» “دنا” سومین خودرو با برند ملی ایران خودرو(+cariran)

۲۳ فروردین ۱۳۹۰ / محصولات ایران خودرو، مطالب ویژه، اخبار / ۳۵,۳۷۴ بیننده /

مهندس میر جواد سلیمانی قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو در کیفیت و توسعه محصول گفت: این محصول توسط مهندسان ایرانی و بدون مشارکت خارجی ها و با استفاده از ظرفیت ها و امکانات ایران خودرو طراحی شده است.

وی افزود: خودرو دنا برپایه پلتفرم داخلی و مطابق با استاندارد های ملی و بین المللی و باهدف ارتقای توسعه برند ملی عرضه می شود.

مهندس سلیمانی، مهمترین حجم تغییرات ایجاد شده در خودرو دنا را نمای ظاهری، نمای جانبی، نمای داخلی وتغییرات پلتفرمی عنوان کرد و اظهارداشت: این محصول با بیشترین خودکفایی ساخت داخل تولید و روانه بازار خواهد شد.

وی تاکید کرد: خودرو دنا دارای مزیت رقابتی برای صنعت و اقتصاد ایران دارد و استانداردهای ایمنی آن در خصوص تصادف با عابر و تصادف از جلو و کنار، ارتقا یافته است.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو تصریح کرد: مدل های این محصول شامل ال ایکس با موتورهای ای اف 7 بنزینی و پایه گاز سوز و ای ال ایکس با موتور ای اف 7 توربوشارژ است.

سلیمانی همچنین در خصوص تفاوت های مدل ال ایکس و ای ال ایکس این محصول اظهار داشت: علاوه بر موتور، درسیستم های همچون رینگ، فرمان برقی، آیینه برقی تاشو، چراغ های مه شکن، رنگ تریم داخلی، کیسه هوای جانبی صندلی و... تفاوت هایی وجود دارد.

وی یکی از ویژگی های این محصول را عدم وابستگی به خودرو سازان خارجی دانست و افزود: با توجه به سطح تجهیزات نسبت به خودرو های وارداتی قیمت مناسب و برخورداری از شبکه خدمات گسترده پس از فروش از دیگر مزیت های مهم خودروی دنا محسوب می شود.

وی یاد آورشد: ایران خودرو درسال 91، 35 هزار دستگاه در سال 92 ، 80 هزار دستگاه و از سال 94تا 96 هر سال 100 هزار دستگاه از این محصول را تولید می کند.

سلیمانی خاطر نشان ساخت: سالانه قراراست 15 هزار دستگاه خودرو دنا به بازاهای بین المللی صادر شود و مهمترین بازار های صادراتی این خودرو،کشورهای مشترک المنافع، روسیه، ترکیه و شرق اروپا، منطقه خلیج فارس، آفریقا، شرق آسیا و... خواهد بود.

وی تاکید کرد: انتخاب اسم دنا الهام گرفته از پیشنهاد دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان درنام گذاری خودرو ها است که فرمودند به گونه ای عمل کنید که درکنار خودرو های دنیا مشتری های خودرو، نام ایران و خودروی ایران را انتخاب کنند.

گفتنی است - دنا؛ نام قله ای است با بلندای ۴۴۴۸ متر، در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر یاسوج؛ شهرستانی که این قله در آن قرار دارد نیز شهرستان دنا نام دارد؛ نام "دنا" با مفهوم استواری و استحکام و سرافرازی آمیخته است که همگی مثبت می باشند.

cariran@ منتظر مطالب و اطلاعات بیش تری از دنا در cariran.ir باشید .

دنا چه شکلی است ؟

این موضوع را در حد یک حدس ساده از ما بپذیرید اما به نظر می رسد دنا ، فیس لیفت دیگری از گروه سمند و بر پایه سمند معمولی باشد که در طراحی خارجی بر خلاف سمند که از خطوط افقی و عمودی بهره می برد ، سنت شکنی کرده باشد و در آن خطوط شکسته و کج نیز یافت شوند . طراحی کلی خودرو مطمئنا اسپرت و خشن انجام شده تا جایگزین سمند اسپرتی شود که مدت ها منتظر رونمایی اش بودیم . اگر افزایش طول ، عرض و یا حتی ارتفاعی در بدنه خودرو ایجاد شده باشد احتمالا نا چیز است . طراحی داخلی نیز به احتمال زیاد مشابه سورن ELX صورت گرفته (تصاویر زیر ) زیرا این طراحی جدیدترین متد طراحی ایران خودرو است که تا مدت ها روی خودرو های مختلف مورد استفاده قرار خواهد داد .

مشخصات فنی دنا

این محصول تماما ایرانی قرار است در دو تیپ LX و ELX از پیشرانه های EF7 ملی دوگانه سوز و EF7 مجهز به توربو چاجر استفاده کند . پیشرانه EF7 دوگانه سوز که به عنوان اول پیشرانه ملی هم اکنون روی خانواده سمند موجود است . پیشرانه EF7 معمولی در حالت بنزین توانایی تولید 113 اسب بخار و در حالت گاز 103 اسب بخار قدرت را داراست . حداکثر قدرت EF7 مجهز به توربو چارجر نیز به عدد 156 اسب بخار می رسد و مصرف این پیشرانه قدرتمند ایرانی 7.2 لیتر در سیکل ترکیبی است .

پس از رونمایی : معرفی کامل دنا از همین سایت (بخوانید)

بد نیست بخوانید:
  • بهزاد

    فروردین ۲۳, ۱۳۹۰ ساعت ۱:۲۷ ب.ظ
    آره دیگه کاملا مشخصه همون اتاق خانواده سمنده و طراحی داخلیش هم همونطور که گفتید سورن ای ال ایکسه (کپی از طرح داخلی پژو 407)
  • کیوان

    فروردین ۲۳, ۱۳۹۰ ساعت ۱:۴۲ ب.ظ
    مدتهاست منتظر ظهور ای ال ایکس بودم ومیخواستم که حتما" این ماشین رو بخرم. من یک ایرانی هستم و افتخار میکنم که ایران ما هم مثل کشورهای همسایه ای که اصلا" در حد و اندازه ایران نیستند، سری توی سرها داشته باشه و بگیم که ما هم هستیم.. خوشحالم ازاین موضوع و منتظر خبرهای خوشایند بعدی از ایران هستیم. و فکر میکنم دنا ماشین برازنده و زیبائی باشه و فقط خواهشا" قیمتش منصفانه باشه!!!!
  • امیر سالار

    فروردین ۲۳, ۱۳۹۰ ساعت ۲:۰۰ ب.ظ
    خودرو خودروی زیبایی است و بی شباهت به خودروی پردیس نیست
  • محمد

    فروردین ۲۳, ۱۳۹۰ ساعت ۲:۰۵ ب.ظ
    دوباره همون قصه قدیمی همون سمند را با کمی تغییرات و تغییر اسم میفروشن بهمون
  • babakm

    فروردین ۲۳, ۱۳۹۰ ساعت ۷:۰۳ ب.ظ
    دو ساله زور میزنن هنوز elx در نیومده ( مزیتش اینه که من یه سمند معمولی داشتم و تصمیم گرفتم که با پس انداز پول ، elx بخرم . اونقدر پول پس انداز شد که رفتم مگان اتومات خریدم!)
    این NX7 یا همون دنا هم احتمالا قرن بعدی هجری میاد بازار
  • فرزان

    فروردین ۲۳, ۱۳۹۰ ساعت ۷:۰۷ ب.ظ
    این جور که به نظر می رسه متاسفانه این خودرو هم مثل سورن،فیس لیفت خودروی سمنده که با نصب یک سری تجهیزاتی که توی تمام دنیا اجباری شده، قیمت خیلی بالایی داره.
  • dd

    فروردین ۲۳, ۱۳۹۰ ساعت ۷:۵۲ ب.ظ
    شاید هم به رسم معمول که ماشین های مونتاژی فیس لیفت می شوند، این خودرو هم فیس لیفتی از گرلند ویتارا باشه!!!!!! به عکس نگاه کنید!!!!!
  • در به در نماینده گی هاتون

    فروردین ۲۳, ۱۳۹۰ ساعت ۹:۵۲ ب.ظ
    آره دیگه در کیفیت رقابت با خودروی خارجی که ؟؟؟ اما مردم که مجبورن و حق انتخاب ندارن چون اکثرشون پول ندارن با ظاهرسازی حداقل قیمت خودروی خارجی از مردم بگیرید. هرچند قیمت واقعی خودروی خارجی وارداتی هم که ... ؟؟؟
  • محمد

    فروردین ۲۳, ۱۳۹۰ ساعت ۹:۵۲ ب.ظ
    این هم یه شاهکار دیگه از محصولات ایران خودرو

    از اینکه ایرانی هستم ناراحت نیستم اما از این که مجبورم از این ماشینهای شتر گاو پلنگ سوار بشم متاسفم

    سمند سورن من افتضاح فاهش ایران خودرو هست که واقعا برای تولید این خودروی بی اصل ونصب و بی کیفیت باید به مدیران ایران خودرو تبریک گفت

    بزرگترین مجموعه خودرو سازی خاورمیانه همچین خروجی داره

    تسلیت
  • امیر

    فروردین ۲۳, ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۵ ب.ظ
    دوستان چرا این قدر کم لطفی می کنید؟؟؟؟؟
    فکر کردید بقیه خودرو سازهای مطرح(به عبارتی خیلی مطرح تر از ایران خودرو)
    چه کار میکنند؟
    شما اگر کمی اخبار خودرو سازهای بزرگ و محصولاتشون رو بررسی کنید متوجه میشید که اون های هم همین کار رو میکنند.
    چیز خیلی عجیبی نیست که یک خودرو ساز از فیس لیفت یک محصولش چندین نمونه بزنه.
    مرغ همسایه غازه؟؟؟
    یکم خود باور باشیم خیلی موفق تر میتونیم عمل کنیم.
  • کاوه

    فروردین ۲۳, ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۷ ب.ظ
    فکر می کنم بهترین الگو برای خودروسازی می تونه تویوتا باشه .بایه تکنولوژی حداقل 10 مدل در سال تولید میکنه و اونقدر پلتفرماشو خیره کننده میسازه که مشتری با اینکه می دونه کورولا و سیلیکا و اوریون و کمری ولکسس و...که تو یه حجم امکانات هستند اما اختلاف قیمتهای نجومی شونو با جونو دل می پردازه.اما به خدا چشمو ابروی ماشینو کجو کوله کردن معنیش مدل جدید نیست اونم با کلی افزایش قیمت.والا به شعور آدم برمی خوره.مهمترین بخش صنعت که باید اصل 44 در موردش اعمال بشه صنعت خودروسازیه که از نون شب برای پیشرفت ایران واجبتره. والسلام.
  • saeed_alipour

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۰ ق.ظ
    مهندسان ایرانی در حال طراحی دنا :
    "" cariran : عکس شما به دلیل ارائه پیش از رونمایی خودرو دنا از بخش نظرات حذف شد .""
    از روی سمند طراحی شده و لی کلا با اون فرق داره
    هیچ شباهتی به هیچ کدوم از سمند های فعلی نداره
    طراحی خوبی داره
  • محمد.م

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۷ ق.ظ
    ولی خداییش اگر قیمت مناسبی داشته باشه...خودروی بدی نیست
  • محمدرضا

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۳ ق.ظ
    والله ندانم چطور میتونه باشه ولی فک نکنم ماشین راحتی باشه به نظر خیلی خشک میاد .یه جورایی طراحی داخلیش عین ماشین های چینی میمونه!
    من یه ذره به موتورش امیدوارم همون توربو چارز دار ولی باز احساس میکنم اونم چیز خوبی از آب در نیاد. در کل... بیخیال انشالله خوب میشه!!!
  • صادق

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۱:۲۰ ق.ظ
    بازم اسم خودروی جدید اومد
    همه میدونن دیگه از لحاظ فنی همگی یجور ولی ظاهر تغییر کرده
    تازه اونم real face lift
    موتورشم معلومه یا ال3 یا ایکس یو سون
    واقعا شرم اوره
  • آقایار

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۵:۵۲ ق.ظ
    نه موتور ساخت ماست نه گیربکس و نه اکسلها اما تا دلتون بخواد فیس لیفت. فهمیدن که ایرانی عقلش به چشمشه. 3 سال دیگه انشاءالله به بازار میاد.
  • جواد

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۷:۵۲ ق.ظ
    تو را به خدا این یکی دیگه از همون اول روی کیفیتش کارکنین اگر قراراست که کنسول و داشبرد نشون بدین وماشین تو جاده اسیرت کنه بهتره هیچوقت آبروریزی نکنین


    کیفیت - کیفیت - کیفیت و ..... و کیفیت
  • امیرحسین برخورداری

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۹:۳۷ ق.ظ
    مطالعات شما هم اشتباهن دوست عزیز ، ایران خودرو سالی یک محصول فیس لیفت فقط رونمایی می کنه ! مرغ همسایه مدت هاست از غاز هم گذشته و به عقاب داره تبدیل میشه از جمله مالزی و هند
  • ZORG!!!!!

