستش!
    انصافا در مقایسه با ماشینای هم قیمتش در ایران خیلی سرتره
    ولی اینم قبول دارم که همه ماشینا رو در ایران خیلی گرون به مردم میدن.
  • samira

    آذر ۱۳, ۱۳۹۰ ساعت ۳:۱۲ ق.ظ
    chizi k az in matlab o kheili matalebe dige site k albate sal b sal b rooz nemishan mishe fahmid ine k in aqaye barkhordari aval o akhar mikhad bege L90 kheili mashine toopie! Ya shayad ham mikhad bege L90 dare!! Ya ba zaboone bi zabooni dare mige berid L90 bekharid!!!
  • samira

    آذر ۱۶, ۱۳۹۰ ساعت ۴:۴۱ ب.ظ
    tanha chizi k az in matlab o matalebe dige site k albate sal b sal b rooz nemishan mishe fahmid ine k in aqaye barkhordari aval o akhar mikhad bege L90 kheili mashine toopie! ya mikhad bege berid L90 bekharid!! ya shayad ham mikhad bege khodesh L90 dare!!!
  • samira

    آذر ۱۶, ۱۳۹۰ ساعت ۴:۵۸ ب.ظ
    akh! fek kardam ghabli sabt nashode! delam barat tang shode bi vafa :( ye hali az ma beporsi gonah nadare!
    natars nemikhoramet ;)))
  • امیرحسین برخورداری

    آذر ۲۸, ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۵ ب.ظ
    این هم میتونه یکی از برداشت های مخاطبین باشه ... البته باید این موضوع رو قبول کنید که برداشت همه اینگونه نیست . ما هم قصد اثبات موضوعی را نداریم مگر خود شما به واقعیت آن برسید ... بله بنده تندر 90 دارم اما هیچ گاه چشم بسته و با قصد و غرض مطلبی برای عنوان این خودرو یا تحمیل آن به ذهن شما ننوشته ام و نخواهم نوشت .
  • شهاب سرلک

    خرداد ۲۲, ۱۳۹۱ ساعت ۲:۳۱ ب.ظ
    من فیات دارم عالیه ماشین با کلاس کم مصرف اتفاقا چندین تعمیرگاه داره لوازمشم گیر میاد میفروشم 5/13 مییلیون 09122566291 برای سفر به خارج
  • سروش

    مرداد ۲۹, ۱۳۹۱ ساعت ۸:۳۸ ب.ظ
    واقعاً متاسفم واسه فردی که این متن رو راجب فیات سینا نوشته
    من خودم از محصولات ایران خودرو هم 206 داشتم هم پرشیا و هم فیات به نظر بنده بدترین خودرو خودروهای تولید داخل هست و اصلا قابل مقایسه با فیات سینا نیست

    تنها مشکل فیات سی نا 1- کمبود قطعات همین

    این ماشین یه ماشین خارجی قطعاتش وارداتیه چطور میتونن اونو با محصولات ایران خودرویی که هر قطعشو میدن از چین یا تولید کننده داخلی که معلوم نیست چقدر دزدی توی کیفیت قطعات میکنن مقایسه کرد

    شرکتی که فیات سی نا رو پخش میکرد تاپکو بود که متاسفانه کلاهبرداری کرد علت اصلیشم نتوستن برای وارد کردن قطعات بود چون سایپا یا ایران خودرو جلوی وارد شدن قطعات فیات رو از گمرک میگرفتن تا بتونن محصولات تاپکو رو کلا بخرن و خودشون پخش کنن

    به نظر من این متن که ادمین نوشته فقط در جهت تخریب فیات سی ناست نه مقایسه
  • ریتوکا

    شهریور ۲۳, ۱۳۹۱ ساعت ۵:۱۶ ب.ظ
    رپلوتکا شبتوتکا
  • هستی

    آبان ۴, ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۱ ب.ظ
    فیات سی ینا ماشین قوی و فوق العاده خوبیه با توجه به اینکه ماشین های داخلی از جمله سمند پرشیا و 405 رو داشتم و بعد این ماشی رو خریدم باید بگم که کاملا راضی هستم و بعد حدود دو سال و نیم حاضر نیستم باز هم ماشینایی رو که داشتم امتحان کنم.بدنه و ترمز فوق العاده قوی ای داره و قطعاتشم میشه به راحتی پیدا کرد.
  • حمید رضا