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۹:۳۹ ق.ظ
    ما که حالا حالا ها باید منتظر بمونیم ولی با این بازار تشنه ی ایران اگر ایران خودرو یه قیمت درست و حسابی روش بزاره میتونه از فروش فوق العاده ای برخوردار باشه !!!!!!!!!!
    بی شک یکی از دلایل موفقیتش همون توربو شارژریه که به صورت آزمایشی روی چند تا سورن کار شد و برای ما که خوره ی ماشینیم یه مزیت بسیار بزرگه هست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • شهریار

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۰ ق.ظ
    مطمئنم که این خودرو همون رانا می باشد که 2 سال پیش رونمایی شد و با مینیاتور و ال90 مقایسه می شد.
    اگه خواستین می تونین نام "رانا" رو در گوگل جستجو کنید تا ظاهر و عکس داخل و خارج اونو ببینید.
    شک نکنید درست حدس زدم
  • آرش ع

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۱ ق.ظ
    سلام.باز هم همون قصه قدیمی.این دنا همون سمند سورن elx هست.زحمت عوض کردن اسمش با ایران خودرو بوده.عزیز من حالا که مدل جدید نه ولی فیس لیفتش اومده حداقل قیمت بقیه مدلهای سمند رو بیارید پایین.کافیه که یه نگاه به بلوک سیلندر سمند معمولی یا lx بندازید.واقعا تاسف آوره.من مصرف کننده تاوان انحصاری بودن صنعت خودرو رو پس میدم.
  • امیرحسین برخورداری

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۳ ق.ظ
    دوست عزیز این خودرو یک کلاس از رانا بزرگتر است و از نظر ظاهری به دلیل اینکه ادامه دهنده راه برند ایران خودرو در رانا هست مطمئنا شباهت هایی به این خودرو داره . وقتی خودرویی رونمایی شده و قرار است به زودی تولید شود ایران خودرو بار دیگر دست به رونمایی و معرفی نمی زند . رانا رونمایی شده ، نامش ثبت شده و خط تولیدش نیز در حال راه اندازی است .
  • latif

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۱ ب.ظ
    دیروز توی اخبار ایران خودرو خوندم (ایکو پرس) وبعد از شبکه 1 سیمای ایران وسطای سریال تبلیغات مزاحم میاد دیدم .
    نمای جلویی به شبیه یه سمن طراحی کرده بودند شبیه ولی یکمی هم به رانا شبیه هم است .
    تا رونمایی کلی نشه نمیشه گفت شبیه چیه.
  • صادق

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۵ ب.ظ
    الان وقتش نیست که درباره ی دنا حرف بزنیم و قضاوت کنیم. بزار شنبه رونمایی بشه بعدش میبینیم که خوب از اب در اومده یا نه.با اینکه فیس لیفت های ایران خودرو چنگی به دل نمیزنه مثل سمند سورن اما من امید دارم که دنا مثل بقیه نیست.فقط امیدوارم که تولیدش مثل رانا به تعویق نیفته و زود به بازار بیاد
  • بهداد

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۱:۰۸ ب.ظ
    باید دید بعد از اینهمه سرو صدا قراره چی رو نمایی بشه
    سایت خبر رسانی ایران خودرو هم یک عکس جدیدی گذاشته که دیدنتش جالبه

    http://www.ikcopress.com/UploadedFiles/Permanent/Thumbnail/td46gs160q.JPG

    --------------------------------
    در مورد دوست عزیزی که به مرغ داخلی دلبستگی دارند باید عرض کنم که بنده اکثر اخبار مربوط به خودروی داخلی و در طرف دیگه اخبار مربوط به خودرو سازان آسیا رو بررسی میکنم
    سرعت پیشرفت اونها باور نکردنیه..مخصوصا وقتی بدونید که شرکت خودرو سازی چری -Chery- که نسبت به کشور ما شرکتی تاره تاسیس به حساب میاد، برای بازار آمریکا یه کوپه طراحی کرده که واقعا برای یه کارخونه چینی و آسیایی اتفاق بی نظیریه، این هم عکسش

    http://www.chinacartimes.com/wp-content/2007/10/chery-m14.jpg

    خودتون قضاوت کنید!
  • بهداد

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۱:۵۱ ب.ظ
    خبر فوری!!! خبر فوری!!!

    عکس های لو رفته از بدنه خودرو ی دنا که طراحی بدنه رو با بعضی خودرو های خارجی مقایسه کرده، حتما ببینید:

    --------------------------------------------------------------------------
    ***
    --------------------------------------------------------------------------

    به نقل از سایت تیونینک تاک

    ویرایش شد: با عرض معذرت از دوست عزیزی که این کامنت رو ارسال کردن به موجب خساراتی که در گذشته بواسطه انتشار اطلاعات محصولات این شرکت پیش از رونمایی به این رسانه وارد شده لذا مجبوریم تا آن زمان کلیه کامنتها و اطلاعات سایت رو از این نظر فیلتر کنیم. متشکر
  • پیمان

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۲:۱۵ ب.ظ
    آخه ایران خودرو کی یه خودرو درست و حسابی داده که این دومیش باشه!!!
    اصلا به بازار جهانی کاری نداره ایران خودرو.سمندو بر میداره یه دستی به سرو روش میکشه.میگه بیا اینم ماشین جدید. حال کن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • parsa0631

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۲:۳۳ ب.ظ
    قیمت چنده / فکر کنم سر تیپ بندی بره بالای 25 میل
  • قاسم

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۲:۵۹ ب.ظ
    خودرویی زیباست و با امکانات خوب باعث افتخار که ایران جلوتر از کشورهای خاورمیانه گام برمیداره این دنا که امده تا آخر سال با رونمایی رانا دیگه کامل میشه چون رانا با 3نوع موتور تولید میشه و بیشترین قیمتش 11 میلیون تومان هست البته رانا توی نمایشگاه اصفهان بود ولی کسی متوجه نشد که رانا اومدنش به خط تولید 100% هست
  • رسول

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۳:۲۰ ب.ظ
    خدا رو شکر که شرکت پژو این موتور 405 رو نذر ایرانیها کرده تا 1000 تا مدل بی کیفیت با موتور همون 405 تولید کنن و بعد بهش افتخار هم بکنن

    فکر کنم تا سال 1490 هم شاهد صدمین مدل جدید ایران خودرو با موتور 405 باشیم
  • یاسر

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۳:۵۷ ب.ظ
    نه ماشاله خورو ساز اول جهانیم عجله ای هم برای ارائه اون به بازار ناریم تا 405 پارس هست عجله ای نیست
  • کیان

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۵:۱۴ ب.ظ
    دیگه حناتون رنگ نداره.
    مرده شور خودتونو با دناتون ببرند.
    یا آتیش میگیره یا ایربگش منفجر میشه.
  • محمود

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۵:۱۶ ب.ظ
    اتفاقا همین یه بار یه طراحی جالب ارائه دادن من همه مشخصاتشو دارم همین طور عکساشو واقعا عااااااااااالیه
  • بهداد

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۷:۱۷ ب.ظ
    نمیتونم بگم که از فیلتر شدن بخشی از صحبت هام ناراحت نیستم چون اصلا انتظار همچین برخورد شدیدی رو نداشتم زیرا این عکس ها الان تو کل اینترنت و وبسایتها پخش شده و هیچوقت نمیشه اطلاع رسانی یک مطلب رو با سانسور از بین برد
    از طرفی چون یکی از مخاطبین همیشگی شما هستم و در جریان بازی بچه گانه ی ایران خودرو در ایجاد مشکلات برای این وبسایت قرار داشتم و کمی حق میدم که جلوی این مسائل رو بگیرید.
    امیدوارم رسالت کار ایران همیشه ماندگار باشه و هیچوقت بدست فراموشی سپرده نشه.

    بهداد
  • لطیف

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۷:۵۷ ب.ظ
    محصولات ایران خودرو بهتر از محصولات دیگر هستش.
    مردم پول ندارن برن اتومبیل بهترین کیفیت بخرند/ مردم پول دارند ولی لوازم و غیره پیدانمیشه مجبوره ایرانی سواربشه /حقیقت تلخه بقیه اشو نمیگم
    ما خانوادگی یجور تربیت شدیم پول و مال و اموال و ثروتمان به رخ دیگرام نمیکشم
    بخاطر همین نوشتم.
    این همه 405 میترکه ولی همسایمان خریده د.وگانه سوزشو خودشم میدونه خطر داره...
    به سلیقه دیگران احترام بگزاریم. مگر اینکه نظر شمارو نخواسته باشه.
  • توحید

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۸:۲۰ ب.ظ
    عزیز دلم فکر میکنی که بنز و bmw و آئودی یا هرخودرو ساز معروف دیگه چیکار میکنه؟!
    اونا هم هر نسل جدید ماشینیرو روانه بازار میکنن در واقع فیس لیفتی از مدل قبلیه.
    منم مثل شمااز خودروهایی که به ماقالب میکنن راضی نیستم اما باید از یه جایی شروع کرد.
  • امیرحسین برخورداری

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۸:۴۱ ب.ظ
    دوست عزیز این حرفتون اشتباهه ... اولا قیاستون کاملا اشتباهه چون سطح و کیفیت محصولات و کلا راه ها تفاوت داره دوما این فیس لیفت برای مردم نیست ، برای عرضه خودرویی اقتصادی در خطوط تولید ایران خودرو است که حداکثر مشترکات با تولیدات فعلی این کمپانی رو داشته باشن و این روش ما رو یه قدم هم جلو نمی بره و حرکت رو به پیشرفت رو کند میکنه .
  • امیرحسین برخورداری

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۸:۴۶ ب.ظ
    دوست عزیز مسئولان ایران خودرو دو روز گذشته تذکری شدید به ما دادند که در حوزه این خودرو وارد نشویم و به دلیل همین تذکرات هم مجبور شدیم یکی از مطالب در مورد این خودرو را پاک کنیم . خوشبختانه در جریان مساله گذشته این سایت و ایران خودرو هستید . با عرض پوزش فراوان از شما دوست عزیز لیسنک قابل استفاده و خوبی بود اما به دلیل حساسیت ایران خودرو روی سایت ما علاقه ای ندارم به هزاران هزار وکیل و مسئول شکایات ایران خودرو بار دیگر طرف شویم زیرا در این زمینه تعهدی به دادگاه داده ایم که اگر بار دیگر در این زمین ه دچار مشکل شویم احتمال بسته شدن سایت وجود دارد .
  • امیرحسین برخورداری

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۸:۴۷ ب.ظ
    یکی دیگر از اصلی ترین دلایل پاک کردن این لینک با ارزش که توسط شما ارسال شده بود ، عدم درگیری شخص شما با این مساله بود .. زیرا این تصاویر از مرکز تحقیقات ایران خودرو گرفته شده اند که منطقه ای عکس ممنوع است و در جریان یافتن فرد پخش کننده عکس ممکن است شما نیز در گیر این ماجرا شوید . باز هم از شما پوزش می طلبیم و امیدواریم این مساله شما را از لیست همراهان ما حذف نکند و بتوانیم در آینده رضایت شما را جلب کنیم .
  • a

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۸:۵۰ ب.ظ
    رانا که خدا وکیلی همون 206 اس دیه. دنا هم همون سمنده.
  • امید

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۹:۱۴ ب.ظ
    طراحی از نمای جلوش شبیه فورد موستانگه. اگه یه موتور 450 اسب بخاری داشت که میشد آسفالت رو باهاش گاز زد با کوروت خودم عوضش میکردم چون هرچی باشه ایرانیه و منم ایرانیم. این برای من یه افتخاره.
  • بهداد

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۹:۲۰ ب.ظ
    از اینکه توجه ویژه ای دارید صمیمانه متشکرم
    متاسفانه اخباری که در همه جای دنیا باعث میشه تا شرکت تولید کننده بتونه قبل از عرضه محصول بازنگری هایی رو روی محصول داشته باشه اینجا تو کشور ما تبدیل به یه کار ممنوعه میشه.
    البته من هم با شما هم عقیده هستم که عکاس این مجموعه کمی قانون شکنی کرده و این تصاویر رو تهیه کرده اما هدف من از گذاشتن این عکس ها فقط برای جنبه خبری و اطلاع رسانی بوده.
    کسی هم که عکس ها رو انتشار داده یک نام مستعاری داره که در همون منبعی که ذکر کردم عکس ها رو امضا کرده.
    در نهایت متشکرم و این رو بدونید که کار ایران همیشه اولین سایتی هست و خواهد بود که من اخبارش رو دنبال میکنم
    به امید پیروزی و شاد کامی شما

    بهداد
  • مسلم حمزه نژادی

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۹:۵۴ ب.ظ
    بهداد - منم به نوبه خودم از شما یکبار دیگه عذرخواهی میکنم. امیرحسین در این مورد خیلی اذیت شده بود و لینکهای شما هم توسط من پاک شد چون مطمئنم شما هم مثل ما دوست ندارید کارایران بسته بشه یا مشکلی برای ما پیش بیاد. فعلا ما در معرض توجه قرار داریم و اگرچه ممکنه خیلی سایتهای دیگه اینکار رو انجام بدن و از نظر حفه ای هم مشکلی نداشته باشه ما مجبوریم بنا به شرایط خودمون و برای حفظ منافع کلی اینطوری رفتار کنیم. از همراهی شما ممنونیم، امیدوارم با تغییراتی که در آینده در سایت انجام میگیره بتونیم شما رو راضی نگه داریم.
  • imt

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۱ ب.ظ
    فعلا که نیومده قیمتش هم مشخص نیست ولی خدا کنه قیمت مثل ماباقی ماشیناشون نباشه:قیمت تخیلی32000000تومان
  • HS

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۷ ب.ظ
    به نظر من چراغ های جلوش می خواسته یه جورایی دست و پا شکسته شبیه آئودی R8 باشه و ولی تورو خدا هر چی که هست دیگه فیس لیفت سمند نباشه که دیگه داره غیر قابل تحمل میشه این زور گویی های صنعت خودروی داخلی ما.
  • بهداد

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۷ ب.ظ
    باور کنید که من ناراضی نیستم، دست کم از سایت کار ایران هیچ دلخوری ندارم
    تمام درخواست بنده ی حقیر هم اینه که عرض کنم که کار ایران همیشه فعال بمونه
    یک اتومبیل ارزش این رو نداره که این سایت بسته بشه
    من مشتاق تر از همیشه همراه شما خواهم بود
  • Abednorton

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۹ ب.ظ
    خاک توسر ایران خودرو،
    هر کی بخواد از این شرکت که مزدور فرانسوی هاس حمایت کنه باید بگم یا خره یا پس فطرت!

    روزی برای انجام پروژه تراکینگ ردیاب خودرو های ایران خودرو رفتم قسمت تحقیقات ایران خودرو، دیدم یه سمند و یه رانا اونجاس، دلو جیگرشو ریخته بودن بیرون، نمای درهای عقب رو که دیدم متوجه شدم شبیه 206 خودمونه، به یکی از مسیولین گفتم موتورش واسه 206 ؟ گفت آره، منم تا تهش رو خوندم، بعد گفت که 2 سال این طرح شکست خورده.
    رانا یه فیس لیفت کامله، حتی نتونستن قسمت الکترونیک و مرکزیشو تغییر بدن! زیمنس و بوش اصلا بزرگترین خودرو ساز خاور میانه رو سگ محل نکرده بود!
    میگن ما 64 نوع ماشین میزنیم! پس شرکت تویوتا 6400000 مدل ماشین میزنه بدبخت ها، تا کی میخواین مثه فرانسوی ها خودرو تونو به مردم بندازین؟در مورد پژو (ماشین پژو 407 )هم که c5 سیتروئن رو گرفتچراغ های جلو و عقبش رو تغییر داد بنام 407 روانه بازار کرد ، 4 تا فیلم مثه تاکسی 3 و پلیس ... رو ساختن و به مردم ایران نشون دادن که تو فرنسه این مد شده، بعد فروختن به مردم ایران با قیمت چندین برابر، من اگه 18 میلیون بدم ماشین کیا موتورز و هیوندا آوانته رو به محصولات مزخرف ایران خودرو ترجیح میدم.
    جلو آمپر دنا کپی تندر نود و حتی حجمش موتورشم مثه اونه! فکر کنم این دفعه از رنو کپ زدن!
    خاک تو سرشون.