    آبان ۱۴, ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۲ ق.ظ
    سلام . من هم سال 88 فیات خریداری کردم ، خدا رو شکر تا حالا مه 75 هزار نا باهاش راه رفتم هیچ مشکلی نداشت ، ترمز ها و فرمون و ایمنی عالی، ادموند هم که سرویس مرکزی هست و قطعاتش را تامین می کند، همهن مشکلات ایجاد شده بخاطر خرابکاریهای سایپای آشغال فروش و ایران خودروی دزد هست ....فی من الله توفیق
  • فرزاد

    آبان ۳۰, ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۵ ق.ظ
    من کمتر از دو ساله فیات دارم. صفر خریدم. همراه با اون یه پژو پارس صفر هم همسرم خرید. مرتبا هم هر دو را سوار می شوم . ولی واقعا فیات یه چیز دیگه است . فیات سوارها میدونند من چی می گم. امیدوارم هرکی هر چی سوار می شه ، چرخش براش به خوشی بچرخه .اما ماشین اروپایی که تمام قطعاتش اصل باشه و کیفیت داشته باشه، اصلا با ماشین های به اصطلاح تولید داخل که قطعاتش از چین و هند و... می آید، قابل مقایسه نیست. در کل من تا حالا حتی یک نفر را نه دیدم و نه از کسی شنیدم که سی ینا داشته باشه و ازش ناراضی باشه. موفق باشید
  • ma

    دی ۶, ۱۳۹۱ ساعت ۸:۵۳ ب.ظ
    قیمتش الان چنده؟ صفر داره ؟
  • محمد

    دی ۱۷, ۱۳۹۱ ساعت ۳:۳۰ ب.ظ
    فقط کسانی مثل من که سالها اتومبیل های ساخت دو کارخانه معظم اتومبیل سازی داخلی را سوار شده باشند و پس از آن حداقل دوسال از فیات سی ینا سواری گرفته باشند، حق قضاوت و مقایسه دارند...
    ایمنی و راحتیش که قابل رقابت نیست و ظاهرش هم که فوق العاده است...
    دیگر چه چیزی برای مقایسه می ماند؟
    یک قطعه خارجی ولی گران !!!!!!! این اتومبیل را با قطعات ارزان!!!!!!!!! و با کیفیت!!!!!!!!!!!! ولی زود به زود تعویضی داخلی مقایسه کنید، بهترین گزینه را انتخاب خواهید کرد.....
  • محمد

    دی ۱۷, ۱۳۹۱ ساعت ۳:۵۴ ب.ظ
    چگونه و از کجا میتوان یک سیستم صوتی بسیار خوب و جدید را روی پانل جلوی این اتومبیل نصب کرد؟
  • محمد

    دی ۱۸, ۱۳۹۱ ساعت ۱:۰۵ ق.ظ
    متاسفم که توی مملکتی که داریم زتدگی میکنیم اطمینان به هیچی نمیشه کرد
    امروز لوازم این ماشین هست فردا نیست یا شاید تو جاده باهاش که میرونیم خودمون پیاده شیم یا از ماشین به زور زخمی بکشنمون بیرون اونم واسه نقص فنی
    دوستانی که گفتن سی ینا دارن خوبه لذت فیات رو نبردن
    سی ینا فیات نیست ، فیات ترکی رو اسمش رو فیات نگذارید من 37 ساله فیات بازم همه مدلش رو داشتم الان یک سی ینا دارم و یک 132 مدل 76 میلادی که فقط 4000 کیلومتر رفته سی ینا هم که اولین سری بود گرفتم 1000 تا رفته !
    من میدونم این ماشین فیات نیست !
  • محمد

    بهمن ۱۷, ۱۳۹۱ ساعت ۱:۵۸ ب.ظ
    همه اینا که میگین به یکروز تو بیابون موندن بخاطر نبودن قطعه نمیارزه
  • بهرام

    اسفند ۱, ۱۳۹۱ ساعت ۸:۵۳ ب.ظ
    من یک سال فیات داشتم بهترین ماشینه فقط لوازمش کمه و نمایندگیش تو جاده کرج دزده....
  • بهرام

    اسفند ۵, ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۳ ق.ظ
    دوستان عزیز از اینکه نظرات خودتون رو گفتید خیلی ممنون هستم و خوشحال هستم که واقعیت رو از دیدگاه خود بیان کردید. از اینها گذشته، الان قیمت ای سی نا چند هستش؟
  • سید علی

    شهریور ۲۱, ۱۳۹۲ ساعت ۴:۰۰ ب.ظ
    آیا لوازم یدکی آن را براحتی میتوان پیدا کرد(بجز تهران در سایر استانها مثلا اصفهان)؟
    لطفا راهنمایی کنید
  • خشایار