    من طراح الکترونیکم میتونین تو اینترنت تحقیق کنین
  • مرصاد

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۰ ب.ظ
    ایران دزد (خودرو) طبق معمول داره سر همه ما رو شیله میماله کجای این ماشین جدید این همون سمد(سمند) هستش که 10 کیلو آهن بیشتر تو بدنش استفاده کردن.اگه قیمتش بالای 25 تومن باشه من که حاضرم ماشین داغون و چپ شده خارجی سوار شم ولی ماشین شاید 10 تونی که 25 تومن میده اینارو سوار نشم به قول معروف خر بخر ......از ایران دزد نخر
  • محسن

    فروردین ۲۴, ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۸ ب.ظ
    دوستان ماشینی رو که هنوز ندیدیم .رو نمائی نشده. جه جوری دارید در موردش قضاوت میکنید؟
  • امیرحسین برخورداری

    فروردین ۲۵, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۵ ق.ظ
    خیلی خیلی ازتون ممنونیم .
  • ali

    فروردین ۲۵, ۱۳۹۰ ساعت ۱:۳۱ ق.ظ
    سلام

    یه پیر دانا میگفت

    خر بخرید از ایران خودرو نخرید.
  • بهداد

    فروردین ۲۵, ۱۳۹۰ ساعت ۱:۳۶ ق.ظ
    خب این یکی دیگه مال خود شرکته:

    با دستکاری نور عکسی که ایران خودرو منتشر کرده می‌توان کمی بیشتر از ظاهر ماشین را دید

    http://khodro.co.uk//files/cache/files_articles_dena_light[c34f0bca0459bbb88bae0da78d18e91e].jpg

    به نقل از سایت خودرو
  • مصطفی رسولیفر

    فروردین ۲۵, ۱۳۹۰ ساعت ۵:۵۸ ق.ظ
    به نظر من این خودرو یه کپی بین میتسوبیشی لنسنر نسل جدید و سمند خودمونه اگه باور نداری میتونید توی اینترنت عکس میتسوبیشی لنسنر رو سرچ کنید و ببینید که راست میگم ولی به نظر من یه کپی خوب هیچ اشکالی نداره و همه صنایع خودرو سازی تقریبا دست سوم دارن از بال دستیاشون کپی برداری میکنن به هر حال این رسم زمونه شده
  • مهرداد

    فروردین ۲۵, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۸ ب.ظ
    سلام.ببینید دوستان.ایران خودرو جزو شرکتهای بزرگ ماشین سازیوشرکتی که با فورد وشورولت و سیتروئن و کرایسلر و تالبوت کار میکرده.قبول کنین 30سال صنعت رو شرک سایپا کشت.فیس لیفت ماشین چیزه ساده ای نست که ماها بتونیم بگیم.ماشینی مثل سمند رو خیلی از خودرو سازها تایید کردن ولیما نمیتونیم این ماشینو تو کلاسی بجز خودش مقایسه کنیم.ما خودمون 1سورن ای ل ایکس داریم هم هیوندا سوناتا.این دوتا قابل قیاس نیستند اما خود ما به جرات میگیم سمند پر شتابتر.قدرت مانور بیشتر.کابین بهتر.سیستم برق و هیدرولیک بهتر.باید قبول کرد حتی اگر دنا فیس لیفت سمند باشه از لحاظ ظاهر از خیلی از برندهایی که تو ایران هست بهتره.مثل مزدا3 انواع کیا و حتی هیوندا اوانته و ورنا که میشه گفت ورنا یک افتزاح هیوندای.بهتر واقع بین باشیم.مرسی
  • soheil

    فروردین ۲۵, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۹ ب.ظ
    آفرین بر شما که با تلاش توانسته اید خودروی ملی دیگری تولید نمایید
  • masood

    فروردین ۲۵, ۱۳۹۰ ساعت ۱:۲۵ ب.ظ
    man az hameye doostan mazerat mikham vali in axa aslan marboot be khodroye dena nemishe balke in axa marboot be soren elx hastesh
  • shahram

    فروردین ۲۵, ۱۳۹۰ ساعت ۴:۱۱ ب.ظ
    ایران مفت خور(ایران خودروی سابق) که نه خودش نه محصولاتش ارزش نظر دادن نداره .من که اسم ماشین جدید ایرانی میاد تنم می لرزه هم از قیمتش هم از کیفیتش.تو رو خدا ایران خردرو رو با خارجی ها مقایسه نکنیدچون بطور مثال سوناتای 2008 رو با 2009 مقاسه کنید می فهمید تفاوت جه در ظاهر چه در باطن یعنی چه بعد اینا ده سال یه بار یه خودرو با اسم متفاوت  میدن بیرون با کیفیت مزخرفتر از قبل
  • محمد slide

    فروردین ۲۵, ۱۳۹۰ ساعت ۴:۳۵ ب.ظ
    جناب برخورداری به عنوان طرفدار سایت شما
    از بیرون حس قوی داره خدا کنه مثل تیبا که در نظر قبل گفتم مثل آب دوغ نباشه قدرت ظاهر وخارج داشته باشه
  • امیرحسین برخورداری

    فروردین ۲۵, ۱۳۹۰ ساعت ۵:۱۲ ب.ظ
    بله . زیر نویس عکس ها هم سورن ELX هستند و ما هم چیزی جز این نگفتیم . چون این طراحی داخلی حاصل طراحی و سرمایه گذاری ایران خودرو است حدس زدیم که در دنا نیز از این طراحی استفاده می شود .
  • ایرانی

    فروردین ۲۵, ۱۳۹۰ ساعت ۶:۱۵ ب.ظ
    چهار تا دکمه اضافه تر گذاشتن رو خودروهاشون به اسم دنا دادن بیرون
    حتما قیمتش هم دور و ور 27 یا 28 میلیونه دیگه
    موتور پژو را رو اتاق سمند، پارس، GLX، ژیان، پراید، خر، و .... می ذارن و اسمش رو فقط عوض می‌کنند.
  • سادی به هیدی

    فروردین ۲۵, ۱۳۹۰ ساعت ۷:۳۲ ب.ظ
    معذرت از کسی که این عکس هارو گذاشته برای عکس دنا.معذرتا خودتون ...ید.میدونی چرا ؟چون که این عکسها برای نمای داخل سمند سورن elx است.بچه خوبی باشید و دیگه از این کارا نکنید
  • dena

    فروردین ۲۵, ۱۳۹۰ ساعت ۷:۳۸ ب.ظ
    == دنا فیس لیفت رانا و براساس پلت فرم 206 SD می باشد،
    == و در آینده شاهد فیس لیفت ها-نام ها-تیپ ها! و صد البته با
    == قیمت های متعدد روانه بازار خواهد شد.. منترشـــان بــاشیــــد...!!!

    == منبع : اینجانب امروز از نزدیک در خط تولید نظاره گر بودم.
  • امیرحسین برخورداری

    فروردین ۲۵, ۱۳۹۰ ساعت ۷:۴۶ ب.ظ
    ما برای حدسمان از کسی عذرخواهی نمی کنیم . دوما اگر زیر نویس عکس ها را بخوانید نوشته شده سورن ELX ... لطفا کمی وقت بگذارید و به جای ارائه نقد های اینگونه مطلب را به دقت بازخوانی کنید .
    با تشکر از شما
  • saeed_alipour

    فروردین ۲۵, ۱۳۹۰ ساعت ۸:۳۳ ب.ظ
    آقای dena
    این خودرو به هیچ عنوان ربطی به رانا ندارد
  • م

    فروردین ۲۵, ۱۳۹۰ ساعت ۹:۴۳ ب.ظ
    حد اعقل یک تصویر از جلوی ماشین میگرفتید تا ادم جلوی ماشین رو هم ببینه
  • م

    فروردین ۲۵, ۱۳۹۰ ساعت ۹:۵۴ ب.ظ
    ببخشید چرا تو عراق پراید سه میلیونه تو ایران 8میلیون وسمند هم تو عراق 7میلیونه تو ایران خیلی بیشتر خون عراقی ها رنگی تره واقعا برای خودمون متاسفم واقعا.
  • ایرانی

    فروردین ۲۵, ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۰۸ ب.ظ
    آخه چقد سمند؟؟؟؟؟؟؟؟
  • mehrdad

    فروردین ۲۵, ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۵ ب.ظ
    bebin aghaye shahrame aziz beyne sonataye 2008 2009 hich tafavoti nis
    hame in sonata jadidaro migan sona face lift chetori migi beyne hamechizesh fargh dare?aghaye aziz dena ro faght az lahaze zaher bekhaim begim mishe rahat goft az kheili mashina sartare,masalan mazda3 na vaghean shoma bego mazda3 hadid ke ina migan che farghi dare ba hamon ghabli jense badane tamaman shode fayber glass,on mashin chetor ba ye face lift mozakhraf shode 40 milyon?onvaght in mashin ke aslan migan plat formesh motefavete ba mashina tolide dakhel chetori shoma migi hamejore bade
    1soal shoma chanta azin mashinae ke gheymtesh ta60 milyon hast mishnasi ke motore torbo dizel dashte bashe?ino beman bego
  • علی

    فروردین ۲۶, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۰ ق.ظ
    به نظر من که هم خیلی قشنگه و هم یه امتخار
    در ضمن تنوعی هم در قیافه و امکاناته حالا میخواد کپی باشه یا مشابه وقتی ما خودمون از صنایع نوپای خودمون حمایت نمیکنیم چه انتظار پیشرفتی داریم
    اگر فقط به فیلمهای 10تا15 سال پیش یه نگاهی بندازیم حالیمون میشه که تو همین صنعت خودرو سازی چقدر پیشرفت کردیم
    در کل اهل شعار نیستم و منظورمم این نیست که چشم بسته هر چیزی رو بپذیریم چون هر کسی دیگه میفهمه که غیر از خودروهای مونتاژی همون یکی دوتارو هم از بدنه Bmw و چراغهای عقب وجلوی Audi و خیلی چیزای دیگه کپی برداری کردن یا مثلا سر انواع پژوهای فرانسه چه تغییراتی سوار کردن ولی باز هم خیلی بهتر از اونه که 30 سال داشتن پیکان میزدن اون هم در پایین ترین سطح تجهیزات اون هم با وجود رشد تصاعدی صنعت خودرو در جهان این موضوع جای اعتراض داشت و دارد نه بحث الان چون تازه اول کاره و ( ره صد ساله را یک شبه نمی توان طی کرد) پس به جای وقت تلف کردن وگفتن حرفهای نا مربوط بهتره کمی هم مشوق باشیم تا حداقل به عنوان یه ایرانی ما هم نقشی در سرعت بخشیدن به پیشرفت صنایعمون داشته باشیم حال میخواد تشویق باشه یا هر عمل مثبت روبه جلو
    در آخر هم میخواستم یه خسته نباشید اساسی به تمام بروبچه های ایران خودرو بگم دست و پنجتون درد نکنه دمتون هم گرم به امید روزی که شرکتهای صاحب نام دنیا از ما الگو گیری کنند با تشکر علی
  • مهدی

    فروردین ۲۶, ۱۳۹۰ ساعت ۷:۵۹ ق.ظ
    منم از اینکه ایرانی هستم خوشحالم اما چه لزومی داره کاری که از عهده ما خارجه را انجام بدیم.مثه اینه که تو خونمون بخواهیم خودکفا باشیم و بگیم ما میتونیم و به همین دلیل تو خونه گاو و گوسفند پرورش بدیم.کشاورزی کنیم.کارگاههای مختلف تاسیس کنیم و خلاصه همه نیازهامونا خودمون برطرف کنیم.خب وقتی میشه با کمترین هزینه بهترین ماشینو سوار شد چه دلیلی داره این خودوهای ناایمن رو سوار شیم.البته سرمایه گذاری هم خوبه اما در جای مناسب خودش.اونم بصورت تخصصی که بشه به دنیا صادر کرد.با تشکر
  • یاسین

    فروردین ۲۶, ۱۳۹۰ ساعت ۹:۰۹ ق.ظ
    واقعا شرمم میاد ماکه تو دهن ابر قدرتا زدیمو انرژی هسته ایرو دست گرفتیم چطوری نمیتونیم یه ماشین بسازیم که همه چیزش از خودمون باشه یا کپی میکنیم از روی ظاهر پلیت فرمم که از ما نیست مثلا سالهاست سمند تولید میشه با موتور پژو که این معضل حتما در دنا هم دیده میشه
  • سامان

    فروردین ۲۶, ۱۳۹۰ ساعت ۹:۴۶ ق.ظ
    ای کاش یکم از بقیه طراح های داخل کشور کمک بگیرن . چه فایده ای داره همون یه موتور رو روی 10 تا ماشین بزارن یا فقط چراغهای جلو عقب رو عوض کنن و داشبورت رو اسپرت کنن این کار ها رو تو خیابان سورنای عباس آباد خیلی قشنگ تر انجام می دن ! بازم آفرین می گیم به خلاقیتشون ...
  • mousavi

    فروردین ۲۶, ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۳ ب.ظ
    سوال برام پیش اومده ما که انقدر خوب موشک و فضا پیما می سازیم چرا نمی توینم ماشین مثل بچه آدم بسازیم . داره حس شوروی سابق بهم دست می ده

    شاید شیپور رو چپه دستمون گرفتیم
  • ایدین

    فروردین ۲۶, ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۲ ب.ظ
    معلومه اخرش چیه این ماشین !یه ذره زیبا ولی پلتفرم همون 405 !! خدارو شکر امسال پولم رسید یه ازرا خریدم از دست سمند لگنم راحت شدم !!!!!!!
  • محمد

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۳:۰۱ ق.ظ
    خاک توی سر ما که مجبوریم ماشینهای ایران خودرو و سایپا را بخریم خداییش اگه ماشینهای خارجی با اون همه امکانات با قیمت واقعی به ما فروخته شود باز هم کسی ماشین ایرانی می خرد نمونه بارزش مناطق ازاد ایران
  • اسماعیل

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۰۱ ق.ظ
    خداییش بد نیست فقط تو را بخدا قیمت ها را اینقدر بالا نبرید تا مردم هم بتونن از این ماشینها سوار بشن دیگه مردیم اینقدر پراید به شکلهای مختلف سوار شدیم ......................
  • اسماعیل

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۰ ق.ظ
    یه پیام دیگه هم دارم که امیدوارم به گوش مسئولین محترم برسه و اون اینه که شرایط اقساط خرید خودرو را آسانتر کنید یعنی هر ماه حد اقل 100 هزار تومان قسط پرداخت کنیم آخه قسطهای دیگر هم وجود دارند و با حقوق نا چیز نمیتوان همه این مشکلات را حل کرد . در پایان تشکر میکنم از همه کسانی که به مردم اهمیت میدهند و برای مردم کار میکنند . الهم عجل لولیک الفرج
  • ملیکا

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۱ ق.ظ
    متاسفم که یک ایرانیم

    ایرانی دروغگو

    اگر ماشین خارجی وارد ایران بشه(با قیمت واقعیش) ایران خودرو باید بره تافی شکلاتی تولید کنه.
  • حسن

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۹ ب.ظ
    قیافه اش بد نیست حالا کیفیت بالایی برخوردار باشه خوبه .
    اول تبلغ گسترده دارم ولی نتیجه زیر صفر.. بعدش هم میشیم کارمند نمایندگی که هر روز باید کارت زد
  • Ahmad

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۱:۳۹ ب.ظ
    بابا ول کنید این آشغالا رو. یه سر بزنید به کمپانی تسلا موتورز و ببینین دیگه یواش یواش باید دارو بساط ماشین های درون سوز رو جمع کرد. تسلا مدل S بسیار زیبا هست. از همه جالب تر اینکه این اتوموبیل هیچ نیازی به تعمیر، تعویض روغ، فیلتر هوا، فیلتر روغن، تعویض تسمه تایم، لنت ترمز، . . . ندارد. آلایندگی این خودرو صفر است. هیچنیازی به بنزین و گاز و گازوئیل و نفت و . . . هم ندارد. فقط تو خونت می زنیش به برق، همین. قیمت سری اولش که سال 2012 به بازار می آید 40000 دولار هست.
    آدرس: http://www.teslamotors.com
  • اردلان

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۲:۰۵ ب.ظ
    باسلام دوستان

    من فقط یک جمله میگویم الان در دنیا هیچکدام از کشورها ماشین بادنده دستی تولید نمیکند مگر به سفارش مشتری عجیب نیست نه؟؟
  • اردلان

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۲:۰۶ ب.ظ
    باسلام دوباره
    میدونستید تکنولوژی ایربگ در این وارد شده و بصورت بومی وایرانی نیست؟
  • اردلان

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۲:۰۸ ب.ظ
    باسلام یکباره دیگر

    آیا میدانستید قبل از انقلاب و زمان مدیریت مهندس خیامی ایران بهترین مونتاژ کار دنیا بود : شورلت ایران(رویال) ، بیوک ایران ، آریا ، پیکان و...
  • محمد

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۲:۱۹ ب.ظ
    طرقی میکنن مردم ز بالا من از پایین به بالا میطرقم
  • پیام

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۲:۲۱ ب.ظ
    از الان به راحتی میشه گفت مثل همه ماشینای ایرانی تعمیرگاه های نمایندگی ها ی ایران خودرو پر از خودروهای مشکلدار دنا خواهد شد....شک نکنید...ما نمی توانیم خوب باشیم متاسفانه!!!!
  • ساسان

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۲:۲۸ ب.ظ
    bad az 10 sal az avalin hozure samand ,hala dena .akhe tuye 10 sal faghat hamin andaze pishraft?
    adam reghbat nemikone tuye mashino negah kone.
  • ع

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۲:۳۱ ب.ظ
    گاهی از ایرانی بودنم احساس تأسف میکنم!؟
  • مهدی

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۲:۳۶ ب.ظ
    انحصارطلبی شرکتهای خودروسازی وابسته به دولت نباید چیزی جز این در پی داشته باشد ...
  • سید مهدی موسوی نژاد

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۲:۴۷ ب.ظ
    آخه با وجود مرز‌های بسته و عدم رقابت اینا چجوری روشون می‌شه از کیفیت حرف بزنن؟

    وقتی ماشیناشون سالی 1 میلیون بطور متوسط افت قیمت داره (سمند 82 - 6 میلیون قیمت بازار).

    اصلا فراری طراحی کردید، وقتی خدمات پس از فروش ندارین به چه درد می‌خوره؟

    من 11 سالم بود یه بنز 280 داشتیم 8 میلیون؛ همون بنز و سر حال و تر و تمیز الان بخریم می‌شه 11 الی 13 میلیون - الان من 28 سالمه - یعنی 17 سال قبل
  • سید مهدی موسوی نژاد

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۲:۵۲ ب.ظ
    خوب حقم دارن - مردم عشق صفر کیلومتر سوار شدن کورشون کرده

    بابا یه دو ماه تحمل کنیم صفر نخریم آدم می‌شن.

    آخه 206 پلاس که به جای 207 می‌دن دست مردم چی داره که این احمق‌ها براش صف کشیدن؟

    خداییش چی داره که این همه قیمت بالا رو توجیه می‌کنه؟ هیچ مزیت رقابتی جزء حماقت مردم داره؟
  • رامین

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۲:۵۵ ب.ظ
    طراحی داخل که مربوط به چند سال پیشه که تازه اون موقع هم قدیمی بود حالا که قراره چند سال دیگه هم وارد بازار بشه (البته ان شاءالله) معلومه چی میخاد بشه بگذریم از قیمتش که حتما هم قیمت تویوتا و هیوندای و فرد و هوندا و کیا و... باشه(البته قیمتشون تو اروپا و آمریکا)
  • مهدی

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۳:۰۱ ب.ظ
    آخه اگر عرضه رقابت داشتید که به نماینده‌ها برای افزایش تعرفه رشوه نمی‌دادید؟

    می‌گن شهر شلوغ می‌شه غورباقه 7 تیر کش می‌شه، حکایت شما است، قحطی ماشین اومده، شما دارید دم از کیفیت و کارایی و این چیزا می‌زنید.

    بعدشم اصلا معلوم نیست قله دنا که ماهیتش با ماهیت حمل و نقل خودرو‌های سواری (با شاخصه‌هایی از قبیل سرعت، ایمنی، قدرت، راحتی و غیره ) فرق می‌کنه، چرا شده منبع الهام آقایون نخبه ایران خودرو.
  • M.A

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۳:۳۸ ب.ظ
    سلام. خسته نباشید خودروی قشنگیه درست کردین ولی چرا اینقدر گرون ما هم دلمون میخواد اول زندگی متاهلی یه خودروی زیبا مثل دنا داشته باشیم ولی متاسفانه پس اندازی که کردیم با این قیمت دنا یه مقداری کم اومدیم ارزومون بود که یکی از محصولات خانواده سمند رو داشته باشیم سمند رو که نخریدیم حالا دنا به قشنگی گرونتر از ا ون بازهم خدا رو شکر وتشکر از شما که فکر مردم هستید ویه خودرو قشنگ با سوخت کم تولید کردید خدا بزرگه اگه اون بخواد ما هم دنا میخریم ............خسته نباشید پهلوانان ایرانی
  • بابک

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۴:۱۴ ب.ظ
    دوستان و هموطنان عزیزم ! ما همه گی به ایرانی بودن خودمون افتخار می کنیم و مملکتون رو دوست داریم ولی این دلیل نمیشه که چشممون رو روبه واقعیت ها ببندیم !
    کافیه سیر تکاملی و روند حرکتی خودرو ساز هایی مانند هیوندا و کیا رو ( حالا ژاپنی ها مثل مزدا و تویوتا و نیسان به کنار!! )با این خودرو ساز به اصطلاح ملی خودمون یا به عبارت درست تر مونتاژ کار ملیمون مقایسه کنید .
    کشوری که در سال های 1975 ماشین های تالبوت انگلستان و شورولت و بیوک و کادیلاک آمریکا رو می ساخت ( و یا مونتاژ می کرد ) و بعد از انقلاب به خاطر تحریم ها باز رو به تولید GLX و 206 فرانسه و ماکسیما ژاپن زد حالا به جایی رسیده که شرکت های اقماری و جانبی تاسیس می کنه تا آآَششغغاالل های چینی مثل چری و لیفان و mvm رو به قیمت هبوندا و کیای خارج از ایران به دست مردمش بدن !!!!
    نمی خواد راه دور بریم ، کافیه یه سر به همین کردستان عراق بدبخت جنگ زده بغل گوشمون بزنیم تا ببینیم ماشین های روز دنیا با چه قیمتی توسط نمایندگی های خودشون به فروش میرسن !
  • فرتوس

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۴:۳۰ ب.ظ
    همان سمند هست که پوستش عوض شده
    ولی همیشه از یک جای باید شروع کنیم
    لطفا چاشنی چینی بهش نزنید
  • تیبا

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۵:۲۷ ب.ظ
    چرادنده اتومات نیست؟
    چرافناوری داخلش ضعیفه؟
    چراتایرش اسپرت نیست؟
  • بهنام

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۵:۳۳ ب.ظ
    از دوستان محترم خواهش میکنم ابتدا عکس های منتشر شده ااز داخل ماشین رو ببینن و بعد نظر بدید من به شخصه از ماشینای این کمپانی بدم میا ولی با دیدن عکس های داخل اون که توی سایت خود ایرانخودرو هست نه اینی که تو این سایت گذاشتین حالا میخواد ماله هر ماشینه دیگه ای باشه(سوناتا2011)من که نظرم عوض شد
  • احسان

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۵:۵۴ ب.ظ
    قیمت؟؟؟؟؟
  • سجی

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۶:۴۱ ب.ظ
    یه نگاه هم به مرسدس بنز کلاس aبنداز جفتشون طراحی شون در یه حده ولی خودرو ایرانی!!!!!!!!!!!!!!!
  • mohsen

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۷:۴۳ ب.ظ
    والا جوانان زیاد و با ذوقی هستن با طرح های حرفه ای ماشین که میرن ایرانخودرو ولی نهایتا به توبوتا و اینا هم نمیرن! میرن پیش جنرال موتورز و لامبورگینی!

    بعدا آقایون میشنن زور میزنن بعد از 10 سال ساختن سمند شکل چراغو ععوض میکنن و بازم توش مثه ماشین ای عهد دقیانوسه!!!! من نمیدونم دنده اتوماتیک چیه که اینا به ععنوان آپشن ویژه میزارن و کلی پول میگیرن! از دهه 90 به بعد همه ماشینا اتو شد دیگه الان که 10 ساله همه اتو میزنن! اصلا مسخرس یه ماشین هنوز مانوآل باشه! مثه اینه که کولر ماشین اپشن باشه!!! یا شیشه بالابر برقی!!!!
    GPS , کروز کنتترل هم حالا بخوره تتو سرشون! این قدر کندد عمل کردن یعنی عقب افتادن بیشتر از ددنیا!!! حالا که دیگه ترکیه هم شاخ شده و قرار تاکسی های نیویورکو بدن کارسان ترکیه!!!
  • محمد

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۸:۰۷ ب.ظ
    با با چی میگین موتور این ماشین 150در مدل elx اسب بخار قدرت داره سمند موتورش 8 سوپاپ 105 اسب بخار قدرت داره حالا شما میگین یکی یکم اطلاعات داشته باشین
  • بابک بحرانی

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۸:۴۴ ب.ظ
    با تشکر از مدیر ایران خودرو از ایشان تقاضا دارم که در کیفیت و امنیت محصولات خود بیشتر سرمایه گذاری کند تا با بالا رفتن این موارد بتواند خودرو های خود را به کشورهای پیشرفته دیکته کند وباعث سربلندی و افتخار ایران بزرگ گردد
  • محمد

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۸:۵۵ ب.ظ
    خاک تو سر ایران خودرو که ماشین نسازه.بابا بنزین را که آزاد کردین خوب اگه راست میگین مثل کشورهای خارجی ماشین های خارجیو به قیمت واقعیش بدین مردم بعدا ببینم ایران خودرو میتونه با اونا رقابت کنه ایران خودرو بعدش باید بره تو کار ساخت فرغون.مردم خر خم کخ واسه سمند و پراید رده خارج تو صف وا میسن شما هم هر بار از هر ماشینی یه تیکه بر می دارین یه ماشین تازه (به قول خودتون) میسازین.
    خاک تو سرتون
  • سید مهدی موسوی نژاد

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۹:۲۲ ب.ظ
    علی آقا 26 فروردین 1390ساعت 12 ق.ظ

    من فکر می‌کنم شما باید یک حد اقل مطالعه‌ای در خصوص تشخیص و تمییز صنایع و شرکت‌های نو پا داشته باشید و بعدا در خصوص نوپا بودن ایران خودرو نظر بدین.

    شما چطور یک شرکت رو با سابقه بیش از 40 سال نو پا به حساب آوردی؟
    بابا پروتون، هیوندای و ... اینا هم از نو پا بودن در اومدن، شما از کجات آوردی این حرفو؟

    حد اکثر زمان نو پا بودن یک شرکت 3 الی 5 سال، و به کلی ارفاق برای ایران خودرو می‌توینم زمان رو 10 سال در نظر بگیریم.

    چه اسراری داریم که کم کاری و زالو صفتی دیگران رو انکار کنیم؟ بابا اسرائیل خودور ملی نداره چیزی ازش کم شده؟ خوب مزیت نداریم نداریم دیگه...

    این همه پول (قیمت بالا با فشار به مصرف کننده، هزینه‌های مکرر تعمیرات، سوخت زیاد - سال 2011 مصرف 7.4 لیتر به گفته خودشون افتضاحه، تصادفات) اگر صرفه جویی بشه هم ما می تونیم یه ماشین با پدر و مادر سوار بشیم - هم کارکنان ایران خودرو می‌تونن تو شغل های ایجاد شده با این پول‌ها به نون شبشون برسن و انقدر به قرآن‌های سر نیزه تبدیل نشن.
  • ایدین

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۹:۳۸ ب.ظ
    تیبا جان اینا سواله که میپرسی این ماشین از پایه داغونه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!یعنی پلت فرم ماله چندین سایه پیشه !هر کاریم کنن امکان نداره این ماشین بشه ! چرا اخه راه دور میرین !! عقب ماشین هیچ تناسبی نداره و بشدت خام هستش !!!
    از کنار هم خود سمند !جلو هم که چندین مدل ماشین رو من توش میبینم !! با فیس لیفت هیچ وقت نمیشه گفت کمپانی !کمپانی جایه که چندین پلت فرم انحصاری برای خودش داشته باشه !!
    نمیدونم واقا چی باید گفت !
    پیروز باشیم !
  • علی

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۴ ب.ظ
    سمند شاسی بلنده :)))
  • محمود یزدی

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۵ ب.ظ
    متاسفم که هنوز نتونستیم یه خودرو کم مصرف با قیمت مناسب و امنیت استاندارد تولید کنیم خدا میدونه خیلی مردم خوبی داریم هیچی نمیگن گران میدید کیفیت نداره گیربکس ضعیف مصرف بالاو ....
    پس ما دلمون را به کی و چی خوش کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    متاسفم از مدیریت و وزارت صنایع
    لازم به ذکر است خودم سورن آشغالی دارم
  • ایران

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۴ ب.ظ
    تو روخدا درب ایران خورو رو ببندید
  • سیاوش

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۸ ب.ظ
    من حتما زانتیا نمیخرم اینو میخرم! جمع کنین بابا زشته به خدا دنیا داره میبینه.
  • احسان

    فروردین ۲۸, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۵ ق.ظ
    سلام
    خوشحالم این دفعه ایزان خودرو آبروداری کرد، منم مثل بعضی دوستان فکر می کردم، ولی از وقتی 1کم تحقیق کردم آرومتر شدم، اولا مگه ما چند ساله درست و حسابی وارد بحث خودرو سازی شدیم و داریم برنامه ریزی می کنیم؟ مگه بزرگترین خودروسازای آسیا چیکار می کنند، مثلا هیوندای و مدل جنسیس، چراغ جلوهاش از بنزه و عقبشم از bmw ولی ماشین خوبیه،ما هم ان شاا... کم کم بهتر میشیم به امید روزی که بتونیم همه چیز تولید کنیم ولی امتیازشو بدیم به کشورهای دیگه
  • رضا