    آبان ۴, ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۷ ب.ظ
    من 4 سال سمند ال ایکس داشتم و قبل از اونم پرشیا و 405و206 داشتم یک بار به طور اتفاقی پشت سی ینا نشستم ماشینمو فروختم سی ینا خریدم ال90 هم زیاد نشستم واقعاً ال90 صفراش آشغال شده خواهشن اونایی که پراید سوار بودن حالا ال90 خریدن حرف مفت نزنن که عالیه عالیه آره نسبت به پراید عالیه و اونایی هم که ادعاشون میشه تا ننشستن پشت سی ینا اظهار نظر نکنن
  • صمد

    آذر ۲, ۱۳۹۲ ساعت ۶:۵۶ ب.ظ
    باسلام.جانبازهستم با70درصد معلولیت جسمی ازتولیدی هاداخل ازسایپاپرایدوازایران خردروسمندال ایکس.405.پارس و206داشتم ولی 3سال یک فیات131هاچبکشوداشتم همیشه یادش میکنم.خدامیدونه چقدربهم حال میداد.حالایک405 مدل90دارم.امروزیک سواری در شهرسمیرم اصفهان دیدم پشتش نوشته بودfiat_sienaخیلی طالب شدم نظرهمه ی عزیزان را هم خوندم ولی بااین همه بازهم طالب سی یناهستم هرعزیزی میتونه کمکم کنه باشماره ذیل تماس بگیره حق الزحمه ش هم روی چشم.09139216585
  • سامی

    بهمن ۱۶, ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۷ ب.ظ
    من سینا دارم خیلی ماشین بی آزاریه آدمو زابراه نمی کنه از همسایه و فامیل اونایی که ال نود و سمند دارند کلی تو خرج می افتند باتری فابریکش چهارسال کار کرد بی صداست من 206 هم سوار شدم شتابش بیشتره ولی اصلا راحتی سرنشین و راننده ش به اندازه سینا نیست ترمزش با هیچ ماشین ایرانی قابل مقایسه نیست خدا شاهده چند بار منو از تصادف نجات داد درجا وامیسته نگران قطعه نباشید ایرانیا فکر میکنند همه ماشینا مثل ماشینای داخله که زرت و زرت نیاز به قطعه داره من تو این چهار سال هیچ قطعه ای عوض نکردم جز چراغ عقب که خودم زدم به دیوار والله قیمتش از چراغ 206 ارزونتر درومد نمایندگیهاش هرچی بخواهید دیرو زود در اختیارتون قرار میدند مخصوصا نمایندگی شرق آقای ادموند ایمنی بالا راحتی مصرف سوخت کم استحکام بالا دیگه چی میخواهید لطفا یه ال نود رو کنار یه سینا بذارید همینطور فقط نگاش کنید ببینید خالق کدومشون مدبرتر بوده ؟؟؟؟؟
  • سامی

    بهمن ۱۶, ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۲ ب.ظ
    خیلی بده برای تبلیغ خودرو ملی تو سر یه خودروی دیگه بزنیم بهتره سعی کنیم معایب خودروهای خودمون رو برطرف کنیم حتی یه مکانیک بی سواد هم میگه موتور ایتالیایی یه چیز دیگه ست واقعا خجالت باره که بدنه و دیزاین سینا رو با خودرو بی قواره ای مثل ال نود مقایسه میکنید روغن هیدرولیک ال نود بعد از دو سال لجن می بنده ولی سینا آخ هم نمیگه تورو خدا انقدر مقایسه های بی منطق نکنید
ضروری
ضروری - نمایش داده نمیشود


ضروری

اشتراک از طریق پست الکترونیک
با ثبت آدرس پست الکترونیک خود در لیست مشترکین میتوانید آخرین به روزرسانی های پایگاه را از طریق صندوق الکترونیکی خود دریافت کنید.
اشتراک از طریق خوراک
خروجی rss پایگاه را میتوانید از طریق مرورگر خود و یا دیگر ابزارهای کار با خوراک (فید) دریافت کرده و از آخرین به روزرسانی مطالب مطلع شوید.
اجرا و پشتیبانی:
کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی این پایگاه برای کادر نویسندگان و اعضای تیم طراحی و توسعه محفوظ میباشد. در صورت نقل مطلب از این پایگاه، لازم است پیوند به صفحه‌ی منبع ارجاع شود.