    فروردین ۲۸, ۱۳۹۰ ساعت ۱:۲۸ ق.ظ
    روی این عکس ها که نوشته soren
  • ali

    فروردین ۲۸, ۱۳۹۰ ساعت ۳:۳۰ ق.ظ
    in axai ke ma ta inja didim in machine man darariye ke malom nist chiye pazel dashtan dorost mikardan ghati shode beham in daromade zjelo shabi sozoki vitara yejash 206 yejash samand yejash rio perayd yejash ..... vaghean ofte vase ma be in migim mashin onam to in asri ke donya dare mashin mizane dar hade ............................
  • قاسم

    فروردین ۲۸, ۱۳۹۰ ساعت ۷:۱۲ ق.ظ
    سلام
    اونایی که بد میگفتن از این ماشین کجا هستن دیدن این خودرو نه سمند بود نه رانا نه پرشیا نه 405 این خودرو دنا هست محصول تماما ایرانی واقعا زیبا بود احسنت کم کم باید شروع کنن به گام برداشتن رو به جلو فکر نکنم با امدن این خودرو کسی سراغ پارس یا سمند بره ویا حتی آوانته یا زانیا
  • رضایی

    فروردین ۲۸, ۱۳۹۰ ساعت ۹:۲۴ ق.ظ
    بابا توی شهری مثل تهران
    که بیشترین حجم ترافیک را داره دو منطقه طح ترافیک داره و خیابانهاش هم یا پارک ممنوعه یا تبدیل به پارکینگ لحظه ایی شده با پارکبان چقدر میشه سرعت رفت که اینهمه ماشینهای گرانقیمت با مدل های اجق وجق داخلی و خارجی با مصرف بالا که جز آلودگی هوا و صوتی چیز دیگری ندارند ایران خودرو میاد مدل جدید به اصطلاح بیرون میده چند سال صبر کنه و مدیرانش بیشتر تحقیق کنند یک خودروی دونفره سبک حتی با بدنه کامپوزیت هیبریدی ( برقی ) بدون آلودگی هوا بدون نیاز به روغن موتور و .. با قیمت ارزان برای استفاده در داخل شهر های شلوق فعلی بیرون بده و خودروهای قاتل جان مردم را که خودش در طول سالهای گذشته تولید کرده و به مردم انداخته پس بگیره تحویل ذوب آهن بده و بجای آنها یک خودروی سبک برقی تحویل مردم بده با قیمت مناسب و شهر های ایران را از آلودگی نجات بده از طرف دیگر حال که محدودیتهای فراوانی برای استفاده از خودرو وجود داره مثل محدودیت سرعت در شهرها و هزینه های جانبی بیمه و عوارض و هزار کوفت دیگه پس چه ضرورتی داره که اینهمه وقت و انرژی و سرمایه ملی را صرف طراحی خودرویی می کنند که در بازار دنیا خواهانی نداره و صرفا" در آشفته بازار فوق اشباع داخلی با لطایف الحیل مثل جوائز بانکها و ثبت نام قرعه کشی و .. به مردم قالب کنیم .
  • ashena

    فروردین ۲۸, ۱۳۹۰ ساعت ۹:۳۰ ق.ظ
    ما که نفهمیدیم این ایران خودرو چرا انقدر دروغ میگه تغریبا 2 سال پیش هم زمان با سایپا که اعلام کرد خودروی مینیاتور را تولید و طراحی کرده ایرانخودرو هم برای اینکه عقب نومنه گفت دومین برند ملی خودش را با نام رانا با x12طراحی و تولید خواهد کرد ولی سرنوشت آن یعنی رانا مشخص نشد حالا یه دفعه خودروی دنا تولید میشه البته اگه اینم مثل رانا سرش نیاد در ضمن زیاد به قیمتی که ایران خودرو گفته دل نبندید چون زیاد ازین خشمالی ها میکنن
  • مسلم حمزه نژادی

    فروردین ۲۸, ۱۳۹۰ ساعت ۹:۵۶ ق.ظ
    بابا توی شهری مثل تهران
    که بیشترین حجم ترافیک را داره دو منطقه طح ترافیک داره و خیابانهاش هم یا پارک ممنوعه یا تبدیل به پارکینگ لحظه ایی شده با پارکبان چقدر میشه سرعت رفت که اینهمه ماشینهای گرانقیمت با مدل های اجق وجق داخلی و خارجی با مصرف بالا که جز آلودگی هوا و صوتی چیز دیگری ندارند ایران خودرو میاد مدل جدید به اصطلاح بیرون میده چند سال صبر کنه و مدیرانش بیشتر تحقیق کنند یک خودروی دونفره سبک حتی با بدنه کامپوزیت هیبریدی ( برقی ) بدون آلودگی هوا بدون نیاز به روغن موتور و .. با قیمت ارزان برای استفاده در داخل شهر های شلوق فعلی بیرون بده و خودروهای قاتل جان مردم را که خودش در طول سالهای گذشته تولید کرده و به مردم انداخته پس بگیره تحویل ذوب آهن بده و بجای آنها یک خودروی سبک برقی تحویل مردم بده با قیمت مناسب و شهر های ایران را از آلودگی نجات بده از طرف دیگر حال که محدودیتهای فراوانی برای استفاده از خودرو وجود داره مثل محدودیت سرعت در شهرها و هزینه های جانبی بیمه و عوارض و هزار کوفت دیگه پس چه ضرورتی داره که اینهمه وقت و انرژی و سرمایه ملی را صرف طراحی خودرویی می کنند که در بازار دنیا خواهانی نداره و صرفا” در آشفته بازار فوق اشباع داخلی با لطایف الحیل مثل جوائز بانکها و ثبت نام قرعه کشی و .. به مردم قالب کنیم .


    کاملا موافقم!
    متاسفانه در زمینه چنین طرح هایی هیچوقت سرمایه گذاری نشده، چه دولت و چه شرکتها فقط به فکر سودآوری بیشتر و بالا بردن تولیدات هستن، نمیدونم چه بلایی سر این خیابونا و مردم میاد... من بدوم اصلا دیگه شماره گذاری رو متوقف میکردم!!!
  • کوروش

    فروردین ۲۸, ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۲ ق.ظ
    سلام - پیکان رو تولید کردید موتورشو تو آردی گذاشتید بعد شد آردی نمیدونم ال ایکس - اس ایکس - ار ایکس -بعد اومدید شاهکار تونو تبدیل کردید به عصر هجر سرسیلندر جوانان برای آردی روآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآ- بابا ای ول - مردم هم بودو بودو که بابا اردی با سر سیلندر جوانان اومده -نمیدونم 8 یا 9 میلیون میدادن برای روآ- به خدا از آردی متنفرم من 206 دارم ولی وقتی توجاده آردی میبینم فرار میکنم همه آردی سوارها عقده ای شدن - بابا تو رو خدا این رو بزار رو اون رو تموم کنین - به خدا زشته - ما از نژاد کوروش کبیر هستیم میدونی یهنی چه - بس کنین و خجالت بکشین با این تولیداتون- سرتونو درد آوردم -
  • بهزاد

    فروردین ۲۸, ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۸ ق.ظ
    بعضی از نظرات چقدر تابلو از خود ایران خودرو ستا ! نه ؟! :)
  • پویا

    فروردین ۲۸, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۹ ب.ظ
    عزیزان محترم لطفاً اشتباه نکنید.این خودرو ازخانواده سمند نیست .کلی تفاوت دارد با سمند ولی همونطور که سمند خودرویی با پلفت فرم ایرانی است ولی کاشف بعمل آمده که بدنه از روی BMWآلمان کپی شده و موتورش هم موتورپژو است ، این خودرو هم اگه یک مقایسه دقیق بکنین بدنه وپلت فرمش کاملاً شبیه به سواری CERATOماله کارخانه KIA MOTORاست.من که خودم تو اخباردیدمش فوراً به یاد سراتو افتادم شماهم اگه سراتو رو کناردنا بذارین غیر از چند اختلاف جزئی چیزه دیگه نمیبینین
  • بابک

    فروردین ۲۸, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۲ ب.ظ
    سلام عزیزان
    دیشب تو خبرها اومد که قیمت این خودرو مدل ال ایکس 13 تا 15 میلیون تومان و ای ال ایکس بین 15 تا 20 میلیون تومان است . دوستان عزیز در مجموعه ایران خودرو فکر نمی کنید این سیاست اعلام قیمت یخورده قدیمی شده فاصله این بازه به نظر شما زیاد نیست . مطمئن باشید که قیمت مدل اول به عبارتی میشود 14850 و مدل دوم میشود 19850 . همواره این موضوع در مدل های قبلی اعلام شده مانند ال 90 وسایر تولیدات . پس خواهشناً در قیمت گذاری این خودرو مقداری دقت بفرمایید حداقل قیمت اعلامی برابر با امکانات خودرو باشد.
  • سوشیانت

    فروردین ۲۸, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۴ ب.ظ
    اونایی که از ایرانی بودنشون تأسف می‌خورن ، اصلا نظر ندنم بهتره. چون هیچکدومشون از صنعت خودرو سازی چیزی سر در نمیارن و مطالعه‌ای در این مورد ندارن ، پس نمی‌تونن نظری بدن ، فقط با یه سری حرفهای بی ربط می‌خوان بگن ماهم هستیم... یه همچین آدمایی یه چراغ ماشینو از رو نمی‌تونن بکشن بد تأسفم می‌خورن. من که به ایرانی بودنم افتخار می‎‌کنم ، به همه مسئولین خودرو سازی ایران هم تبریک میگم.
  • mori

    فروردین ۲۸, ۱۳۹۰ ساعت ۲:۰۵ ب.ظ
    سلام قیمت این ماشین خیلی بالاس
    شتاب هم نداره 11.9 در 0-100
    چندتا اسم داره بالاخره

    اگه رنجش تو 10-13 باشه خوبه اگه نه مفت نمیرزه
  • Yashar

    فروردین ۲۸, ۱۳۹۰ ساعت ۳:۵۸ ب.ظ
    با سلام
    بنظر من هم نباید فقط ایراد گرفت اونهایی همکه ایراد می گیرند آیا پیشنهادی هم برای رفع ایراد می دن یا بلد نیستند!؟
    قبول دارم نمیشه رو این ماشین اسم محصول جدید رو گذاشت همون فیس لیفت هم براش زیاده ولی خوب بالاخره اینم یک شروعه یه حرکت جدید مثبته!از سال 59 تا 84 پیکان رو بیک شکل ساختند ولی تو این 10 سال چند دفعه ظاهر و داخل سمند رو عوض کردند!
    درسته اوناییکه تو ایرانخودرو وسایپا مشغولند اکثرشون بخاطر شکل یقه پیرهنشون (نه استعداد و توانایشون) اونجان ولی یک عده کمی هم هستند که دلشون واسه مردم ومملکت و صنعتش میسوزه!
    پیشنهاد من اینکه برای بهتر شدن حداقل طراحی بدنش ایراداتشو با نظراتمون بگیم شاید کسایی پیدا شدن و یه کارایی انجام بدن چون هنوز که رو خط تولید نرفته!!
    1- نمای ظاهری خوب نیست ولی در حد قابل قبولیه (جلو پنجره شکل نسبتا جسوری داره ولی روی درب موتور خطوط هماهنگی با این ظاهر نداره!-خطوط تیز تر وصریحتری می خواد) رواندازه ورودی های هوا و جای پلاک یخورده هم کار می خواد
    2- نمای جانبی ظعف بیشتری داره! کمترین تغییرات رو نسبت به بدنه اصلی سمند داره باز باید هماهنگی بیشتری رو نسبت به نمایی جلوپنجره با استفاده ازخطوط هویتی روی درهاش داشته باشه! (ضعف اساسیش ستون A)
    3- نمای عقب خوبه ! نسبت به جلو متانت و لطیفی بیشتری داره هر چند خیلی شباهت به مرسدس کلاس c داره ولی خیلی قابل قبولتر از ال ایکس یا سورن هست!!
    4- از نظر هماهنگی ابعاد جلو و عقب جای کار بیشتری داره (این شکلی زیبا نیست)
    5- طبق قوانین جدید هم باید دوتا چراغ ترمز رو سپر عقب داشته باشه که انگار یادشون رفته!!
    و...
  • سید مهدی موسوی نژاد

    فروردین ۲۸, ۱۳۹۰ ساعت ۷:۴۶ ب.ظ
    آقای سوشیانت خوب نخوردیم نون گندم - ولی دیدیم دست مردم که.

    از طراحی سر در نیماریم - از سوار شدن و احساس راحتی و ایمنی و اینکه تو پاچمون نکنن و این چیزا که سر در میاریم.

    تابلو دارید به نفع ایران خودرو شعار می‌دین - تابلو یه نونی براتون هست.

    اینا زرت و زرت می‌گن صادرات هوا برتون داشته؟ بگین ببرنش کیش ببنید چند تاشو می‌خرن؟

    برداشتن به یه سری کشور بد بخت و بیچاره تحریم شده مثل ایران با ملی روابط سیاسی و نه تجاری رقابتی فروش می‌کنن فکر کردن آپولو هوا کردن (سوریه، بلاروس، ونزوئلا، کشور آفریقای شمالی).

    بابا خر حساب نکنید که آدم‌ها رو، --- بزار تعرفه‌ها صفر بشه بعد ببینم هستین که بیاین ازش دفا کنید؟
  • سید مهدی موسوی نژاد

    فروردین ۲۸, ۱۳۹۰ ساعت ۷:۵۶ ب.ظ
    یاشار جان

    یه جوری می‌گی اشکال می‌گیریم که انگار راه تاریکه و هیچ راه حلی نیست. ما راه حل بدیم ایران خودرو؟ این همه پولی که می‌گیره کجا خرج می‌کنه؟ این همه انحصار داشت چی کار کرد؟ این همه لابی کرد قیمت ماشین‌های وارداتی رفت بالا چی کار کرد؟

    راه حل سر کیسه کردن بلن راه حل تولید و طراحی و رقابت بلند نیستن؟ کم شرکت داریم برا بنچمارک کردن؟ کم طراح داریم؟ چند بار مسابقه طراحی راه انداخته؟

    تو نمی‌تونی ایراد ماشینشونو - کیفیت پایین قطعات یدکیشونو بهشون گوشزد کنی -- اون وقت می‌ خوای راه حل بدی؟

    بابا جان من وقتی که اینا انحصار دارن، دلیلی نمی‌بینن برای بهتر شدن خودشون. بعدشم خوب ما هم با ماشین که پدر کشتکی نداریم؟ داریم؟ خوب کیفیت نداره دیگه،...
    بابا اصلا فراری طراحی کردن، ولی بزار عین آمار برات بگم که 3-5 سال اول و کمبود قطعات یدکی و بهانه می‌کنن همچین می‌کنن تو پاچه مردم که نگو نپرس
  • مهدی

    فروردین ۲۸, ۱۳۹۰ ساعت ۸:۵۹ ب.ظ
    فقط تا اینجا بگم که اینا به حدی بی شرف هستن که حدود 50 نفر تو آتش سوزی پژو‌ها کشته شدن و پر رو پر رو، حتی یک معذرت خواهی رسمی نکردن.

    فقط بسنده کردن به اینکه که ما فراخوان داده بودیم - اینا مراجعه نکردن.

    خوب معلومه یکی مثل من شیفته تویوتا می‌شه که مدیر عاملش تا کمر برای مشتری خم می‌شه - اونم با اون ماشینا....
  • بذر افشان

    فروردین ۲۸, ۱۳۹۰ ساعت ۹:۰۸ ب.ظ
    میگن زالو وقتی به بدن یه جاندار بچسبه اونقدر خون میخوره تا بترکه , ما ایرانیا که کاری نمیتونیم در مقابل این دوتا زالوی خودرو سازی انجام بدیم باید اونقدر صبر کنیم تا از فرط خونخواری بترکن. به امید اون روز......
  • saeid majd

    فروردین ۲۸, ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۹ ب.ظ
    ba inke tarhesh aslan o abada shabihe samand nist ama bazam ba in oza mashin ghashango kija koshiye.
    range ghermezesham kheyli ghashange.
    kollan bahale.
    khoda kone az lahaze motoriam mesle ghiyafash bashe.
  • Yashar

    فروردین ۲۸, ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۹ ب.ظ
    آقای سید مهدی موسوی نژاد
    با سلام
    همه نظرات محترمه ولی بازم میگم با ایراد گرفتن و قهر کردن که وضع بهتر نمیشه!
    کیا و هیوندای کره جنوبی تقریبا با ایرانخودرو باهم شروع کردند اونا پیشرفت های خیلی خوبی داشتند ولی همینا بکمک شرکت های آمریکایی به اینجا رسیدن هنوزهم که هنوزه اکثر ماشیناشون کپی آمریکاییهاست (مثالی که دوستان می زنند کیا سراتو !!! کپی شده از شورلت کروزه یا شاسی بلنداشونم همینطور!!)
    قبل از انقلاب ایرانخودرو با کرایسلر شریک بود ولی بعد انقلاب بخاطر تحریم مجبور شد با پ‍ژو (خودروساز درجه2 نامرد) شریک بشه !
    خیلی ها باید یادشون باشه که 15 سال پیش برای خرید پیکان باید 5 میلیون (قیمت یک آپارتمان 70 متری ) پول میدادی تازه دوسال هم تو نوبت میموندی! ولی هیچ کسی اون زمان اعتراضی نمی کرد یا پیکان رو با هوندا آکورد مقایسه نمی کرد ولی الان نمی دونم چی شده بعضی ها همین ماشینو می خوان با کامارو یا کمری مقایسش کنن!
    بالاخره هرچند خیلی دیر ولی یه تکون های دارن بخودشون میدن و بنظرم این مثبته و باید حمایت بشه تا از این بهتر بشه!!
    تا شش سال پیش خیلی ها با پیکانی که نه ABS داشت نه ایر بگ نه کولر نه فرمان هیدرولیک نه بدنه آیرودینامیک و نه موتور مناسب پز می دادن ولی الان از اون پیکان به اینجا رسیدیم باید انصاف داشت!! مطمن باشید اگه اینجور بره خیلی بهتر از اینهم میشه!!! فقط با تلاش و همکاری
  • mehrdad

    فروردین ۲۹, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۸ ق.ظ
    heheehe khosham bad khorde to pare bazia daran jer mikhoran in mashino didan,agha bego khobe nemimiri ke.man nazare oni ke gof shomaha nemitonid cheragh joloro ro kaghaz bekeshid kamelan ghabol daram bia ghabol konim maha enghadri tafavot ro nemifahmim.ghiafeye mashin ke kashk nis aziz bayad ba motor mach beshe akhe yechizi migi ro hava,ina motor melie aziz 1700cc tourbo charje,to dari ba xantia moghayesash mikoni?na khoda nemifahmid ya khodetono zadid be nafahmi?xantia ba 405 to 1sal tolid shodan to farance 405 2sale tamom behtarin mashine europa shode.alan gheymtesh 13 milyone xantia 28 milyon in esmesh khariat nis kasi ono ba on masrafe benzine bala ke peykano maskhare mikonan akhe kharidane on mashin khariat nis?man migam aslan iran khodro ashghal vali ino bedonid onae e azash bad migam hame az ....malaye shrkate saipan.behtare hamon prde lagano savar shan mese sag beterekan
  • mehrdad

    فروردین ۲۹, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۲ ق.ظ
    inam be on aghae begam ke mercedese 280 gofte bod darim akhe azize man khob age hamon peykane sale 47 ba hamon sheklesh bezanan ke alan 5 milyon vasashon dar miad ke ghabol kon on moghe benzo peykan ke male sherkate talbote engilis bode hich farghi nabode.in khabaram nis ke shoma migi
  • اردلان

    فروردین ۲۹, ۱۳۹۰ ساعت ۸:۰۸ ق.ظ
    بازم سلام

    من در سال 1384 در یکی از دانشگاههای تهران تحقیقی در مورد ایرانخودرو به اندازه سطح علمی بنده در کشور انجام دادم ولی شاید مطلبی که الان بگم بخندید ضمن اینکه مطلب تحقیق شده در روزنامه همشهری همان سال با متن گاوداری در آپارتمان یا یک لیوان شیر چاپ شد بعهدها از خبرنگار مذکور ..... اطلاعاتی در دست نیست : خلاصه اگر ایرانخودرو جمع کنند و بجای آن گندم بکارند رشد اقتصادی هر سال در ایران 6.7 % درصد تضمین شده میباشد (لطفا دقت فرمائید دوستان هرکس حاضر باشد بنده اطلاعاتم را در اختیار خواهم گذاشت ) رقم 6.7% عجیب نیست هر سال تضمین شده (سالی حدود 600 هزار فرصت شغلی)
  • ایمان

    فروردین ۲۹, ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۹ ق.ظ
    این یک اتو مبیل جدید نیست و یک فیس لیفت از سمند میباشد و در مورد مصرف بنزین این خودرو به نظر من کاملا اغراق امیز است و در بهترین حالت مصرف این خودرو کمتر از د ه لیتر در یکصد کیلومتر نخواهد بود با تشکر
  • سوشیانت

    فروردین ۲۹, ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۴ ق.ظ
    آقا سید مهدی موسوی‌نژاد ، جوابیو که من می‌خواستم بهت بدم رو دوست عزیزم آقای یاشار بهت داد.
    فقط از شما و مابقی دوستان مخالف خاوهش می‌کنم یه خورده فقط یه خورده واقع بینانه تر به قضایا نگاه کنین. من خداوکیلی نه تو ایرانخودرو کاریی هستم که بخواد چیزی بهم برسه و نه تو مملکت. تازه ماشین من پرایده. من رو تعصب حرف نمیزنم ، من فقط میخوام بگم ما از پیکانی که همهچیزش ماله 40 ، 50 سال پیش بود به اینجا رسیدیم و همین خودش یه افتخاره.
  • mohsen

    فروردین ۲۹, ۱۳۹۰ ساعت ۱:۲۷ ب.ظ
    salare
  • محسن

    فروردین ۲۹, ۱۳۹۰ ساعت ۴:۱۵ ب.ظ
    طراحیه همچین چشم گیری نداره البته در میان ماشین های توی بازار مثل لیفان، چری، تندر 90، ام وی ام، زانتیای فیس لیفت شده، مینیاتور ببخشید تیبا و خودروهای چنینی خیلی خوبه پس مهم تر از همه اینه قیمتش می ره بالا ی20 میلیون تومن چون اونوقت کسی ماشینای نامبرده در بالا رو نمی خره
  • علی مزدک

    فروردین ۲۹, ۱۳۹۰ ساعت ۴:۲۶ ب.ظ
    من گفته ی آقا محسن رو نایید می کنم بحث ظاهر یه طرف بحث قیمت یه چیز دیگست، ببینید اول همین ایران خودروی عزیز اعلام کرد تندر 90 خودروی ارزان زیر 8 میلیون اما قیمت فول آپشنش شد 16.5 سایپا تیبای بد ترکیبش رو قیمت 8 میلون اعلام کرد بعد دیدیم 11.300 توبازار قیمت داره مگه میشه واسه این فیس لیفت که مثلا کلی کاره این قیمت رو گذاشت. در مجموع بریم غاز بچرونیم وقتی کاپرا میشه واسه ما ماشین، دنا هم می شه افتخار صنعت خودرو سازی
  • محسن

    فروردین ۲۹, ۱۳۹۰ ساعت ۴:۴۳ ب.ظ
    ببینید دوستان، من بی ام و 518 مدل 1977 دارم این ماشین بعد از سی و چهار سال هنوز یه سر انگشت پوسیدگی نداره فرمونش نرم تر از سمنده مصرفش صدی 9 لیتره هرچند وزنش 1700 کیلو هست و 1800 سی سی حجم موتور داره و کاربراتوریه حالا ما تو سال 2011 با دنا چی میگیم آبروی خودمونو تو جهان می بریم و بریشمون می خندن این شرکت های داخلی هم فقط بلدن مارو بچاپن
  • محسن

    فروردین ۲۹, ۱۳۹۰ ساعت ۵:۰۶ ب.ظ
    چرا نظرات منو از تو سایت برداشتین؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
  • امیرحسین برخورداری

    فروردین ۲۹, ۱۳۹۰ ساعت ۵:۲۰ ب.ظ
    نظر شما از سایت حذف نشده ، نظرات تنها پس از تایید نمایش داده می شوند. نظری که پس از ارسال مشاهده می کنید عمومی نیست و پس از تایید به نمایش در می آید .
  • omid

    فروردین ۲۹, ۱۳۹۰ ساعت ۶:۰۰ ب.ظ
    طراحی داخلیش اینطوری نیست که میگید یه سری به سایته خوده ایران خودرو بزنید
  • ناصر

    فروردین ۲۹, ۱۳۹۰ ساعت ۹:۰۶ ب.ظ
    برای ایرانیها که به ماشین های بزرگ و کم مصرف مثل کمری و ازرا علاقه دارن ماشین های بزرگ و شاسی بلند بهتره
  • سید مهدی موسوی نژاد

    فروردین ۳۰, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۳ ق.ظ
    آقای سوشیانت و آقا یاشار متاسفانه شما اصل مسئله رو پاک کردید. این چیزی که شما اسمشو گذاشتین پیشرفت، پیشرفت نیست، این یه جور وجهه درست کردنه! معلومه که هر از گاهی باید یه تکونی به خودش بده، چون پارسال ضربه کاهش تعرفه رو خورده.

    بعدشم، من وقتی درباره قیمت بنز 280 حرف زدم، منظورم افت قیمت ماشین‌های داخلی بود و این خودش یعنی هزینه بالا، یعنی استهلاک بالا...اون آقا مهران یا مهرداد هم که به من می‌گه اینجوریا نیست، خیلی سخت نیست رسیدن به حرف من، کافیه یه سری به بازار بزنه و یه آماری از آدم‌هایی که از اون بنز‌ها داشتن بگیره. ضمنا هیچ وقت تالبوت انگلستان تو ایران بنز نساخته محض اطلاع شما ...

    این حکایت ایران خودرو حکایت یک آدمه که یک عمر پاشو گذاشته رو خرخره دیگران، حالا به قول شما یه حد اقلی هم داره کم می‌کنه، این که نشونش بهتر شدن نیست؟ این نشونش ضعیف شدن اون شرکته.

    بعدشم تا وقتی که تعرفه 90 درصد، لابی در خصوص قیمت گذاری ماشین‌های وارداتی وجود داره، تا وفتی که موقع تصویب تعرفه‌ها ناگهان نماینده‌ها پژو 405 هدیه می‌گیرن از ایران خودرو، شما حرفی برای زدن ندارید.

    الان بحث بحث دنا نیست، همه بچه‌های مخالف که در اینجا حرف می‌زنن، دل پر از ایران خودرو دارن، مثالشم سیاست عدم تحویل قطاعات یدکی به اسم تحریم برای L90 در حالیکه تولید اون بطور مستمر ادامه داشت،یعنی با این روش بازار سیاه راه انداخته بودن.

    همین بحثی که آقا اردلان کرد، اگر در این شرکت و تخته می‌کردیم، به مراتب هزینه‌های کمتری به کشور تحمیل می‌شد، الان خیلی کشور‌ها هستن که تولید خودرو ندارن، ولی اتفاقی نیفتاده، کارگر‌هاشون قرآن بر سر نیزه‌ها نکردن.

    شما پیکان و دنا این چیزا رو نمی‌تونید با هم دیگه مقایسه کنید که، چون همشون خراب‌ کاری‌های یک شرکت هستن، اگر با یک شرکت دیگه مقایسه می‌کردین، حرفتون ارزش بحث کردن داشت.

    حرف آخر دوستایی که هی دم از طراحی و اطلاعات فنی می‌زنن: بابا جان ما در طراحی هیچی نمی‌دونیم - خوبه؟ ولی از ماشین و راحتی و قیمت و این حرفا که دیگه حالیمونه بابا جان؟ ماشین‌ها کیفیت ندارن دیگه، بابا این شرکت یک پیر بچه شده که هنوز راه رفتن هم یاد نگرفته. و با این انحصاری که داره، دلیلی هم برای یاد گرفتن نداره...برای چی بهتر بشه؟

    مدیریت ایرانی عقلش به چشمشه، هر از گاهی 2 تا چراقو عوض می‌کنه، بعدشم کلی تسهیلات میزاره برای کارکنان دولت در جهت خرید و این حرفا، خوب دیگه اسمشم می‌زاریم پیشرفت.
  • سید مهدی موسوی نژاد

    فروردین ۳۰, ۱۳۹۰ ساعت ۱:۱۳ ق.ظ
    الان ایران خودرو داره ماشین 206 پلاس رو به جای 207 به مردم می‌اندازه؟! آخه این سیاست یعنی چی؟ آخه توهین به مشتری تا چه حد؟

    - قطعات یدکی چینی - درجه 3، یعنی استاندارد‌های آفریقای شمالی (آخه لازم به ذکره که شرکت‌های چینی قابلیت تولید با هر کیفیتی رو دارن، اگر نه نمی‌تونستن وارد بازار‌های آمریکا و اروپا بشن با اون استاندارد‌های بالای کیفی)

    - خدمات پس از فروش افتضاح، کیفیت خدمات در نمایندگی‌های مختلف یکسان نیست.

    - قیمت گذاری با حد اکثر سوء استفاده از انحصار - خوب حقم دارن، وقتی انحصار دارن برای چی پول هزینه کنن برای تحقیق و توسعه و افزایش کارایی؟

    - بحث ABS‌ و کیسه هوا رو می‌کنید، بابا اینا وظیفه یک خودرو سازه که باید انجام بده - چیزی که دهه 90 ( فکر کنم سال 1988) روی بعضی از بنز‌های برای اولین باز گذاشتن (یعنی 23 سال قبل)، اینا مه مزیت و خوبی و این حرفا نیستن، اینا وظیفه هر خودرو سازیه که باید انجام بده؟ شما دارید یک شرکت رو به خاطر انجام وظایفی که تا به حال انجام نداده به جای متهم کردن، تشویق می‌کنید؟ تشویق برای عملکرد بالاتر از استاندارده، ولی متاسفانه اینجا به حدی گند کاری زیاد بوده که رعایت حداقل‌ها دوستانو ذوق زده کرده (واقعا خنده داره).

    همون موقع که آدم‌ها داشتن تو پژوه‌ها می‌سوختن، مدیر‌های ایران خودرو داشتن میلیون میلیون پاداش می‌گرفتن.

    آخه همچین متهمی مثل صدام می‌مونه، بله گه گداری یه تیکه استخون جلو مردم می‌انداخت، ولی چه جنایت‌ها که نمی‌کرد. این چه جایی برای دفاع داره؟
  • سید مهدی موسوی نژاد

    فروردین ۳۰, ۱۳۹۰ ساعت ۱:۱۵ ق.ظ
    ببخشید دهه 90 اشتباه تایپی بود - منظورم دهه 80 بود که کیسه هوا و ABS تجاری شد و به بازار اومد
  • آرتامن

    فروردین ۳۰, ۱۳۹۰ ساعت ۲:۰۲ ق.ظ
    دنا در واقع سمند با پوشش جدیده
    با همون موتور ملی که قرار بود رو سورن بزنند و نزدند
    با همون امکانات که رو سورن هست
    من نمیتونم بگم خوبه یا بد چون نظر شخصیه فقط میتونم بگم دنا همون سمنده با پوستین جدید
    فقط یک سوال
    کی فکرشو میکرد روزی سمند با کمی تغییر به 24 میلیون برسه؟؟!!
  • پیمان

    فروردین ۳۰, ۱۳۹۰ ساعت ۸:۳۶ ق.ظ
    ماشین خوبی به نظر میاد البته اگه لطف کنن به کیفیت قطعات مصرفی برای تولیدات مصرف داخل هم بها بدن!حالا هرچندبه مصرف کننده داخلی که راهی جز خرید خودروی داخلی نداره چند برابر قیمت میدید حداقل قطعاتی که میزارید رو ماشین باکیفیت باشه که ارزش نصف اون پول داشته باشه.اینا اصلا به مصرف کننده داخلی ارزش قائل نیستن!
  • arvin

    فروردین ۳۰, ۱۳۹۰ ساعت ۱:۲۱ ب.ظ
    خوب دنا فیس لیفت سمند از اب در اومد ولی فیس لیفت همه جای دنیا و همه شرکتها وجود دراد اما دیگر پس از عرضه ی مدل فیس لیفت مدل قدیمی دیگر تولید نمی شود و مدل فیس لیفت با همان قیمت یا حداقل نزدیک به مدل قدیمی ارائه می شود.نه این که سمند را 10 سال تولید کنیم بعد چراغشو عوض کنیم بگیم سورن بعد دنا و ....
    راستی کسی از رانا خبر داره؟؟؟
  • فرید

    فروردین ۳۰, ۱۳۹۰ ساعت ۳:۵۲ ب.ظ
    نمای جلوش به ماشینهای آمریکایی شبیه.
    از لحاظ قیمتی هم که کل ماشینهای ایرانی قیمتی بالاتر از رنج جهانی دارن خب اینم که استثنا نیست.
    با این همه بنظر من ایران خودرو یک قدم دیگه رو به جلو برداشته.
  • امید عباسی

    فروردین ۳۱, ۱۳۹۰ ساعت ۲:۰۶ ق.ظ
    وا... اگه تو شب فانوسم روشن کنن قشنگ میشه حالا چه دلیلی داره نمای چراغارو تو دید گذاشتن نمی دونم ادم بیشتر قتشو توی ماشین میگذرونه چه کاری که ماشینی بخری که فکر ی همون ماشین قبلیشه من که باور نمیکنم طراحیش کار مهندسای شرکت باشه احتمالا کارگرای شرکت ضایعاتو سرهم کردن

    چند نکتههم خدمت یاشار:
    جنابعالی که از کیا ایراد میگیری 4 تا دلیل بیخود میاری و اونهمه کارو رد می کنی ولی از این خودرویی که معلومه همه چیزش کپیه حمایت میکنی حتما این کاره نیستی یا ماشین نداشتی عکسشو دیدی ذوقزده شدی ایران خودرو اگه دنبال کار برای مردم بود بعد از نامردی پژو با یه شرکت حسابی ادامه می داد پس زیاد گول این جنگای زرگری رو نخور در هر صورت مبارکشون باشه ایران خودرو تیم ملی ماشیناست که همه رو بیچاره کرده.
  • محمود

    فروردین ۳۱, ۱۳۹۰ ساعت ۸:۱۰ ق.ظ
    کسانی که فقط انتقاد میکنند چقدر در پیشرفت اران نقش ایجاد کرده اند چه کار با ارزشی انجام دادهاند بغیر از مصرف چه کاری بلدند 40سال پیش ژاپن کجا بود فقط با همکاری اینجا رسیدند
  • samai

    فروردین ۳۱, ۱۳۹۰ ساعت ۸:۳۸ ق.ظ
    توی ماشین بسیار ساده وابتدای چهره ماشین هم خیلی معمولی .ای کاش ایران خودرو یکمی از طراحی kia &toyota تقلید کنه. فکر میکنم بهتره
  • حمید

    فروردین ۳۱, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۴ ب.ظ
    با سلام خدمت همه دوستان
    این عکسی که از داخل خودرو گذاشته شده اصلا مربوط به دنا نیست و مربوط به سورن است . اگر عکس از داخل دنا می خواهید به سایت خود ایران خودرو مراجعه کنید . ( البته بسیار شبیه به داشبورد سوناتا است )
    اگر با همان ظاهر و طراحی داخلی که عکسش گذاشته شده تولید شود که خیلی عالی است .
    باید منتظر ماند و دید...
  • داریوش

    فروردین ۳۱, ۱۳۹۰ ساعت ۴:۲۲ ب.ظ
    متاسفانه عقل ایرانی به چشمشه که ایران خودرو و سایپا از این مسئله سو استفاده میکنند.
    اگر فقط کپی کردن بود ادم دلش نمیسوخت ولی کیفت محصولاتشون ادمو شرمنده میکنه.واقعا متاسفم...
  • رضا معروف به فراری

    فروردین ۳۱, ۱۳۹۰ ساعت ۵:۱۱ ب.ظ
    خاک بر سرمون که این گوهارو سواری ما میدم .خداییش شما که مسعولان ایران خودرو وسایپا مردم رو خر فرض کردین
    ادعاتون با این وضع بازار بیرقیبتون فقط فروش بیشتر است .
    حیف این جوانای ما که باید از این خاک فراریشون بدین ....
  • اصغر

    فروردین ۳۱, ۱۳۹۰ ساعت ۵:۱۳ ب.ظ
    به نظر میاد خودرو ی خیلی عالی باشه اگه مثل خودروی تیبا که از عکس خیلی عالی دیده می شد ولی وقتی بازار اومد اصلا یه تومن هم ارزش نداشت. در ضمن ای کاش تمامی طرحیش از خودمون بود نه اینکه از خودرو های دیگه کپی برداری می کریدم
  • علیرضا

    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۱ ق.ظ
    سلام و خداقوت بر همه زحمت کشان و صنعتگران جمهوری اسلامی "ایران" .
    واقعا خداقوت. تلاش شما برای خودکفا شدن و رسیدن به قله های افتخار واقعا قابل تحسینه ولی حیف... واقعا حیف....
    من بعضی اوقات خیلی غبطه می خورم به حال خودمون، به حال کشورمون...
    برای تبلیغ یک خودروی نوپا دائما شعار میدیم مثلا: ملت ایران لایق بهترین هاست..
    ولی حیف و صد حیف که با داشتن چند خودرو با برند ملی، مردم ما که لایق بهترین ها هستند هنوز هم دارند از خودروی چینی پراید که به تازگی هم 50 کیلو به وزنش اضافه کردن(ما میگیم شاه نمی خوایم، نخست وزیر عوض میشه) استقبال می کنند، یعنی مجبورن که استقبال کنند اون هم با آغوش گرم. پراید تو ایران شده مثل جوجه رنگی، از هر نوع، هر مدل، هر وزن و... که بخواین داره تولید میشه...
    چندین سال قبل با ورود پیکان به ایران و تولید انبوه آن تا چند سال پیش، امید به این بستیم که ریشه این خودرو در کشور خشک شود، ولی حالا با ورود پراید و تولید روز افزون آن هیچ امیدی نیست که تا ایران پا برجاست این خودروی پر تیراژ و ناامن دست از سر ما بردارد....

    در هر صورت اصل کلام اینکه متاسفم برای خودم، ایران و ایرانی....
  • artin

    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۸ ق.ظ
    chiye.... shahkar kardan bebin che gheymati vasash mizaran. kheyli ghashanghEE?? khobe aghe ye roz b dostan nasib beshe savare mashine man beshan bebin heseo lezato savario airodinamiko ... be chi migan. beran ..... bedan ba in mashineshon
  • امیرحسین برخورداری

    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۷ ق.ظ
    لطفا سایت را به دقت بررسی کنید ، این مطلب مربوط به پیش از رونمایی می شود و در مطلب http://www.cariran.ir/content/1371 که به صورت اختصاصی از مراسم رونمایی تهیه کرده ایم و این خودرو را به صورت کامل معرفی نمودیم تصاویر مذکور وجود دارند .
  • سامان خدادادی

    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۳ ق.ظ
    ghiafash ghashange vali gheymatesh ro fazaie migan
    hatman bayad vasash 17milioni kharj kard
  • مهدی مددی

    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۰ ق.ظ
    ماشین خیلی خوشگلیه، و البته به نظر میاد کیفیتش هم خوب باشه ،قدرت و مصرفشم عالیه. واسه ایران خودرو پیشرفت خوبی محسوب میشه. امیدوارم سایپا هم یه نگاه به این ماشین بندازه تا دیگه از لحاظ طراحی خارجی مثل تیبا سوتی نده
    قیمتش چنده؟ راستی رانا چی شد ؟ تولید نخواهد شد؟
  • عرفان

    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۰ ساعت ۱:۱۶ ب.ظ
    امیدوارم که کیفیتش مثل باقی محصولات ایرانی اسف بار نباشه و به امید آزاد شدن واردات خودرو
  • علی

    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۰ ساعت ۱:۳۴ ب.ظ
    همون بدنه ی سمند هستش با جلو پنجره ی جدید و چراغهای جدید
  • sina

    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۰ ساعت ۳:۴۰ ب.ظ
    سلام .
    قیمتش خیلی زیاده ، تماما هم دروغ میگن یدونه ال90 میگیری هالشو میکنی اینو بگیری باید یه 2سال وقت بزاری هر ماه ببریش نمایندگی.
    ماشین خوب فقط ال90/تندر90
    قیمتش هم بسیار خوبه اگه قیمتش بالای 20میلیون میشد بهترین ماشین میشد. حیف که ارزونه .
    ...::: دنا نخرید تمام:::...
  • میثم

    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۰ ساعت ۳:۴۲ ب.ظ
    درود خدمت دوستان عزیز

    یکی از دوستان گفت از پیکان به اینجا رسیدیم خیلی زیاده شما برو 5 نسل گذشته لابورگینی رو نگاه کن

    اون زمان که ایران بهترین ماشینهارو منتاژ میکرد کره حتی توانایی مونتاژ رو نداشت الان شما ماشین سازی مارو با کره مقایسه کنید

    من طرفدار همایت از تولیدات داخلیم (همون برنامه ای که ژاپن باهاش صنعتی شد) اما نه صنعت خودرو که با پررویی نه قدر این مسئله رو میدونه نه گامی برمیداره

    سمند تو سوریه 5 ملیون فروخته میشه بهشون فشار میاد سمند 11 تومنی میشه 13.5 بابا شما که نمیتونی نداری تواناییشو خوب چه کاریه خون ملتو تو شیشه کنید

    از دولت میخوام راه خودروهای وارداتی رو کاملا باز کنه تا ببینم کمری 13 ملیونی رو میشه با سمند ال ایکس مقایسه کرد
    تنها راه پیشرفت اینها همینه که یه تو سری بخورن اون وقت ببین سال سوم چه محصولی تولید میکنن

    الان این طرح زانتیا 2 هم مال ایرانه؟ یعنی حال آدم از زانتیام بهم میزنن

    فقط میتونم براشون آرزوی موفقیت کنم

    نمیدونم کی به خودشون میان وقتی طراحان ایرانی خیلی شاخی تو دنیا داریم باید سمند سوار شیم باریکلا به اینهمه مدیریت
  • میثم

    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۰ ساعت ۷:۲۶ ب.ظ
    سلام
    خیلی دوست دارم بدونم مغز متفکر یا کسایی که تو ساختن این ماشین دست داشتن کمک کنم یه خرده میگو بخرن بخورن بلکه این فسفر مغزشون...
    اینکه هنمون سمنده تو سال 2011 بزرگترین کارخونه خودروسازی خاورمیانه محصولش اینه
    حتما قیمتش با ازرا یکی
  • بهزاد

    اردیبهشت ۲, ۱۳۹۰ ساعت ۸:۴۱ ب.ظ
    چیه کپی برداری ار کدوم ماشینه
    شورلت
  • جاوید

    اردیبهشت ۲, ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۶ ب.ظ
    مدلش خیلی خوبه فقط همه ماشینهای ایرانی مسل هم هست

    اقا خیلی گلی
  • Yashar

    اردیبهشت ۳, ۱۳۹۰ ساعت ۱:۲۷ ق.ظ
    با سلام
    خدمت بعضی از دوستان که نسبت به نظرات من انتقاد داشتند:
    من هم قبول دارم حمایت بیش از اندازه دولت از بخش صنعت بخصوص خودرو سازی باعث عقب ماندگی این بخش شده ولی الان چاره کار در آزاد سازی یک شبه واردات خودرو نیست این کار خیلی بدتر از اشتباه اوله!
    تقریبا صنعت ما در همین بخش (قطعه سازی و زیر مجموعه ها) خلاصه شده با این وضع مملکت اگه این کار بشه یکماه طول نمیکشه که نصف افراد شغلشون رو از دست میدن!
    بنظر شما هموطن ما بیکار بمونه بهتره یا پول ملت بره تو جیب شرکت ها ی خارجی + دلالها!؟
    من گفتم داره یه پیشرفتهایی بوجود میاد که با حمایت درست بیشتر هم میشه این قبول که خیلی از خودرو های تولید داخل اصلا استاندارد نیستند ایمن نیستند کم مصرف نیستند شاید زیبا هم نباشند ولی تو این دو سال خیلی از ایراداتشون رفع شده با ترمز ABS,ایر بگ وموتور های کم مصرف و... این کارها که یکشبه نمیشه!
    بعضی ها انتظار دارند که مثلا امروز خط تولید روا بسته بشه از فرداش چیزی در حد سوناتا 2011 بیرون بیاد... پله پله و قدم به قدم!!!
    همیشه افراط و تفریط جزو خصوصیات اصلی ایرانیها بوده بخدا همین چند سال پیش خیلی ها حسرت پیکان صفر رو داشتند چه برسه به مثلا 405 ! خب پیشرفتهای نسبی باعث زیاد شدن انتظارات شده این خوبه ولی نسبت به حد و وسعمون!!!
    با تلاش و همکاری همه چیز به حد اعلا میرسه
  • بهروز

    اردیبهشت ۳, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۳ ب.ظ
    موتور که همون موتور سمند پایه گاز سوزه و طراحی هم خدا خیرشون بده تلفیقی از Auodi , KIA serato2011 خوب چی میمونه ؟ هیچی !!! پس نوآوری و خلاقیت ایرانی کدوم یکی شد؟ آخه کپی کردن face ماشین های دیگه شد خلاقیت؟؟
  • محمد

    اردیبهشت ۳, ۱۳۹۰ ساعت ۷:۳۷ ب.ظ
    واقعاً شاهکاره!
    شرکتهای خودرو سازی اروپایی و آمریکایی هر سال از هر مدل چند تیپ متفاوت به بازار جهان ارائه میدن، ایران خودروی ما هم همین کار رو میکنه با این تفاوت که هر 20 سال یک خودرو با دو تیپ کاملاً همسان به بازار ارائه میده:
    سال 1350 پیکان جوانان
    سال ...137 سمند
    سال 1390 دنا
    سال 1410 حتماً البرزی یا شاید هم زاگرس
  • میثم

    اردیبهشت ۵, ۱۳۹۰ ساعت ۹:۴۲ ق.ظ
    بحث این نیست یه شبه سوناتا بدن بیرون بحث اینه که هم توانایی شو داریم هم مغزشو هم پولشو
    مشکل اینجاست که یه عده تن پرست به خودشون زحمت نمیدن
    منم موافق بیکار شدن هموطنام نیستم اما یه مقدار که واردات آسون تر شد تو چند سال اخیر اینا به جنبو جوش افتادن باور کن اگر روال سابق بود عمرا خط تولید پیکان تا حالا جمع میشد

    من اهل افراط و تفریط نیستم اما این یه شبه اینا داره 40 سال ازش میگذره بیا ببین شرکت های نوپا که کسی ماشین هاشونو قبول نداره 5 سال دیگه چی تولید میکنن و ما باز یه فیس لیفت با موتور 405 رو رونمایی میکنیم واقعا عالیه

    موفق باشید
  • ashkanbbc

    اردیبهشت ۵, ۱۳۹۰ ساعت ۳:۲۷ ب.ظ
    ماشین دنا قیمتش مناسب نیست - اگه قیمت دوره 18 باشه خوبه ولی دیگه elx خدایی نباید انقد بالا برد قیمتشو - ظاهر اتاق بیرون و درون شیبه سمند lx هستش

    ماشین دنا از نظر طراحی عالیه و - ماتور - طراحی بندنه بیرون و داخل ظاهر سمند داره - بازم میگم قیمت مناسب نیست -- -
  • حسین

    اردیبهشت ۶, ۱۳۹۰ ساعت ۵:۰۵ ب.ظ
    سلام عزیزان
    من تاحدودی از مشخصات و طراحی این خودرو اطلاع دارم یه چیزی که خیلی مهمه اینکه حتی خودرو ساز های بزرگ هم روش کاریشون همینه که چندتا پلتفرم داشته باشن و از روی هرکدوم تعداد زیادی محصول سالانه ارائه کنن
    من ازینکه ایرانخودرو توی مسیر درستیه البته دوست دارم سرعتشون خیلی بالاتر بره
  • حسین

    اردیبهشت ۶, ۱۳۹۰ ساعت ۵:۰۶ ب.ظ
    راستی این عکسایی که گذاشتین اشتباهه
    ممنون
  • امیرحسین برخورداری

    اردیبهشت ۶, ۱۳۹۰ ساعت ۸:۲۰ ب.ظ
    این مطلب پیش از رونمایی قرار داده شده دوست عزیز ، به مطلب معرفی رانا در همین سایت مراجعه کنید
  • پدرام

    اردیبهشت ۷, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۷ ب.ظ
    اگه ممکن ایران خودرو به فکر نمایندگی های بی خودش باشه نه اینکه یا سمند یا پژو رو می گیره صد جور شکل و شمایل بهش میده بعد میگه ماشین تمام ایرانی . اونم ماشین هایی که شش ماه اولش فقط خوبه. اقا در اخر بدترین خدمات پس از فروش و نمایندگی های خودرو رو ایران خودرو داره میگی نه یه بار ماشینت رو برای سرویس ببر .
  • آرین

    اردیبهشت ۷, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۷ ب.ظ
    عزیزم اگه یه سر به یایت ایران خودرو بزنی متوجه میشی که عکسهای مربوط به طراحی داخلی دنا با این عکسها فرق میکنه
  • امیرحسین برخورداری

    اردیبهشت ۷, ۱۳۹۰ ساعت ۷:۴۴ ب.ظ
    دوست عزیز شما درست میگید ! این مطلب قبل از رونمایی دنا نوشته شده عکس های مورد نظر شما در این مطلب هستن http://www.cariran.ir/content/1371
  • mousa

    اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۰ ق.ظ
    این خارجی ها هم مثل اینکه خرن که ماشینهاشونو با این طراحی زیبا به این ایرانی های هشغال که لیاقت خر هم ندارن میفروشن این ماشین اگه خارج بود با قیمتی کمتر از 10میلیون به فروش میرفت حال اینکه الان ایران خودرو اونو با قیمتی معادل 4برابر میفروشش
  • نیما

    اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۰ ساعت ۴:۴۹ ب.ظ
    عکس کامپیوتری داشبورد باعکس داشبورد خودرو رونمایی شده فرق داره قیمتش باید نسبت به خودرو خارجی تایین بشه نه نسبت به جیب مبارکشان شاید چین هم پیشرفت ایران را دید و از تولید پراید و انجین خودروهای ۴۰۵ وپارس یا قطعات سمند دست برداشت و کاملا مثل پراید دنا هم کاملا چین تولید کردو ایران خودرو مثل خودرو های دیگه به اسم تولید ملی به ما انداخت
  • بهزاد

    اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۶ ق.ظ
    @mousa
    ایرانی های ... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    مطمئنی ایرانی هستی ؟؟؟؟
  • عزیزی

    اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۲:۲۸ ق.ظ
    با سلام

    جناب برخورداری شما در مورد تعهد به دادگاه سخن گفتید پس تعهد به دوستداران
    سایت چی ,همه چیرو فراموش میکنید !!!!!!!!!!!!!!

    به هر حال در مورد این خودرو حرفها بسیار و فرصت محدود اما این واضح میباشد که بازهم شرکت ایران خودرو جهت بقای خود تصمیمی عجولانه اتخاذ نموده تا بتواند از این ورشکستگی که به زودی گریبانش را خواهد گرفت نجات یابد
    همانند قبل که رانا را معرفی کرد و توانست دولت را قانع کند و وامی سنگین دریافت کند و دنا را معرفی کرد تا بازهم تصمیم گیرندگان را قانع کند تا تعرفه را
    بمانند قبل بالا نگه دارند و ضمنا به هر کدام از آقایان یک دستگاه پژو 405 هدیه داد تا آنها فعلا قانون اجباری شدن کیسه هوا را تصویب نکنند و ........
    در مورد این خودروفقط وضعیت بی ثبات و نا بسامان شرکت را به طور واضح
    بیان میکند . قسمت جلو خودرو کپی کاملی از سوزوکی ویتارا میباشد قسمت عقب خودرو هم کپی از مرسدس C کلاس بوده که دقیقا بدون کوچکترین تغییر حتی در جای پلاک میباشد و قسمت میانی خودرو همان بدنه بی هیجان سمند
    که مدتهاست بدون تغییر زینت بخش خودروی ملی ما میباشد
    در مورد موتور و تجهیزات داخلی نمیتوان نظری داد چون شاید مدیران شرکت معظم ایران خودرو تصمیم بگیرند جهت ارزان سازی بازهم همان موتور 405 را با همان داشبورد جدید سورن که حتی وعده آن در سورن های تحویلی جدید محقق نشد را برای محصول انتخاب کنند و خواست مشتری هیچ ؟؟؟؟؟؟ در مورد قیمت هم که دیگر حرف و حدیثی نیست جز نگاه کردنشان به وسعت جیبهایشان و تعیین قیمتی معقول !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    به هر حال میتونم براشون آرزوی موفقیت کنم که توانستند در این روند انحصاری بودن خودروی ملی دیگری تولید نمایند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • محمد

    خرداد ۱۹, ۱۳۹۰ ساعت ۴:۱۱ ب.ظ
    خیلی مسخرس او از رانا شون که 2ساله هنوز وارد بازار نشده حالا میگن به خارج از کشور صادر میشه!!!!!!!!!!!!!!!!!! جمع کنید بابا کی این آشغال هارو خارخ کشور میخره!!!!!!!!!!!!1
  • محمد harsin

    خرداد ۲۳, ۱۳۹۰ ساعت ۲:۳۷ ب.ظ
    جمع کنید بابااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا این مسخره بازیها چیه من یه سمند ال ایکس دارم می گن ماشین سالهههههههههههههههههه
    کجاش ساله دناشون هم مثل بقیه شونه همه اشغالا همه شون رو باید بندازی اشغالی
  • هادی قزوینی

    مرداد ۱۲, ۱۳۹۰ ساعت ۲:۱۱ ق.ظ
    من می خوام بخرمش الان 3ساله سمندLX دارم مثل ساعت کارمیکنه اما دنا جیگره من که باهاش حال کردم
  • میثم

    مرداد ۱۵, ۱۳۹۰ ساعت ۲:۵۷ ق.ظ
    بابا ما باید حمایت کنیم . شما انتظار دارین که یه روزه به همه جا برسیم
    به جای این حرف ها یکم فکر کنیم
  • نوید شریفی

    مرداد ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۱:۴۵ ب.ظ
    به نسبت قیمتش ماشین مدل بالا سوار میشی. شما با 18 میلیون تومن یه ماکزیمای درب و داغون گیرت میاد. در ضمن توی جاده سمند خیلی خوب عمل می کنه و به نسبت قیمتش می ارزه.
    من که دنا رو حتما میخرم. بدون تعصب و با اطمینان.
  • omid

    شهریور ۱۲, ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۹ ب.ظ
    فقط من یه تا کی می خواهید از سمند اعتراف بگیرید
  • امید

    آذر ۲۶, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۵ ق.ظ
    ماشینی که مال ما نیست رو نمیشه گفت ملی کلا چینی تشریف دارن
  • امید

    آذر ۲۶, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۰ ق.ظ
    ماشینی که مال ما نیست رو نمیشه گفت ملی کلا چینی تشریف دارن اقا نخواستیم مال خودتون خودروی ملی نام .........ایران رو خواهشند خراب نکنین چرا فقط ما باید کپی بزنیم و بعدش بگیم ملی به خدا نونی که با گول زدن مردم کم دست در میارین خوردن نداره....هر کی دلش میخواد کلاه بره سرش بسم الله بخره...
  • قلی

    آذر ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۲ ق.ظ
    این که همون سمنده! خر همون خره فقط پالونش عوض شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • یاسر

    دی ۱۵, ۱۳۹۰ ساعت ۱:۰۶ ق.ظ
    هر روز چراغای ماشیناتون عوض میکنید یه اسم جدید واسش پیدا میکنید خر همون خره چه فرقی داره
  • مهدی

    دی ۲۰, ۱۳۹۰ ساعت ۱:۱۱ ق.ظ
    با سلام خدمت دوستان. خواستم بگم محض اطلاع دوستان ما صاحب کمپانی نیستیم و فقط موتور 405 را که از رده خارجه و بازدهیش پایینو روی بدنه ی های دیگه میزاریم با کیفیت پایین. کیفیت پایین.موتور و گریبکس ضعیف.قیمت بالا.حداقل امکانات.چون ترمز ABS جر امکانات نیست.
  • علی

    اسفند ۲۷, ۱۳۹۰ ساعت ۸:۳۳ ب.ظ
    این هم یه آشغال گرون قیمت متناسب با جاده های نامناسب داخلی . ایرانی ها لیاقت بسیار بیشتر از این رو دارن ولی متاسفانه مدیران و مسئولین نالایقی به امور نظارت می کنند که این محصولات رو می بینن توهم میزنن انگار که شاخ قول رو شکوندن ..
  • امیر

    فروردین ۸, ۱۳۹۱ ساعت ۲:۳۰ ق.ظ
    مسوولین ما تو عوام فریبی استادند.
  • حسین

    اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۱ ساعت ۴:۲۴ ب.ظ
    با سلام و ادب خدمت همه عزیزان هموطنم
    شما رو بخدا کاری نکنید که پس از تحویل خودرو و خروج از نمایندگی فروش، هر روز برای تعمیر یک قسمتش دنبال نمایندگی و تعمیرگاه باشیم.
    خدا خیرتون بده
  • hamed

    اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۷ ب.ظ
    http://www.ikco.ir/fa/Product.aspx?ID=170&Section=4&Series=%d8%af%d9%86%d8%a7
  • khalil

    اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۱ ساعت ۷:۳۷ ب.ظ
    خیلی خیلی عالی ولی کی ثبت نامش اغاز شروع می شود.
  • khalil

    اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۱ ساعت ۷:۴۲ ب.ظ
    چه بگم مثل پراید که قوطی رب گوجه پرایدقطع نسل جوانان
  • پارسا

    مرداد ۲, ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۲ ق.ظ
    ما که هر چی گفتیم شما اقا زاده ها بیشتر خندیدین سرمون گفتیم گرونه گرون تر کردین گفتیم بده بدتر کردین...خیلی دل ما ایرانیا همه ازتون پره ما که هر چی گفتیم شماها نشنیدین...میگن سکوت بزرگ ترین فریاده...پس سکوت میکنیم شاید بشنوید
ضروری
ضروری - نمایش داده نمیشود


ضروری

اشتراک از طریق پست الکترونیک
با ثبت آدرس پست الکترونیک خود در لیست مشترکین میتوانید آخرین به روزرسانی های پایگاه را از طریق صندوق الکترونیکی خود دریافت کنید.
اشتراک از طریق خوراک
خروجی rss پایگاه را میتوانید از طریق مرورگر خود و یا دیگر ابزارهای کار با خوراک (فید) دریافت کرده و از آخرین به روزرسانی مطالب مطلع شوید.
اجرا و پشتیبانی:
کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی این پایگاه برای کادر نویسندگان و اعضای تیم طراحی و توسعه محفوظ میباشد. در صورت نقل مطلب از این پایگاه، لازم است پیوند به صفحه‌ی منبع ارجاع شود.